Twoja firma w social mediach
Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw
Dwadzieścia lat temu nie istniały. Dziesięć lat temu przedsiębiorcy korzystali z
nich sporadycznie. Dziś prowadzenie bloga, profilu na Facebooku, kanału w serwisie
YouTube, konta na Instagramie czy na Twitterze staje się powoli nie wyborem, ale
koniecznością dla każdej firmy, której klienci życzą sobie mieć z nią stały
kontakt. Więcej - firmy niewyrażające gotowości do takiego kontaktu narażają się na
to, że klient się od nich odwróci. Ludzie nie spędzają dziś wiele czasu na Twojej
stronie WWW. Godzin pracy punktu handlowego, menu lokalu oraz zdjęć nowej oferty butiku
odzieżowego szukają w mediach społecznościowych. Jeśli szybko nie znajdą tam
pożądanej informacji, pójdą do konkurencji.
Jednak nie wystarczy być po prostu obecnym w social mediach. Dziś trzeba się w nich
poruszać bardzo świadomie, zdawać sobie sprawę z tego, jakie cele chce się za ich
pośrednictwem osiągać - zwiększyć sprzedaż, budować wizerunek (i jaki), co i jak
komunikować, by osiągnąć oczekiwany efekt, w jaki sposób reagować na ewentualne
kryzysy.
Jeśli właśnie zakładasz profil swojej firmy w serwisie Faceboook albo jeśli już
go prowadzisz, ale czujesz, że możesz to robić lepiej, ta książka powinna się stać
Twoją lekturą do poduszki i... do klawiatury. Znajdziesz w niej m.in. dane i informacje
o funkcjach dostępnych w poszczególnych kanałach, ale przede wszystkim wiele porad i
inspiracji. Dostarczy Ci ona mnóstwa gotowych do zastosowania pomysłów na działanie.
Dowiesz się z niej, jak przygotować kampanię skrojoną idealnie na swoje potrzeby.
Pomoże Ci także powrócić do sedna, praprzyczyny, dla której media społecznościowe w
ogóle powstały - do człowieka. Dzięki lekturze dowiesz się, jak prowadzić z innymi
dialog w wirtualnej rzeczywistości, ale także poznasz sposoby na to, jak jeszcze mocniej
zaprząc social media do rozwijania Twoich pomysłów biznesowych - teraz jest to możliwe
znacznie bardziej niż dawniej. Nie trać czasu, tylko wykorzystaj okazję.
Wstęp (7)
Rozdział 1. Panorama mediów społecznościowych (15)
- Dziki Zachód (16)
- Social jest stary! (19)
- 1, 2, 3, internet (20)
- Człowiek jest najważniejszy (24)
- Nowe media dla nowego człowieka (27)
- Nowe media (nie) są bezpłatne! (28)
- Nie ma Cię w socialu, to znaczy, że i tak jesteś w sieci (30)
- Social media - co jest czym? (31)
Rozdział 2. Od koncepcji do działania, czyli social media marketing (33)
- Marketing pod strzechy! (36)
- Najtrudniejszy1 (37)
- Komputer czy jabłko? (38)
- Naszą siłą będzie treść (39)
- Analiza rynku - gdzie jest konkurencja? Gdzie są moi odbiorcy? (41)
- Monitoring social mediów - jak go wykorzystać? (45)
- Obsługa klienta w social mediach - jak prowadzić ją efektywnie? (57)
Rozdział 3. Przegląd narzędzi (69)
- Facebook (70)
- Facebook Messenger (106)
- Twitter (114)
- YouTube (132)
- Blogosfera (154)
- Mikroinfluencerzy (174)
- Visual content (176)
- LinkedIn (203)
- Przydatne narzędzia socialowca (217)
Rozdział 4. Social biznes, czyli media społecznościowe w działaniu firmy -
przyszłość czy teraźniejszość? (225)
- So-lo-mo (226)
- Hipsteryzacja (227)
- Internet rzeczy (228)
- Social biznes (229)
- Social selling (232)
- Społeczna odpowiedzialność (234)
Rozdział 5. #człowiek - trend numer jeden w 2018 roku i później? (237)
- Mniej stocka, więcej życia (238)
- Mniejszość też ma znaczenie? (240)
- Treść - klucz do serc i umysłów (242)
- Długi ogon nadaje ton (244)
- Każdy z nas jest medium (246)
Podziękowania (251)
256 stron, oprawa miekka