wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 52.19 49,58   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CYFRYZACJA ŻYCIA W ERZE BIG DATA CZŁOWIEK BIZNES PAŃSTWO


SURMA J.

wydawnictwo: PWN, 2017, wydanie I

cena netto: 52.19 Twoja cena  49,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Cyfryzacja życia w erze Big Data

Człowiek - Biznes - Państwo


Korzystając ze smartfona, serwisów społecznościowych, poczty elektronicznej czy kart kredytowych pozostawiamy ślady cyfrowe, które podlegają, z wykorzystaniem metod Big Data, analizie na poziomie pojedynczego człowieka, jak i całych społeczeństw. Ten olbrzymi zasób informacji ma ogromny wpływ na nasze życie, prywatność, nowe modele biznesowe przedsiębiorstw, zachowania społeczne, a finalnie na bezpieczeństwo narodowe.

Jerzy Surma na podstawie swoich wieloletnich doświadczeń praktycznych i badań naukowych opisuje zjawisko totalnej cyfryzacji naszego życia oraz wynikające z niego szanse i zagrożenia. Nie brakuje tu krytycznego spojrzenia na wiele aspektów Big Data, które spotykają się z powszechnym zachwytem.

Książka adresowana do wszystkich, którzy zainteresowani są rzetelnym, opartym o naukowe badania opisem zjawiska cyfryzacji, jego potencjału i zrozumieniem prawdopodobnych wydarzeń w przyszłości. Szczególnie przydatna może być dla środowiska naukowego zajmującego się konsekwencjami społecznymi zastosowań technologii informatycznych, jak i praktyków zainteresowanych nowymi modelami biznesowymi w erze gospodarki cyfrowej. Jest to również nieocenione źródło wiedzy dla studentów ekonomii, informatyki, politologii czy bezpieczeństwa narodowego.

Podstawowym celem książki jest prezentacja i konsekwencje fenomenu bezprecedensowej skali zbierania i analizowania danych, które pozwalają na odkrywanie wzorców zachowania na poziomie indywidulanych osób oraz całych populacji. W tym kontekście można mówić o swoistej cyfryzacji życia, czyli sytuacji, kiedy zachowania współczesnego człowieka są odzwierciedlone i zarejestrowane w milionach śladów cyfrowych jakie pozostawiamy po sobie idąc przez życie. Od zarejestrowanych detektorem tętna uderzeń serca jeszcze w łonie matki, po ostanie „selfie” na łożu śmierci. Jest to związane z tematyką nazywaną potocznie Big Data i w książce zostało omówione w trzech perspektywach: pojedynczego człowieka, ekonomii i potencjału biznesowego oraz państwa w kontekście bezpieczeństwa narodowego.

Ze wstępu


dr hab. inż. Jerzy Surma - profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zatrudniony w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej. Inżynier informatyk, ekspert od eksploracji danych, hurtowni danych, sztucznej inteligencji oraz analiz Big Data, szczególnie stosowanych do mediów społecznościowych. Jest założycielem i kierownikiem studiów podyplomowych SGH: Business Intelligence oraz. Zarządzanie cyberbezpieczeństwem. Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu prac naukowych.


Wstęp

1. Człowiek
1.1. Wstęp
1.2. Historia
1.2.1. MyLifeBits
1.2.2. Digital Anthropology
1.3. Reality Mining
1.4. Big Data
1.5. Konsekwencje
1.5.1. Sieć nigdy nie zapomina
1.5.2. Normy społeczne działają
1.5.3. Utrata intymności

2. Biznes
2.1. Wstęp
2.2. Przedsiębiorstwo w erze Big Data
2.2.1. N=1
2.2.1.1. Wstęp
2.2.1.2. Krótka historia Business Intelligence
2.2.1.3. Złota pętla
2.2.1.4. Konkurowanie analityką
2.2.2. Systemy CRM
2.2.2.1. Wstęp
2.2.2.2. Strategie implementacji systemów CRM
2.2.2.3. Analityczny profil klienta
2.2.2.4. Proces personalizacji
2.2.2.5. Analiza profilu i model LXV
2.2.2.6. Problemy budowania modeli analitycznych
2.2.2.7. Systemy CRM a media społecznościowe
2.3. Gospodarka cyfrowa
2.3.1. Wartość informacji
2.3.2. Efekty sieciowe
2.3.3. Źródła przewagi konkurencyjnej
2.3.4. Problem prywatności
2.3.4.1. Wstęp
2.3.4.2. Google Glass - krótkie studium przypadku
2.3.4.3. Przeciwstawne strategie: Facebook i Apple
2.3.4.4. Konkluzje

3. Państwo
3.1. Wstęp
3.2. Imperia cyfrowe
3.2.1. Statystyki - świat i Polska jako przykłady
3.2.2. Facebook
3.2.2.1. Rewolucja 2.0
3.2.2.2. Facebook Data Science Team - 61 milionów
3.2.2.3. Facebook Data Science Team - Epidemia emocji
3.2.2.4. Podsumowanie
3.2.3. Google
3.2.3.1. Wstęp
3.2.3.2. Wykorzystanie metod analizy i eksploracji danych - stan obecny
3.2.3.3. Potencjał analityczny - stan możliwy
3.2.4. Konkluzje i rekomendacje
3.2.4.1. Wpływ społeczny
3.2.4.2. Utrata kontroli
3.2.4.3. Suwerenność cyfrowa
3.2.4.4. Potencjalne scenariusze obrony
3.3. Zagrożenia w cyberprzestrzeni
3.3.1. Rola mediów społecznościowych w prowadzeniu wojny informacyjnej
3.3.1.1. Wstęp
3.3.1.2. Facebook na polu walki
3.3.1.3. Boty w serwisie Twitter
3.3.1.4. Wykorzystanie badań naukowych
3.3.2. Analiza mediów społecznościowych w walce z przestępczością zorganizowaną
3.3.2.1. Wstęp
3.3.2.2. Monitorowanie ugrupowań terrorystycznych
3.3.2.3. Monitorowanie przestępczości w cyberprzestrzeni

Zakończenie

Załącznik: Metody eksploracji danych
Wstęp
Standardowa eksploracja danych
Eksploracja danych tekstowych i przetwarzanie języka naturalnego
Eksploracja sieci społecznych online i mediów społecznościowych
Ograniczenia

Rekomendowana literatura
Źródła wiedzy na WWW
Bibliografia


160 stron, Format: 16.3x23.6, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022