|
EKONOMIA DESIGNU
BORCUCH A. wydawnictwo: CEDEWU, 2017, wydanie Icena netto: 46.00 Twoja cena 43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Ekonomia designu
Wiek XXI będzie wiekiem gospodarki opartej na designie. Design przestał być
kojarzony wyłącznie ze wzornictwem, modą czy architekturą. Na szczególną uwagę
zasługuje umiejscowienie designu w ekonomii. Odnosząc się do proweniencji terminu
ekonomia wskazuje się, że w dwóch ostatnich dekadach XX wieku nastąpiło ponowne
zainteresowanie domem będącym jednym z najważniejszych „punktów" przeznaczenia
dla dóbr konsumpcyjnych, miejscem kształtowania się tożsamości i wyrażania gustu, a
także, w coraz większym stopniu, miejscem wyrażającym wartość materialną.
Design postrzegany jako zasób wytworzony na danym obszarze w oparciu o występujące na
nim poczucie estetyki i kulturę, posiada cechy definiujące kategorię dóbr publicznych.
Design odpowiada na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem i społecznym
oczekiwaniem poprawy jakości życia. W tym kontekście warto zacytować opinię F. von
Hayeka, że osobliwym zadaniem ekonomii jest pokazanie ludziom, jak mało w istocie
wiedzą o tym, co w ich mniemaniu da się zaprojektować.
Design dotyczy również sfery pieniądza. W tym wymiarze pieniądz może
reprezentować wymianę idei, czy przypominać o roli estetyki i etyki w gospodarce.
Design pieniądza wywołuje na nowo dyskusję nad wartością wewnętrzną pieniądza.
Pokazuje iluzję pieniądza oraz miriady przeciwstawień, które tworzy. Na szczególną
uwagę zasługuje idea pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego.
Korzystając z pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego, to my
klienci/konsumenci decydujemy o kierunku rozwoju gospodarki wspierając firmy, dla których
maksymalizacja zysku nie jest głównym wyznacznikiem działania, lecz odpowiedzialność
za pracowników, społeczność lokalną oraz dbanie o środowisko.
Wstęp
Rozdział 1
Rozwój sektora kreatywnego w gospodarce - wybrane aspekty
1.1. Rola kreatywności i wiedzy w gospodarce
1.2. Innowacje a rozwój sektora kreatywnego
1.3. Przemysł kreatywny a sztuka
Rozdział 2
Design - ujęcia definicyjne, historia, designer
2.1. Definiowanie designu
2.2. Design thinking
2.2. Historia designu - świat i Polska
2.3. Designer - rola i wyzwania
Rozdział 3
Design - przedsiębiorstwo, konsument
3.1. Przedsiębiorstwo a design
3.2. Design usług
3.3. Konsument a design
3.4. Zrównoważony design
Rozdział 4
Design a pieniądz
4.1. Design a finanse
4.2. Historia pieniądza
4.3. Alternatywny pieniądz
4.4. Design kart płatniczych
4.5. Design pieniądza
4.6. Pieniądz w sztuce
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
160 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|