Jak być dobrym sprzedawcą
Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi
Autor bestsellera "Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację"
przedstawia zaskakującą – a także niespodziewanie przydatną – nową książkę, w
której przedstawia analizę miejsca sprzedaży w naszym życiu.
Czy nam się to podoba, czy nie, dzisiaj wszyscy jesteśmy sprzedawcami. Czy to jako
pracownicy, którzy przekonują kolegów do nowego pomysłu, czy to jako przedsiębiorcy,
którzy zachęcają inwestorów do lokowania kapitału, czy jako rodzice lub nauczyciele,
którzy nakłaniają dzieci do nauki, cały czas staramy się wpływać na innych ludzi.
"Jak być dobrym sprzedawcą" proponuje nowe spojrzenie na sztukę
sprzedaży i jej nauczanie.
Podobnie jak w książce "Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację"
Daniel H. Pink czerpie z bogatej skarbnicy nauk społecznych, opierając na nich swoje –
często sprzeczne z intuicją – spostrzeżenia. Odkrywa trzy filary podejścia
skutecznego sprzedawcy (zastępujące obowiązującą niegdyś zasadę „zawsze finalizuj
transakcję”), wyjaśnia, dlaczego ekstrawertycy wcale nie są najlepszymi sprzedawcami,
i pokazuje, że wskazanie ludziom sposobu działania często więcej znaczy, niż zmiana
ich sposobu myślenia.
W trakcie wywodu Pink opisuje sześć rodzajów prezentacji, które zastąpiły
prezentację umieszczaną w windzie, trzy zasady lepszego rozumienia sposobu widzenia
drugiej osoby, pięć sposobów tworzenia przekazu, które czynią go czytelniejszym i
bardziej przekonującym, oraz wiele innych praktycznych spraw. W rezultacie powstała
wnikliwa i użyteczna książka, która zmienia twój sposób widzenia świata i
przekształca zachowanie w pracy, szkole i domu.
Wprowadzenie
Część pierwsza Odrodzenie sprzedawcy
1. Dzisiaj wszyscy jesteśmy sprzedawcami
2. Przedsiębiorczość, elastyczność i ed-med
3. Od caveat emptoróo caveat venditor
Część druga Postawa skutecznego sprzedawcy
4. Dostrojenie
5. Optymizm
6. Klarowność
Część trzecia Co mam robić jako sprzedawca
7. Prezentuj
8. Improwizuj
9. Służ
Podziękowania
Przypisy
Bibliografia
Indeks
296 stron, Format: 14.5x22.5cm, oprawa miękka