wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ANDROID STUDIO TWORZENIE APLIKACJI MOBILNYCH


PŁONKOWSKI M.

wydawnictwo: HELION, 2018, wydanie I

cena netto: 70.25 Twoja cena  66,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Android Studio

Tworzenie aplikacji mobilnych


Czy umiesz sobie wyobrazić świat urządzeń cyfrowych, w którym nagle zabrakło Androida? Czy wiesz, jak wiele codziennych czynności okazałoby się wówczas nie do zrobienia? Przez kilka ostatnich lat Android niepostrzeżenie ulokował się we wszystkich smartfonach czy tabletach, a aplikacje pisane dla tego systemu służą nam wszędzie: w kinie, w sklepie, na biwaku, na nartach i u lekarza. I wciąż potrzebujemy nowych! Jeśli chcesz dołączyć do grona innowacyjnych kreatorów, tworzących aplikacje ułatwiające i uprzyjemniające codzienne życie setek milionów ludzi, czym prędzej zapoznaj się z możliwościami Android Studio! To pozwoli Ci szybko zacząć przygodę z Javą i efektywnie pisać dobre programy.

Dzięki informacjom zawartym w tej książce uda Ci się szybko opanować podstawy pracy w Android Studio.

Dowiesz się, jak zainstalować środowisko programistyczne, utworzyć i dopracować interfejs użytkownika, stosować tematy i style, generować komunikaty, wprowadzać elementy wizualne i multimedialne. Poznasz sposoby dodawania funkcjonalności, zobaczysz, jak zapewnić zapisywanie i odtwarzanie danych. Na końcu książki umieszczono dodatek, w którym znajdziesz także skróty klawiaturowe i informacje o szablonach. Na co czekasz? Czas wreszcie przekuć Twoje pomysły w prawdziwe aplikacje.

  • Poznajemy Android Studio

  • Podstawy tworzenia interfejsu użytkownika

  • Style i tematy

  • Aktywności i fragmenty

  • Powiadomienia

  • Praca z komponentami interfejsu użytkownika

  • Obrazy i animacje

  • Zapisywanie i odczytywanie danych

  • Usprawnienia w pisaniu kodu


    Wstęp (7)

    Dlaczego Android Studio? (7)

    Rozdział 1. Poznajemy Android Studio (9)

    • 1.1. Instalacja środowiska Android Studio (9)
    • 1.2. Pierwsze uruchomienie i pierwszy projekt środowiska Android Studio (15)
    • 1.3. Konfiguracja emulatora AVD (20)
    • 1.4. Konfiguracja urządzenia fizycznego (26)
    • 1.5. Pierwsze uruchomienie aplikacji (32)
    • 1.6. Opis środowiska Android Studio (34)
      • 1.6.1. Podstawowe elementy okna głównego (35)
      • 1.6.2. Opis dostępnych okien narzędziowych (36)
    • 1.7. Opis okna edytora kodu (39)
      • 1.7.1. Podstawowe elementy edytora kodu (39)
      • 1.7.2. Lokalizacja błędów w kodzie programu (42)
      • 1.7.3. Funkcja lupy (42)
      • 1.7.4. Podział okna edycyjnego (42)
      • 1.7.5. Uzupełnianie kodu (44)
      • 1.7.6. Uzupełnianie składni (45)
      • 1.7.7. Generowanie kodu (46)
      • 1.7.8. Informacje o parametrach metod (47)
      • 1.7.9. Podgląd dokumentacji (47)
      • 1.7.10. Zwijanie i rozwijanie kodu (48)
      • 1.7.11. Formatowanie kodu (49)

    Rozdział 2. Podstawy tworzenia interfejsu użytkownika (51)

    • 2.1. Edytor układów (51)
    • 2.2. Praca z układami (54)
      • 2.2.1. Układ LinearLayout (Horizontal) (55)
      • 2.2.2. Układ LinearLayout (Vertical) (63)
      • 2.2.3. Układ RelativeLayout (70)
      • 2.2.4. Układ TableLayout (76)
      • 2.2.5. Układ GridLayout (80)
      • 2.2.6. Układ FrameLayout (83)
      • 2.2.7. Zagnieżdżanie układów (84)
      • 2.2.8. Komponent ScrollView (86)
    • 2.3. Komponenty interfejsu użytkownika (87)
      • 2.3.1. Kategoria Widgets (88)

    Rozdział 3. Style i tematy (101)

    • 3.1. Style (101)
    • 3.2. Dziedziczenie stylów (105)
    • 3.3. Tematy (107)
    • 3.4. Obrazy typu Nine-patch (109)
    • 3.5. Selektory (112)
    • 3.6. Kształty (115)

    Rozdział 4. Aktywności i fragmenty (123)

    • 4.1. Aktywności (123)
    • 4.2. Okna dialogowe (130)
      • 4.2.1. Okna dialogowe postępu (130)
      • 4.2.2. Informacyjne okna dialogowe (138)
    • 4.3. Intencje (144)
      • 4.3.1. Intencje jawne (146)
      • 4.3.2. Intencje domniemane (157)
    • 4.4. Fragmenty (171)

    Rozdział 5. Powiadomienia (183)

    • 5.1. Powiadomienia proste (183)
    • 5.2. Powiadomienia zwierające akcje (188)
    • 5.3. Powiadomienia z rozszerzonym widokiem (190)
    • 5.4. Priorytety powiadomień (193)
    • 5.5. Grupowanie powiadomień (197)
    • 5.6. Powiadomienia z odpowiedzią (200)

    Rozdział 6. Praca z komponentami interfejsu użytkownika (207)

    • 6.1. Zachowywanie stanu aktywności (207)
    • 6.2. Obsługa zmian konfiguracji (215)
      • 6.2.1. Zmiana orientacji ekranu (215)
      • 6.2.2. Pozostałe zmiany konfiguracyjne (220)
    • 6.3. Oprogramowywanie kontrolek interfejsu użytkownika (221)
      • 6.3.1. Kontrolka AutoCompleteTextView (221)
      • 6.3.2. Kontrolka ListView (225)
      • 6.3.3. Kontrolka Spinner (237)
      • 6.3.4. Klasy ListActivity i ListFragment (241)
      • 6.3.5. Klasa DialogFragment (251)
      • 6.3.6. Klasy TimePicker i DatePicker (264)
      • 6.3.7. Klasa SeekBar (275)
      • 6.3.8. Klasa RatingBar (279)

    Rozdział 7. Obrazy i animacje (283)

    • 7.1. Praca z obrazami (283)
      • 7.1.1. Klasa GridView (283)
      • 7.1.2. Klasa HorizontalScrollView (290)
      • 7.1.3. Klasa ImageSwitcher (297)
      • 7.1.4. Obrazy w kontrolce ListView (302)
    • 7.2. Rysowanie kształtów (308)
      • 7.2.1. Klasa Canvas (308)
      • 7.2.2. Rysowanie wewnątrz kontrolki (318)
      • 7.2.3. Klasa Shader (324)
    • 7.3. Animacje (334)
      • 7.3.1. Animacja poklatkowa (334)
      • 7.3.2. Animowanie kontrolek (339)

    Rozdział 8. Zapisywanie i odczytywanie danych (351)

    • 8.1. Zapisywanie wartości typów prostych (351)
    • 8.2. Zapisywanie danych do pliku (356)
    • 8.3. Dostęp do listy kontaktów (361)
    • 8.4. Korzystanie z bazy danych (371)

    Dodatek A. Usprawnienia w pisaniu kodu (377)

    • A.1. Skróty klawiaturowe (377)
    • A.2. Szablony (385)

    Skorowidz (393)


400 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022