wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 75.55 71,77   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE PROCESAMI REALIZACJI PROJEKTÓW W SEKTORZE ICT


JASIŃSKA K. SZAPIRO T.

wydawnictwo: PWN, 2014, wydanie I

cena netto: 75.55 Twoja cena  71,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT


W nowoczesnej gospodarce wzrasta rola technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Niestety duża część przeprowadzonych wdrożeń rozwiązań ICT kończy się niepowodzeniem. Problem ten skłania do poszukiwania metod podnoszenia skuteczności i efektywności realizacji projektów ICT.

Zamierzeniem autorów książki jest przedstawienie szerokiego kontekstu realizacji projektów w przedsiębiorstwach sektora ICT, nie tylko w obszarze działalności operacyjnej, lecz także w warstwie zarządzania strategicznego.

Praca ta jest odpowiedzią na pytanie, jak zarządzać przedsiębiorstwem, które ma skutecznie i efektywnie realizować projekty ICT?

W książce poruszono w szczególności następujące zagadnienia:

• dostosowanie wewnętrznej organizacji przedsiębiorstwa do wymogów realizacji projektów ICT
• wspólne podejście do zarządzania procesami i projektami w przedsiębiorstwie ICT
• czynniki sukcesu zarządzania procesami realizacji projektów ICT
• charakterystykę polskiego sektora ICT


Wprowadzenie

CZĘŚĆ I. Podstawy teoretyczne zarządzania procesami realizacji projektów

ROZDZIAŁ 1. Zarządzanie projektami
1.1. Projekt
1.2. Rodzaje projektów
1.3. Miejsce i rola zarządzania projektami w przedsiębiorstwie

ROZDZIAŁ 2. Zarządzanie procesami
2.1. Proces
2.2. Rodzaje procesów
2.3. Miejsce i rola zarządzania procesami w przedsiębiorstwie

ROZDZIAŁ 3. Zarządzanie procesami realizacji projektów
3.1. Realizacja projektów w ujęciu procesowym
3.1.1. Procesy rozpoczęcia
3.1.2. Procesy planowania
3.1.3. Procesy wykonawcze
3.1.4. Procesy kontroli
3.1.5. Procesy zakończenia
3.2. Zarządzanie procesami realizacji projektów w przedsiębiorstwie
3.3. Powodzenie zarządzania procesami realizacji projektów

ROZDZIAŁ 4. Czynniki powodzenia zarządzania procesami realizacji projektów
4.1. Podział czynników powodzenia zarządzania procesami realizacji projektów
4.2. Czynniki związane z projektem
4.3. Czynniki związane z zarządzaniem procesami w przedsiębiorstwie
4.3.1. Czynniki związane z procesami zarządzania projektem
4.3.2. Czynniki związane z osadzeniem procesów realizacji projektów w przedsiębiorstwie
4.3.3. Czynniki związane ze "stanem" organizacji procesowej przedsiębiorstwa
4.4. Czynniki związane z elementami przedsiębiorstwa
4.5. Czynniki związane z otoczeniem przedsiębiorstwa

CZĘŚĆ II. Sektor ICT

ROZDZIAŁ 5. Charakterystyka sektora ICT
5.1. Definicja sektora ICT
5.2. Działalność przedsiębiorstw w sektorze ICT
5.3. Sektor ICT w ujęciu makroekonomicznym
5.3.1. Sytuacja gospodarcza w Polsce i na świecie w pierwszej dekadzie XXI w
5.3.2. Sektor ICT na świecie
5.3.3. Sektor ICT w Polsce
5.4. Strategiczne znaczenie sektora ICT dla rozwoju gospodarki
5.5. Wybrane elementy analizy sektorowej
5.5.1. Siła oddziaływania dostawców i nabywców
5.5.1.1. Charakterystyka dostawców i nabywców
5.5.1.2. Specyfika relacji dostawca-przedsiębiorstwo ICT-klient
5.5.1.3. Integracja pionowa i pozioma
5.5.1.4. Koszt zmiany dostawcy
5.5.1.5. Pozycja przetargowa przedsiębiorstw ICT
5.5.2. Groźba pojawienia się nowych producentów oraz substytutów
5.5.2.1. Rynek telekomunikacyjny
5.5.2.2. Rynek IT
5.5.2.3. Substytuty i nowe produkty w sektorze ICT
5.5.3. Walka konkurencyjna wewnątrz sektora
5.6. Projekty w sektorze ICT
5.7. Kryzys realizacji projektów w sektorze ICT

ROZDZIAŁ 6. Realizacja projektów w sektorze ICT
6.1. Metodyka badań
6.1.1. Cel badań
6.1.2. Metoda i procedura badawcza
6.1.3. Uzasadnienie wyboru zastosowanych metod, technik i narzędzi badawczych
6.1.4. Konstrukcja kwestionariuszy
6.1.5. Charakterystyka próby badawczej
6.1.6. Zwrotność w badaniach
6.1.7. Charakterystyka badanej zbiorowości
6.2. Czynniki powodzenia zarządzania procesami realizacji projektów ICT
w polskim sektorze ICT
6.2.1. Czynniki związane z projektem ICT
6.2.2. Czynniki związane z zarządzaniem procesami w przedsiębiorstwie ICT
6.2.3. Czynniki związane z elementami przedsiębiorstwa ICT
6.2.4. Czynniki związane z otoczeniem przedsiębiorstwa ICT
6.3. Charakterystyka realizacji projektów w polskim sektorze ICT
6.3.1. Wartość projektów ICT
6.3.2. Udział realizacji projektów ICT w pracy projektowej
6.3.3. Ocena częstotliwości występowania problemów w realizacji projektów ICT
6.4. Ograniczenia realizacji projektów w polskim sektorze ICT
6.4.1. Obszar procesów przedsiębiorstwa ICT
6.4.1.1. Stopień wsparcia procesów przedsiębiorstwa dla realizacji projektów ICT
6.4.1.2. Stopień wykorzystania procesów przedsiębiorstwa do realizacji projektów ICT
6.4.1.3. Ograniczenia występujące w procesach przedsiębiorstwa wykorzystywanych do realizacji projektów ICT
6.4.1.4. Elastyczność procesów
6.4.1.5. Metody doskonalenia procesów
6.4.1.6. Poziom dojrzałości procesowej organizacji
6.4.1.7. Dostosowanie procesów do realizacji projektów ICT
6.4.2. Obszar metodyk zarządzania projektem w przedsiębiorstwach ICT
6.4.2.1. Stopień wykorzystania metodyk zarządzania projektami do realizacji projektów ICT
6.4.2.2. Stopień wsparcia metodyk zarządzania projektem stosowanych w przedsiębiorstwach w celu realizacji projektów ICT
6.4.2.3. Ograniczenia występujące w procesach zarządzania projektem wykorzystywanych do realizacji projektów ICT
6.4.2.4. Poziom dojrzałości projektowej organizacji
6.4.2.5. Dostosowanie metodyk zarządzania projektem do realizacji projektów ICT
6.4.3. Obszar struktur organizacyjnych przedsiębiorstw ICT
6.4.3.1. Stopień wsparcia struktur organizacyjnych stosowanych w przedsiębiorstwach w celu realizacji projektów ICT
6.4.3.2. Ograniczenia w realizacji projektów ICT wynikające z przyjętych struktur organizacyjnych
6.4.3.3. Dostosowanie struktur organizacyjnych do realizacji  projektów ICT

CZĘŚĆ III. Koncepcja zarządzania procesami realizacji projektów ICT

ROZDZIAŁ 7. Wdrożenie koncepcji zarządzania procesami realizacji projektów ICT w przedsiębiorstwie
7.1. Koncepcje realizacji projektów ICT w świetle różnych nurtów naukowych
7.2. Postulaty do budowy koncepcji zarządzania procesami realizacji projektów ICT
7.3. Podstawy do wdrożenia koncepcji zarządzania procesami realizacji projektów ICT w przedsiębiorstwie

ROZDZIAŁ 8. Przykładowa koncepcja zarządzania procesami realizacji projektów ICT w przedsiębiorstwie
8.1. Ogólne ujęcie koncepcji zarządzania procesami realizacji projektów ICT
8.2. Obszar procesów
8.2.1. Procesy pomocnicze
8.2.1.1. Zarządzanie infrastrukturą firmy
8.2.2.1. Zaopatrzenie
8.2.1.3. Rozwój technologii
8.2.1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi
8.2.2. Procesy podstawowe
8.2.2.1. Logistyka wewnętrzna
8.2.2.2. Logistyka zewnętrzna
8.2.2.3. Serwis
8.2.2.4. Marketing
8.2.2.5. Sprzedaż
8.3. Obszar metodyk zarządzania projektem w przedsiębiorstwie ICT
8.3.1. Faza pozyskiwania
8.3.2. Faza analizowania
8.3.2.1. Formułowanie projektu
8.3.2.2. Kwalifikacja projektów
8.3.3. Faza organizowania
8.3.3.1. Organizacja prac projektowych
8.3.3.2. Organizacja środowiska projektowego
8.3.4. Faza projektowania
8.3.4.1. Studium wykonalności technicznej
8.3.4.2. Studium wykonalności organizacyjnej
8.3.4.3. Studium wykonalności finansowej
8.3.5. Faza ofertowania
8.3.5.1. Opracowanie oferty
8.3.5.2. Negocjacje
8.3.5.3. Opracowanie umowy
8.3.6. Faza wdrożenia
8.4. Obszar struktur organizacyjnych w przedsiębiorstwie ICT
8.5. Zalety i ograniczenia proponowanej koncepcji

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Słownik wybranych pojęć


334 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022