|
HOTELARSTWO ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE OBIEKTÓW NOCLEGOWYCH
WŁODARCZYK B. MILEWSKA M. wydawnictwo: PWE, 2018, wydanie Icena netto: 71.55 Twoja cena 67,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Hotelarstwo
Organizacja i funkcjonowanie obiektów noclegowych
W książce kompleksowo przedstawiono zasady organizacji oraz funkcjonowanie obiektu
hotelarskiego.
Autorzy przedstawili: rolę obiektów noclegowych we współczesnej gospodarce;
tworzenie struktury funkcjonalnej takiego obiektu i jej główne elementy; kształtowanie
komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa hotelarskiego i ich zakres pracy;
najistotniejsze cechy osobowości i niezbędne kwalifikacje hotelarzy; charakterystykę
grup i segmentów gości hotelowych; zasady komunikacji między gospodarzami a gośćmi;
reklamacje usług hotelowych oraz kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy w obiekcie
hotelarskim.
Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów kierunków związanych z
hotelarstwem i turystyką w wyższych uczelniach różnych typów. Może też być
wykorzystywana przez nauczycieli i wykładowców w szkołach średnich i pomaturalnych
kształcących w specjalnościach: hotelarstwo i turystyka. Z pewnością przyda się również
osobom, które chciałyby pokusić się o zorganizowanie i prowadzenie obiektu
oferującego noclegi
1. Gościnność
1.1. Gościnność w rozwoju cywilizacji
1.2. Co to jest gościnność?
1.3. Aspekty gościnności
1.4. Elementy modelu gościnności
1.5. Formuła gościnności
2. Struktura funkcjonalna obiektu hotelarskiego
2.1. Położenie obiektu
2.2. Zagospodarowanie działki
2.3. Budynek, zespół budynków
2.3.1. Zespół recepcyjny
2.3.2. Komunikacja i transport wewnętrzny
2.3.3. Zespół pobytowy
2.3.4. Zespół gastronomiczny
2.3.5. Zespół wielofunkcyjny
2.3.6. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy
2.3.7. Zespół handlowo-usługowy
2.3.8. Zaplecze techniczno-administracyjne
2.3.9. Zaplecze socjalne pracowników
2.4. Dostosowanie obiektów hotelarskich do obsługi gości niepełnosprawnych
3. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa hotelarskiego
3.1. Elementy struktury organizacyjnej
3.1.1. Piony, departamenty
3.1.2. Komórki organizacyjne
3.1.3. Stanowiska pracy
3.2. Struktury organizacji pracy przedsiębiorstwa hotelarskiego
3.3. Konsorcja hotelarskie a struktury organizacyjne przedsiębiorstw hotelarskich
3.4. Podstawowe dokumenty organizacyjne w przedsiębiorstwie hotelarskim
3.4.1. Regulamin pracy i płacy
3.4.2. Regulamin obiektu noclegowego
4. Organizacja pracy wybranych pionów i komórek organizacyjnych obiektu
hotelarskiego
4.1. Recepcja - cykl obsługi gościa w obiekcie noclegowym
4.1.1. Rezerwacja
4.1.2. Zakwaterowanie - check in
4.1.3. Obsługa w trakcie pobytu
4.1.4. Wykwaterowanie - check out
4.1.5. Zakończenie doby hotelowej
4.1.6. Współpraca recepcji z innymi elementami struktury organizacyjnej
4.2. Służba pięter
4.3. Gastronomia hotelowa
4.4. Organizacja czasu wolnego
5. Hotelarze
5.1. Wizerunek hotelarza
5.2. Hotelarskie 3 E
5.3. Tajemnica zawodowa w hotelarstwie
5.4. Hotelarze w pracy
5.4.1. Stres zawodowy
5.4.2. Emocje
5.4.3. Akceptacja własnej osoby
5.4.4. Nawyki w pracy
6. Goście
6.1. Segmentacja rynku gości hotelowych
6.2. Charakterystyka grup i segmentów gości hotelowych
7. Goście i gospodarze
7.1. Komunikacja
7.2. Modele nowoczesnej obsługi
7.3. Pierwsze wrażenie
7.4. Gość pozytywnie zaskoczony
7.5. Sytuacje trudne i nadzwyczajne
8. Reklamacja usługi hotelowej
8.1. Dlaczego goście bywają niezadowoleni?
8.2. Niezadowolony gość i co dalej?
8.3. Komu i jak reklamować?
9. Bezpieczeństwo i higiena pracy w obiekcie hotelarskim
9.1. Bhp pracownika
9.2. Organizacja ochrony przeciwpożarowej
9.3. Ewakuacja gości, pracowników i mienia
9.4. Inne potencjalne zagrożenia
Bibliografia
414 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|