|
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W INSTYTUCJACH KULTURY
WINIARZ M. wydawnictwo: C.H. BECK, 2017, wydanie IIcena netto: 156.39 Twoja cena 148,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zamówienia publiczne w instytucjach kultury
Zmiany w zamówieniach publicznych uchwalone w 2016 r. są bardzo istotne dla systemu
zamówień publicznych, w tym dla instytucji kultury. W praktyce podstawowym pytaniem
pozostaje: jak poprawnie określić przedmiot zamówienia? Pojawiają się bowiem
wątpliwości:
Czy dana dostawa lub usługa może zostać zakwalifikowana do zakresu działalności
kulturalnej?
Jak poprawnie oszacować wartość przedmiotu zamówienia, aby nie spotkać się z
zarzutem zaniżenia wartości zamówienia w celu niezastosowania przepisów ustawy –
Prawo zamówień publicznych.
Odrębnym zagadnieniem są zasady udzielania zamówień, do których nie stosuje się
przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych, czy to ze względu na przedmiot z
zakresu kultury, czy wartość zamówienia. W tym zakresie należy podjąć decyzję
odnośnie do wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych, do których nie
stosuje się przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych. Ważne jest, że
wprowadzenie regulaminu wskazuje również na wypełnienie obowiązków w zakresie
kontroli zarządczej.
W regulaminie kierownik jednostki wskazuje sposób wypełnienia wymogów określonych w
ustawie organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, to jest zapewnienie
przejrzystości, równego traktowania podmiotów zainteresowanych wykonaniem zamówienia
oraz uwzględnienie okoliczności mogących mieć wpływ na jego udzielenie.
Celem najszerszej z nowelizacji ustawy – Prawo zamówień publicznych z 2016 r., która
weszła w życie w dniu 28 lipca 2016 r. było przede wszystkim wdrożenie do polskiego
prawa dyrektyw 2014/24/UE oraz 2014/25/UE. Nowela istotnie wpłynęła na zakres
stosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych, zasady udzielania zamówień oraz na
sposób przygotowania i prowadzenia przez zamawiających postępowań o udzielenie
zamówień publicznych.
W szczególności, nowelizacją:
uzupełniono i uporządkowano przesłanki wyłączenia obowiązku stosowania przepisów
ustawy – Prawo zamówień publicznych,
wprowadzono nowe zasady udzielania zamówień publicznych, a także zmodyfikowano
niektóre z zasad funkcjonujących do tej pory,
zmodyfikowano zasady obliczania wartości zamówienia,
zmodyfikowano reguły opisywania przedmiotu zamówienia,
zmieniono zasady prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
wprowadzono szczególną procedurę udzielania zamówień na usługi społeczne i inne
szczególne usługi obejmujące usługi, których wykaz stanowi załącznik XIV do
dyrektywy 2014/24/UE.
Wprowadzenie
Wykaz skrótów
1. Zasady udzielania zamówień publicznych w instytucjach kultury
1.1. Granice obowiązku stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych
1.2. Zasady udzielania zamówień publicznych
1.3. Nieprzetargowe tryby udzielania zamówień publicznych właściwe w zakresie
działalności kulturalnej
1.4. Specyfika umowy w sprawie zamówienia publicznego
2. Zarządzanie udzieleniem zamówień publicznych w instytucji kultury
2.1. Instytucja kultury jako zamawiający
2.2. Udzielenie zamówienia jako czynność w zakresie gospodarki finansowej jednostki
2.3. Procedura udzielania zamówień publicznych jako element kontroli zarządczej w
jednostce
3. Przepisy regulujące udzielanie zamówień, do udzielania których nie stosuje
się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych
3.1. Zamówienie, do udzielenia którego nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo
zamówień publicznych, jako zamówienie publiczne
3.2. Zamówienia w zakresie kultury, których wartość nie przekracza progów unijnych, a
przepisy ustawy
3.3. Specyfika udzielania zamówień o wartości przekraczającej 30 000 euro w
instytucjach kultury
3.4. Charakter wewnętrznego regulaminu udzielania zamówień
4. Podstawowe warunki prawidłowości udzielania zamówień, do udzielania
których nie stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych
4.1. Określenie przedmiotu zamówienia
4.2. Szacowanie wartości zamówienia
4.3. Rola planowania zamówień publicznych w jednostce
4.4. Dokumentowanie postępowań o udzielanie zamówienia, do udzielenia którego nie
stosuje się przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych
5. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych związana z
udzielaniem zamówień publicznych bez stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych
5.1. Pojęcie i zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
5.2. Podmioty podlegające odpowiedzialności
5.3. Odpowiedzialność za udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, który nie
został wybrany w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych
5.4. Odpowiedzialność za nieprawidłowe ustalenie wartości zamówienia
5.5. Odpowiedzialność za zaniedbanie lub niewypełnienie obowiązków w zakresie
kontroli zarządczej
5.6. Specyfika odpowiedzialności za zamówienia publiczne finansowane ze środków
europejskich
5.7. Przedmiot odpowiedzialności
6. Wybrane orzecznictwo w zakresie instytucji kultury
6.1. Informatyzacja teatru
6.2. Organizacja imprezy plenerowej - ocena ofert
6.3. Zbudowanie platformy technologicznej do prezentacji zbiorów muzeum - przedmiot
zamówienia
6.4. Wykonanie kopii eksponatu muzealnego na potrzeby ekspozycji - charakter usług
6.5. Zakup baletek - indywidualne potrzeby zamawiającego
6.6. Dostawa sprzętu fotograficznego i kamery cyfrowej - przedmiot zamówienia
6.7. Wykonanie projektów architektury wnętrz - problem praw autorskich
7. Wzory dokumentów
7.1. Regulamin udzielania zamówień publicznych, do których nie stosuje się przepisów
ustawy Prawo zamówień publicznych
7.2. Regulamin udzielenia zamówienia na dostawy i usługi z zakresu działalności
kulturalnej
7.3. Umowa na zakup drukarek
7.4. Umowa na zakup usługi sprzątania
7.5. Umowa na zakup usług inspektora nadzoru budowlanego
7.6. Umowa na roboty budowlane - przebudowę widowni i sceny
7.7. Umowa na przygotowanie scenariusza spotkań autorskich
7.8. Umowa zlecenia na zakup usług - przyjęcie funkcji ambasadora wybranych książek
7.9. Umowa o przeniesienie praw autorskich
7.10. Umowa wydawnicza
7.11. Umowa licencyjna - zakup licencji
7.12. Umowa o świadczenie usług polegających na wyeksponowaniu materiałów
promocyjnych księgarni w budynku instytucji kultury
7.13. Umowa na zakup usług - zorganizowanie koncertu plenerowego
7.14. Umowa najmu
Zakończenie
200 stron, Format: 16.5x23.5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|