wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE USŁUGAMI SPOŁECZNYMI


FRĄCZKIEWICZ-WRONKA A. - STUDIUM PARTNERSTW PUBLICZNO-SPOŁECZNYCH

wydawnictwo: DIFIN, 2014, wydanie I

cena netto: 70.80 Twoja cena  67,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie usługami społecznymi

Studium partnerstw publiczno-społecznych


Obszarem zainteresowania prezentowanego w niniejszym opracowaniu jest ta część nauk o zarządzaniu, która dotyczy organizacji należących do sektora publicznego.

W szczególności uwaga skoncentrowana jest na zdolności do nawiązywania współpracy między podmiotami oraz zasadach ją umacniających. Podręcznikowo rzecz biorąc rozważania dotyczą organizacji niezorientowanych na zysk lecz zdefiniowanych strukturą dochodów. W szczególności w polu widzenia znajdują się organizacje formalne, a szczegółowo projekty organizacji, których logiką jest współdziałanie między podmiotami z sektora publicznego i społecznego, posiadające zasoby nierynkowe, kontrolowane poza mechanizmami rynkowymi i finansowane ze strumienia środków publicznych.

Autorka poszukuję warunków dla zaprojektowania organizacji, gdzie uczestnicy działają dobrowolnie mając na uwadze wartości społeczne i kierują się aspiracjami jako moralnością organizacyjną. Moralnością, wokół której jest sformułowane zamierzenie strategiczne i zbudowane poczucie kompetencji wraz z towarzyszącą mu tożsamością, jest współpraca w ramach partnerstwa publiczno-społecznego. Ożywianie tak pojmowanej organizacji, to aktywność realizowana w warunkach sprzeczności pomiędzy realiami i możliwościami, planami i wizjami, bieżącymi działaniami i powinnościami, realizacjami i aspiracjami.


Wstęp

Rozdział 1. Natura i uwarunkowania współpracy podejmowanej przez organizacje dostarczające usługi społeczne
1.1. Przesłanki wykorzystania koncepcji sieci w zarządzaniu publicznym
1.2. Tworzenie wartości publicznej jako cel działania organizacji publicznych
1.3. Współpraca jako środowisko działania partnerstwa publiczno-społecznego
1.4. Rozwój i znaczenie koncepcji governance dla sukcesu w zarządzaniu publicznym
1.5. Synteza podejść do koncepcji governance i redukcja do defi nicji operacyjnej

Rozdział 2. Partnerstwo publiczno-społeczne jako forma zorganizowanego działania opartego na współpracy między organizacjami z różnych sektorów
2.1. Kluczowe czynniki sukcesu publicznych instytucji realizujących usługi społeczne
2.2. Typy współpracy między organizacjami realizującymi usługi społeczne
2.3. Charakterystyka wybranych form współpracy w partnerstwach
2.4. Czynniki sukcesu i porażki partnerstwa publiczno-społecznego
2.5. Podstawy prawne tworzenia partnerstwa publiczno-społecznego

Rozdział 3. Metodyczne podstawy projektowanych badań partnerstwa publiczno-społecznego - studium przypadku
3.1. Konceptualizacja wzglądu badawczego
3.2. Syntetyczna charakterystyka studium przypadku
3.3. Problem badawczy, operacjonalizacja i scenariusz badań realizowanych jako studium przypadku
3.4. Źródła informacji i sposoby ich gromadzenia

Rozdział 4. Identyfikacja praktyk zarządczych w badanym partnerstwie publiczno-społecznym
4.1. Opis badanego partnerstwa publiczno-społecznego
4.2. Identyfi kacja praktyk zarządczych dla wyodrębnionych wymiarów
4.2.1. Sprawność
4.2.2. Odpowiedzialność publiczna
4.2.3. Zaangażowanie społeczności/budowanie kapitału społecznego
4.2.4. Wartości
4.2.5. Przywództwo
4.2.6. Relacje pracownicze
4.2.7. Zadania zarządcze
4.2.8. Podejmowanie decyzji
4.2.9. Struktura
4.2.10. Procesy
4.2.11. Zmiana
4.2.12. Kształtowanie relacji z interesariuszami
4.2.13. Komunikacja wewnątrzorganizacyjna
4.2.14. Kultura organizacyjna
4.3. Wnioski dla dalszych badań

Rozdział 5. Aktorzy organizacyjni w partnerstwach publiczno-społecznych i treści powiązania między nimi - omówienie wyników badań empirycznych
5.1. Metodyka postępowania badawczego
5.1.1. Identyfikacja perspektywy teoretycznej
5.1.2. Procedura badawcza i ustalenia pierwszego etapu badań ankietowych
5.1.3. Założenia i procedura drugiego etapu badań ankietowych
5.2. Powody powstania współpracy, formalne podstawy, czas trwania i ocena rezultatów działania
5.3. Analiza treści relacji w badanych wymiarach charakteryzujących powiązania międzyorganizacyjne
5.4. Zidentyfi kowane zależności
5.5. Syntetyczne wnioski

Rozdział 6. Podążanie ku architekturze współpracy jako logice zarządzania w partnerstwie publiczno-społecznym
6.1. Analiza zależności między wymiarami charakteryzującymi powiązania międzyorganizacyjne a efektywnością partnerstwa publiczno-społecznego
6.2. Ontologiczna perspektywa architektury współpracy
6.3. Cechy schematu zorientowanego na aktorów

Zakończenie

Załącznik 1. Dyspozycje do wywiadu skategoryzowanego

Załącznik 2. Ankieta do identyfi kacji dominującego modelu zarządzania w odniesieniu do wyróżnionych praktyk menedżerskiech

Załącznik 3. Ankieta do identyfi kacji uwarunkowań współpracy między organizacjami działającymi w partnerstwie

Załącznik 4

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel


360 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022