wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 39.89 37,90   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MENTALNOŚĆ ZAŁOŻYCIELA JAKO PODSTAWA SUKCESU FIRMY


ZOOK C. ALLEN J.

wydawnictwo: MT BIZNES, 2017, wydanie I

cena netto: 39.89 Twoja cena  37,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy


Pokonaj bariery hamujące wzrost!

 

Dlaczego tak trudno jest osiągnąć i utrzymać opłacalny wzrost? Większość menedżerów zarządza swoimi firmami tak, jak gdyby rozwiązanie tego problemu leżało w środowisku zewnętrznym: znajdź atrakcyjny rynek, zbuduj odpowiednią strategię, zdobądź nowych klientów.

 

Jednak gdy Chris Zook i James Alen z Bain & Company bliżej przeanalizowali tę kwestię, okazało się, że za niezrealizowanie celów wzrostowych w 90 procentach odpowiedzialne są czynniki wewnętrzne, a nie zewnętrze - takie jak oddalenie się od pracowników pierwszej linii, problemy z odpowiedzialnością, mnożenie procesów i biurokracji, by wymienić choć kilka. Co więcej, niemal wszystkie firmy przechodzą przez takie same przewidywalne kryzysy w takich samych, ściśle określonych fazach wzrostu. Nawet w przypadku zdrowych organizacji te kryzysy, jeśli nie zostaną właściwie potraktowane, tłumią zdolność firmy do dalszego wzrostu i mogą stać się przyczyną spadków. Najważniejszym wnioskiem z badań Zooka i Allena jest konieczność zarządzania tymi punktami zapalnymi w rozwoju firmy poprzez przyjęcie "mentalności założyciela" - zachowań i sposobów myślenia, jakimi zazwyczaj wykazuje się odważny i ambitny założyciel.

 

Aby móc przywrócić firmie odpowiednie tempo, koncentrację i na nowo powiązać ją z klientami, należy mieć:

- typową dla buntownika jasną wizję i poczucie celu,

- zdecydowany sposób myślenia właściciela,

- nieustającą obsesję na temat pierwszej linii.

 

Oparta na dziesięcioletnich badaniach autorów nad firmami z ponad czterdziestu krajów Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy poprzez szczegółowe analizy i inspirujące przykłady pokazuje, w jaki sposób każdy lider - nie tylko założyciel - może wdrożyć i zastosować sposób myślenia założyciela w swojej organizacji, aby skierować ją na ścieżkę trwałego wzrostu.

 

Jako założyciel mojej firmy doskonale rozumiem i czuję tematy podnoszone w książce "Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy", szczególnie te dotykające znaczenia wysokiego tempa działania, koncentracji oraz zdolności inwestowania w dłuższej perspektywie.

 

Michael Dell, założyciel i dyrektor generalny Dell Inc.

 

Zook i Allen dzielą się z nami swoimi bezcennymi spostrzeżeniami na temat ochrony założycielskiego celu, perspektyw i energii firmy poprzez zapobieganie negatywnym wpływom procesu instytucjonalizacji. Ich książka stała się dla mnie i mojego zespołu instrumentem, który pomógł kształtować sposób naszego myślenia o naszej kulturze, strukturze i modelu biznesowym.

 

Adrian Gore, założyciel i dyrektor generalny Discovery Group

 

Koncepcja "mentalności założyciela" jest bliska właścicielom firm rodzinnych. Firma rodzinna zarządzana i rozwijana od początku przez jedną osobę oparta jest na solidnych fundamentach: wartościach założyciela, jego osobistych przekonaniach i dążeniach do sukcesu. Te cechy przejmują kolejne pokolenia oraz pracownicy - mimo rozrastania się firmy rodzinne nie tracą więc wyjątkowości związanej z mentalnością założyciela. Prowadząc procesy sukcesji, obserwuję często, jak ważne jest, by przekazać również to, co wydaje się nieuchwytne, a wynika właśnie z mentalności założyciela. Wszystkim właścicielom przedsiębiorstw, którzy chcą, aby firma na lata zachowała ich rewolucyjny sposób myślenia i wyjątkową troskę o organizację i klientów, polecam wskazówki zawarte w tej książce.

 

Dr Adrianna Lewandowska, MBA, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego

 

Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce prowadzić własny biznes - mały i duży. Porady i analizy Chrisa Zooka pokazują, jak budować firmę, która przetrwa dekady, i jak pokonać największe trudności, które napotka w tym czasie przedsiębiorca. Przede wszystkim jednak to książka o tym, dlaczego dążenie do zysku i wzrostu za wszelką cenę może być zabójcze dla biznesu, jego założyciela i pracowników.

 

Michał Wsowski, redaktor serwisu "Business Insider Polska"


Wstęp
Paradoks wzrostu

ROZDZIAŁ 1
Mentalność założyciela - klucz do osiągnięcia trwałego wzrostu

ROZDZIAŁ 2
Trzy przewidywalne kryzysy wzrostu
Jak wielkie firmy gubią drogę podczas rozwoju

ROZDZIAŁ 3
Walka z kryzysem przeciążenia
W jaki sposób mentalność założyciela pozwala pokonać chaos wywołany wysokim wzrostem

ROZDZIAŁ 4
Wychodzenie ze stagnacji
Jak w fazie spowolnienia wzrostu na nowo odkryć to co uczyniło nas wielkimi

ROZDZIAŁ 5
Jak wyrwać się ze spirali swobodnego spadku
Mentalność założyciela jako narzędzie pozwalające uratować upadającą firmę

ROZDZIAŁ 6
Plan działania dla liderów
Jak tchnąć mentalność założyciela we wszystkie poziomy organizacji

Bibliografia
Podziękowania
O autorach


214 stron, Format: 14.5x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022