|
WIELOWYMIAROWY AUDYT BIZNESOWY WARTOŚĆ DODANA DLA ORGANIZACJI I INTER.
CIECHAN-KUJAWA M. wydawnictwo: UMK, 2014, wydanie I cena netto: 85.70 Twoja cena 81,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wielowymiarowy audyt biznesowy
Wartość dodana dla organizacji i interesariuszy
Praca stanowi interesujące i bardzo wartościowe opracowanie na temat audytu, w
szczególności audytu zewnętrznego.
Zawiera udaną próbę autorskiej konstrukcji modelu audytu biznesowego, poprzez
wielowymiarową ocenę organizacji do zdolności kontynuowania działalności w warunkach
zrównoważonego rozwoju.
Z pewnością istotnym atutem książki jest również szeroki, a przy tym syntetyczny
przegląd wyników badań obcych oraz przeprowadzone szerokie badania własne na kilku
próbach badawczych.
Z recenzji prof. dr hab. Danuty Dziawgo
Wstęp
ROZDZIAŁ 1 Nowe tendencje i uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem w XXI
wieku
1. Wyzwania i mechanizmy modelowania rozwoju współczesnych przedsiębiorstw
1.1. Uwarunkowania wyboru modeli biznesowych
1.2. Efektywność i innowacje jako determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw
2. Interesariusze i ich wpływ na tworzenie spirali wartości
2.1. Rozwój i znaczenie teorii interesariuszy
2.2. Istota zarządzania relacjami z interesariuszami
3. Przejrzystość organizacji a zaufanie interesariuszy
ROZDZIAŁ 2 Audyt jako narzędzie oceny zrównoważonego rozwoju organizacji
1. Istota audytu i uwarunkowania jego rozwoju
1.1. Pojęcie audytu i jego geneza
1.2. Determinanty rozwoju audytu
2. Przedmiotowy i podmiotowy zakres audytu
2.1. Audyt w kontekście relacji pomiędzy stronami audytu
2.2. Audyt z perspektywy zakresu przeprowadzanej oceny
3. Cele współczesnego audytu i jego znaczenie dla organizacji oraz jej interesariuszy
ROZDZIAŁ 3 Standardy i praktyka rewizji finansowej
1. Istota rewizji finansowej i jej cele na tle uwarunkowań historycznych, prawnych i
ekonomicznych
1.1. Pojęcie rewizji finansowej i jej miejsce w systemie audytu
1.2. Ekonomiczno-prawne determinanty ewolucji rewizji finansowej
1.3. Standaryzacja i harmonizacja rewizji finansowej w Polsce
1.4. Perspektywy i kierunki rozwoju usług audytorskich
2. Podstawy prawne i zakres świadczonych usług audytorskich
2.1. Aktualne rozwiązania systemowe
2.2. Podmioty podlegające badaniu sprawozdań finansowych
3. Rewizja finansowa na tle systemu rachunkowości, kontroli i nadzoru organizacji
3.1. Systemowy obszar rewizji finansowej
3.2. Sprawozdanie jako przedmiot badania
3.3. Ocena systemu kontroli wewnętrznej
3.4. Ocena kontynuacji działalności
4. Forma i zakres komunikacji wyników audytu - opinia i raport biegłego
5. Przydatność audytu finansowego w ocenie interesariuszy w ujęciu retrospektywnym i
prospektywnym
ROZDZIAŁ 4 Audyt systemów zarządzania na podstawie międzynarodowych
standardów
1. Zmiany w systemach zarządzania i ich wpływ na rozwój standaryzacji
2. Wytyczne norm ISO w definiowaniu zakresu audytu zewnętrznego
2.1. Standardy w zakresie zarządzania jakością ISO 9000
2.2. Inne standardy zarządzania
2.3. Integracja systemów zarządzania z perspektywy dojrzałości organizacji
3. Audyt systemu zarządzania organizacją dla potrzeb certyfikacji
3.1. Cele, atrybuty i komponenty procesu audytu
3.2. Zakres i metodyka oceny systemów zarządzania w świetle wytycznych norm serii ISO
3.3. Raportowanie wyników audytu - wytyczne i ich stosowanie
4. Efekty certyfikacji systemów zarządzania dla interesariuszy
ROZDZIAŁ 5 Współczesny kontekst audytu - wyzwania i perspektywy w świetle
wyników badań
1. Uzasadnienie problemu badawczego
2. Metodyka badań empirycznych
3. Szczegółowa analiza prób badawczych
3.1. Struktura badanych organizacji
3.2. Struktura grupy audytorów systemów zarządzania
3.3. Struktura grupy biegłych rewidentów
4. Prezentacja wyników badań
4.1. Oczekiwania w zakresie roli współczesnego audytu
4.2. Ocena praktyki funkcjonowania audytu
4.3. Determinanty i perspektywy rozwoju audytu
ROZDZIAŁ 6 Wielowymiarowy zewnętrzny audyt biznesowy -model oceny organizacji i
komunikowania wyników
1. Cele audytu wielowymiarowego i jego potencjalne korzyści
2. Model wielowymiarowej oceny organizacji
2.1. Metodyka budowy modelu
2.2. Elementy oceny organizacji w ramach audytu wielowymiarowego
3. Wielowymiarowa macierz oceny organizacji
4. Analiza luk w ocenie zgodności i efektywności działalności organizacji w ramach
obecnych audytów zewnętrznych
5. Komunikowanie wyników wielowymiarowego audytu biznesowego
5.1.Preferencje w zakresie raportowania i komunikowania wyników audytów
5.2. Koncepcja modelu raportowania wyników interesariuszom na tle preferencji stron
audytu
Zakończenie
Syntetyczne zestawienie osiągnięć naukowych
Podsumowanie uzyskanych wyników badań empirycznych
Omówienie zaproponowanego modelu
Rekomendacje wynikające z przeprowadzonych badań
Literatura
Spis tabel
Spis wykresów
Spis schematów
468 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|