wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 85.70 81,42   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WIELOWYMIAROWY AUDYT BIZNESOWY WARTOŚĆ DODANA DLA ORGANIZACJI I INTER.


CIECHAN-KUJAWA M.

wydawnictwo: UMK, 2014, wydanie I

cena netto: 85.70 Twoja cena  81,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wielowymiarowy audyt biznesowy

Wartość dodana dla organizacji i interesariuszy


Praca stanowi interesujące i bardzo wartościowe opracowanie na temat audytu, w szczególności audytu zewnętrznego.

Zawiera udaną próbę autorskiej konstrukcji modelu audytu biznesowego, poprzez wielowymiarową ocenę organizacji do zdolności kontynuowania działalności w warunkach zrównoważonego rozwoju.

Z pewnością istotnym atutem książki jest również szeroki, a przy tym syntetyczny przegląd wyników badań obcych oraz przeprowadzone szerokie badania własne na kilku próbach badawczych.

Z recenzji prof. dr hab. Danuty Dziawgo


Wstęp

ROZDZIAŁ 1 Nowe tendencje i uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem w XXI wieku
1. Wyzwania i mechanizmy modelowania rozwoju współczesnych przedsiębiorstw
1.1. Uwarunkowania wyboru modeli biznesowych
1.2. Efektywność i innowacje jako determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw
2. Interesariusze i ich wpływ na tworzenie spirali wartości
2.1. Rozwój i znaczenie teorii interesariuszy
2.2. Istota zarządzania relacjami z interesariuszami
3. Przejrzystość organizacji a zaufanie interesariuszy

ROZDZIAŁ 2 Audyt jako narzędzie oceny zrównoważonego rozwoju organizacji
1. Istota audytu i uwarunkowania jego rozwoju
1.1. Pojęcie audytu i jego geneza
1.2. Determinanty rozwoju audytu
2. Przedmiotowy i podmiotowy zakres audytu
2.1. Audyt w kontekście relacji pomiędzy stronami audytu
2.2. Audyt z perspektywy zakresu przeprowadzanej oceny
3. Cele współczesnego audytu i jego znaczenie dla organizacji oraz jej interesariuszy

ROZDZIAŁ 3 Standardy i praktyka rewizji finansowej
1. Istota rewizji finansowej i jej cele na tle uwarunkowań historycznych, prawnych i ekonomicznych
1.1. Pojęcie rewizji finansowej i jej miejsce w systemie audytu
1.2. Ekonomiczno-prawne determinanty ewolucji rewizji finansowej
1.3. Standaryzacja i harmonizacja rewizji finansowej w Polsce
1.4. Perspektywy i kierunki rozwoju usług audytorskich
2. Podstawy prawne i zakres świadczonych usług audytorskich
2.1. Aktualne rozwiązania systemowe
2.2. Podmioty podlegające badaniu sprawozdań finansowych
3. Rewizja finansowa na tle systemu rachunkowości, kontroli i nadzoru organizacji
3.1. Systemowy obszar rewizji finansowej
3.2. Sprawozdanie jako przedmiot badania
3.3. Ocena systemu kontroli wewnętrznej
3.4. Ocena kontynuacji działalności
4. Forma i zakres komunikacji wyników audytu - opinia i raport biegłego
5. Przydatność audytu finansowego w ocenie interesariuszy w ujęciu retrospektywnym i prospektywnym

ROZDZIAŁ 4 Audyt systemów zarządzania na podstawie międzynarodowych standardów
1. Zmiany w systemach zarządzania i ich wpływ na rozwój standaryzacji
2. Wytyczne norm ISO w definiowaniu zakresu audytu zewnętrznego
2.1. Standardy w zakresie zarządzania jakością ISO 9000
2.2. Inne standardy zarządzania
2.3. Integracja systemów zarządzania z perspektywy dojrzałości organizacji
3. Audyt systemu zarządzania organizacją dla potrzeb certyfikacji
3.1. Cele, atrybuty i komponenty procesu audytu
3.2. Zakres i metodyka oceny systemów zarządzania w świetle wytycznych norm serii ISO
3.3. Raportowanie wyników audytu - wytyczne i ich stosowanie
4. Efekty certyfikacji systemów zarządzania dla interesariuszy

ROZDZIAŁ 5 Współczesny kontekst audytu - wyzwania i perspektywy w świetle wyników badań
1. Uzasadnienie problemu badawczego
2. Metodyka badań empirycznych
3. Szczegółowa analiza prób badawczych
3.1. Struktura badanych organizacji
3.2. Struktura grupy audytorów systemów zarządzania
3.3. Struktura grupy biegłych rewidentów
4. Prezentacja wyników badań
4.1. Oczekiwania w zakresie roli współczesnego audytu
4.2. Ocena praktyki funkcjonowania audytu
4.3. Determinanty i perspektywy rozwoju audytu

ROZDZIAŁ 6 Wielowymiarowy zewnętrzny audyt biznesowy -model oceny organizacji i komunikowania wyników
1. Cele audytu wielowymiarowego i jego potencjalne korzyści
2. Model wielowymiarowej oceny organizacji
2.1. Metodyka budowy modelu
2.2. Elementy oceny organizacji w ramach audytu wielowymiarowego
3. Wielowymiarowa macierz oceny organizacji
4. Analiza luk w ocenie zgodności i efektywności działalności organizacji w ramach obecnych audytów zewnętrznych
5. Komunikowanie wyników wielowymiarowego audytu biznesowego
5.1.Preferencje w zakresie raportowania i komunikowania wyników audytów
5.2. Koncepcja modelu raportowania wyników interesariuszom na tle preferencji stron audytu

Zakończenie
Syntetyczne zestawienie osiągnięć naukowych
Podsumowanie uzyskanych wyników badań empirycznych
Omówienie zaproponowanego modelu
Rekomendacje wynikające z przeprowadzonych badań

Literatura
Spis tabel
Spis wykresów
Spis schematów


468 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022