|
DETERMINANTY RENTOWNOŚCI FIRM DZIAŁAJĄCYCH W SEKTORZE NOWOCZESNYCH USŁUG BIZNESOWYCH
SZMAJSER R. wydawnictwo: DIFIN, 2018, wydanie Icena netto: 54.00 Twoja cena 51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Determinanty rentowności firm działających w sektorze nowoczesnych usług
biznesowych
Branża nowoczesnych usług biznesowych obejmującą działalność centrów
outsourcingu procesów biznesowych (BPO), centrów usług wspólnych (SSC), centrów IT
oraz centrów badawczo-rozwojowych (R&D) jest jedną z czołowych gałęzi gospodarki
kraju pod względem znaczenia dla rynku w Polsce zatrudniając około 244 000 wysoko
kwalifikowanych pracowników w 2017 roku.
Skala oraz systematyczny wzrost zatrudnienia w tych firmach pozwalają na wyszczególnienie
Polski w gronie najważniejszych miejsc na globalnej mapie usług dla biznesu.
Lektura książki umożliwia zapoznanie się ze specyfiką działalności firm z
branży nowoczesnych usług biznesowych a w szczególności pozwala zrozumieć mechanizmy
pozwalające na efektywne jej działanie – kluczowe determinanty mające wpływ na
kształtowanie ich rentowności.
Wstęp
Rozdział 1. Teoretyczne aspekty rynków finansowych w ujęciu transakcyjnym
1.1. Rynki finansowe - podstawy teoretyczne i historia rozwoju usług finansowych
1.2. Ryzyko i niepewność gospodarcza w perspektywie rozwoju nowoczesnych usług
biznesowych
1.3. Systemy pomiarów kosztów oraz metody ich alokacji w teorii nauki o finansach
1.4. Rentowność jako podstawowa przesłanka przenoszenia usług do centrów nowoczesnych
usług biznesowych
Rozdział 2. Zarys i analiza sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce oraz
w Europie Środkowo-Wschodniej
2.1. Ewolucja rynku sektora usług finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej i w Polsce z
perspektywy rozwoju nowoczesnych usług biznesowych
2.1.1. Uwagi ogólne
2.1.2. Sektor bankowy
2.1.3. Sektor ubezpieczeniowy
2.1.4. Sektor kapitałowy - fundusze inwestycyjne
2.2. Modele działalnia centrów nowoczesnych usług biznesowych
2.3. Charakterystyka rynku nowoczesnych usług biznesowych świadczonych dla sektora
usług finansowych w Polsce na tle Europy Środkowo-Wschodniej
Rozdział 3. Czynniki procesowe, technologiczne oraz czynniki wyceny świadczonych
usług wpływające na efektywność działania centrów usług biznesowych - analiza i
wybór
3.1. Analiza determinant rentowności wpływających na efektywność działania centrów
outsourcingowych
3.2. Oddziaływanie modelowania procesów finansowo-księgowych na optymalizację,
standaryzację i podnoszenie efektywności usług centrów usług biznesowych
3.3. Znaczenie zastosowania rozwiązań technologicznych i automatyzacji procesów
finansowo-księgowych dla podnoszenia efektywności usług w sektorze nowoczesnych usług
biznesowych
3.4. Wpływ zastosowania wybranych modeli wyceny transakcji finansowo-księgowych w
sektorze nowoczesnych usług biznesowych na wysokość realizowanych przychodów
Rozdział 4. Analiza i wybór determinant ludzkich i zarządczych wpływających
na efektywność działania centrów nowoczesnych usług biznesowych
4.1. Wpływ kompetencji pracowników i właściwej struktury zatrudnienia na
optymalizację kosztów operacyjnych centrów nowoczesnych usług biznesowych
4.2. Znaczenie świadczenia usług z wielu lokalizacji na świecie dla konkurencyjności
centrów nowoczesnych usług biznesowych
4.3. Wpływ zastosowania procesu ciągłego doskonalenia na podnoszenie efektywności
procesów finansowo-księgowych centrów usług biznesowych
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik 1. Zestawienie wybranych firm outsourcingowych z kapitałem zagranicznym w
największych miastach w Polsce
180 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|