wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

POSTAWY MŁODZIEŻY PONADGIMNAZJALNEJ WOBEC PRZESZŁOŚCI I HISTORII POLSKI XX WIEKU


MALICKI K. PIRÓG K.

wydawnictwo: IFIS PAN, 2016, wydanie I

cena netto: 32.75 Twoja cena  31,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Postawy młodzieży ponadgimnazjalnej wobec przeszłości i historii Polski XX wieku


Książka Krzysztofa Malickiego i Krzysztofa Piroga jest ważna z kilku powodów. Dotyczy potocznych wyobrażeń o przeszłości historycznej w odniesieniu do Polski, koncentruje się na młodzieży (uczniowie), podejmuje oryginalne problemy (których nikt przed nimi na tę skalę nie podjął), a poza tym może mieć konsekwencje dla programów kształcenia, co autorzy wyjaśniają we wstępie. Podstawą analizy jest duża próba ogólnokrajowa (3774 respondentów), a więc wyniki dają pewne podstawy do snucia uogólnień.

Z recenzji wydawniczej Prof. dr. hab. Henryka Domańskiego

Interesując wyniki przynosi analiza odpowiedzi na pytania z wykorzystaniem materiałów wizualnych, najczęściej dobrze zakorzenionych w świadomości społecznej i stanowiących konieczne obrazy związane z ważnymi okresami historii XX wieku. Według 18,8% respondentów zdjęcie sowieckiego żołnierza wieszającego radziecką flagę na Reichstagu wykonano podczas powstania warszawskiego. W przedstawionej na zdjęciu umundurowanej postaci gen. Wojciecha Jaruzelskiego 23,7% uczniów rozpoznało postać Edwarda Gierka lub Władysława Gomułki. Według 15,9% uczniów kościół mariacki w Krakowie to przykład budowli odbudowanej ze zniszczeń po II wojnie światowej. […] Mając na uwadze edukację w zakresie historii (zarówno szkolną, jak i pozaszkolną) wydaje się, że najbardziej pożądane byłoby kreowanie postaw, które potrafią łączyć zainteresowanie faktograficzną wiedzą z szerszą refleksją nad relacjami i zależnościami pomiędzy teraźniejszością i przeszłością oraz takich, które emocjonalne sądy i dyspozycje do zachowań (przedmiotem których jest historia w swych różnorodnych postaciach) potrafią łączyć z faktograficzną i rzetelną wiedzą historyczną […]. Oznacza to zwrócenie szczególnej uwagi na postawy monumentalno-historyczne (niestwierdzone w zbyt szerokim stopniu w trakcie badania) oraz postawy pełne.


274 strony, Format: 20.3x14.1, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022