wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CZAS WOLNY I NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ


PLOCH L. SROCZYŃSKI W.

wydawnictwo: DIFIN, 2017, wydanie I

cena netto: 50.60 Twoja cena  48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czas wolny i niepełnosprawność


Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością.

Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego.

Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.


Wstęp

Część pierwsza
Czas i czas wolny jako kategorie pedagogiki
Wojciech Sroczyński
1. Uwagi wstępne
2. Różne określenia czasu
3. Definicja i odmiany czasu
4. Pojęcia czasu wolnego w pedagogicznej literaturze naukowej
5. Zakończenie

Część druga
Czas wolny dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością
Leszek Płoch
1. Problematyka czasu wolnego osób z niepełnosprawnością
2. Właściwości związku z czasem wolnym
3. Włączające funkcje czasu wolnego
4. Perspektywa kompetencyjności zintegrowanego czasu wolnego
5. Wielowymiarowość indywidualnych potrzeb w obszarze czasu wolnego uczestników
6. Właściwości wychowania duchowego w czasie wolnym
7. Właściwości postępowania terapeutycznego w czasie wolnym
8. Przymioty aktywizacji wolnoczasowej
9. Aktywność integracyjna uczestników zajęć czasu wolnego
10. Obszary ryzyka kreowania aktywności w zajęciach
11. Wyznaczniki rozwoju aktywności wolnoczasowej
12. Rola pedagoga-animatora w przestrzeni włączającej
13. Wychowanie rodzinne do czasu wolnego
14. Preferencje udziału w zajęciach wolnoczasowych - analiza wyników badań własnych
15. Refleksje końcowe


192 strony, Format: 23.0x16.2, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022