wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

RADA MINISTRÓW JAKO ORGAN INICJUJĄCY POSTĘPOWANIE USTAWODAWCZE


BEREK M.

wydawnictwo: C.H. BECK, 2017, wydanie I

cena netto: 118.80 Twoja cena  112,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rada ministrów jako organ inicjujący postępowanie ustawodawcze


Rada Ministrów jest jednym z podmiotów konstytucyjnie uprawnionych do wnoszenia do Sejmu projektów ustaw. Zakres rządowych projektów ustaw, ich liczba oraz skuteczność polegająca na akceptowaniu przez parlament wniesionych projektów czyni z Rady Ministrów zdecydowanego lidera wśród podmiotów, które inicjują postępowanie ustawodawcze.

W książce szczegółowo omówiona jest rządowa procedura, w ramach której przygotowywane są rządowe projekty ustaw. Analizowane jest ustrojowe znaczenie, jakie ma prawo inicjatywy ustawodawczej dla Rady Ministrów jako organu władzy wykonawczej.

Szczególną uwagę Autor poświęca sposobowi funkcjonowania Rady Ministrów jako organu kolegialnego, któremu przewodniczy premier o określonej konstytucyjnie pozycji.

Jest to pierwsza publikacja tak dokładnie omawiająca ten etap prac prawodawczych, tym bardziej interesująca, że Autor przez 8 lat odpowiadał za sprawność i efektywność rządowej legislacji. Połączenie analizy teoretycznej z praktycznym doświadczeniem jest niewątpliwą największą zaletą książki.


Od Autora
Wykaz skrótów
Bibliografia
Akty normatywne
Orzecznictwo
Wstęp

Rozdział I. Pojęcie inicjatywy ustawodawczej

Rozdział II. Specyfika prawa inicjatywy ustawodawczej przysługującego Radzie Ministrów
§ 1. Istota władzy wykonawczej a wykonywanie inicjatywy ustawodawczej
§ 2. Kolegialność działania Rady Ministrów
§ 3. Rada Ministrów a Prezydent w wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej
§ 4. Obowiązki Rady Ministrów wykonującej prawo inicjatywy ustawodawczej
§ 5. Pozostałe formy wpływania przez Radę Ministrów na inicjatywy ustawodawcze

Rozdział III. Planowanie działalności legislacyjnej Rady Ministrów
§ 1. Prawny obowiązek planowania działalności legislacyjnej Rady Ministrów
§ 2. Planowanie działalności legislacyjnej a konstytucyjne prawo dostępu do informacji
§ 3. Planowanie działalności legislacyjnej jako element organizacji pracy
§ 4. Praktyczna realizacja obowiązku planowania prac legislacyjnych
§ 5. Skutki wadliwego planowania działalności legislacyjnej
§ 6. Nowy model planowania działalności legislacyjnej

Rozdział IV. Organizacja prac ustawodawczych Rady Ministrów
§ 1. Rządowa procedura prawodawcza - wprowadzenie
§ 2. Prace wewnątrzresortowe
§ 3. Uzgodnienia międzyresortowe, konsultacje publiczne, opiniowanie
§ 4. Stały Komitet Rady Ministrów
§ 5. Komisja prawnicza
§ 6. Pozostałe organy pomocnicze Rady Ministrów: Komitet do Spraw Europejskich, Komitet Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji, Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów, Rada Legislacyjna przy Prezesie Rady Ministrów
§ 7. Sekretarz Rady Ministrów
§ 8. Posiedzenia Rady Ministrów oraz obiegowy tryb rozpatrywania projektów dokumentów rządowych
§ 9. Założenia do projektów ustaw - (nietrwała?) zmiana w rządowej procedurze
§ 10. Odrębności proceduralne
§ 11. Wpływ procedury na jakość prawa

Rozdział V. Rola Prezesa Rady Ministrów w wykonywaniu przez Radę Ministrów inicjatywy ustawodawczej

Rozdział VI. Wykonywanie przez Radę Ministrów prawa inicjatywy ustawodawczej
§ 1. Zakres rządowych inicjatyw ustawodawczych
§ 2. Ustawa budżetowa
§ 3. Inne ustawy dotyczące finansów państwa
§ 4. Ustawy wyrażające zgodę na ratyfikację umów międzynarodowych
§ 5. Ustawy regulujące stosunki z kościołami i związkami wyznaniowymi
§ 6. Ustawy wykonujące orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego
§ 7. Ustawy implementujące prawo Unii Europejskiej
§ 8. Prawo inicjatywy ustawodawczej a orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego

Rozdział VII. Pilne projekty ustaw
§ 1. Zakres przedmiotowy
§ 2. Tryb rozpatrywania
§ 3. Korzystanie przez Radę Ministrów z trybu pilnego

Zakończenie


282 strony, Format: 14.6x20.4, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022