|
EFEKTYWNOŚĆ INFORMACYJNA POLSKIEGO RYNKU AKCJI
CIOŁEK M. wydawnictwo: CEDEWU, 2015, wydanie Icena netto: 66.00 Twoja cena 62,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Efektywność informacyjna polskiego rynku akcji
W historii nauk o finansach próżno jest szukać drugiej teorii, która w równym lub
większym stopniu podzieliłaby środowisko akademickie, co koncepcja efektywności
informacyjnej rynków.
Książka prezentuje w syntetyczny sposób obraz współczesnego rynku kapitałowego
wyłaniający się z najnowszych badań, a także krytyczny obraz dominującej od
początku lat 70. XX w. klasycznej teorii finansów.
Całość rozważań wieńczy studium empiryczne dotyczące słabej formy
efektywności informacyjnej polskiego rynku akcji, na które składa się ponad pół
miliona testów symulacyjnych przeprowadzonych dla 11-letniego okresu notowań.
Na kartach niniejszej książki przedstawiono:
• Historię badań nad rynkiem kapitałowym od połowy XIX w. aż do 1965 roku.
• Definicję efektywności informacyjnej, warunki jej występowania, formy oraz
problematykę wspólnej hipotezy.
• Metody potwierdzania słabej, półsilnej i silnej formy efektywności informacyjnej
stosowane w badaniach empirycznych.
• Krytykę koncepcji E. Famy oraz alternatywne modele rynku w postaci hipotezy rynku
fraktalnego i hipotezy rynku koherentnego.
• Przegląd badań empirycznych nad słabą formą efektywności informacyjnej rynku
oraz poglądów prezentowanych przez zwolenników, jak i przeciwników dominującej
teorii.
• Krytyczne spojrzenie na metody stosowane do badania słabej formy efektywności oraz
ukazanie alternatywnego podejścia dającego bardziej jednoznaczne i wiarygodne rezultaty.
Wstęp
Rozdział 1
Teoria efektywności informacyjnej rynków
1.1. Podstawy teoretyczne koncepcji rynków efektywnych
1.1.1. Powstanie koncepcji - rys historyczny
1.1.2. Definicja efektywności informacyjnej
1.1.3. Warunki występowania efektywności i ich konsekwencje
1.1.4. Formy efektywności informacyjnej
1.1.5. Problem wspólnej hipotezy
1.2. Metody potwierdzania efektywności informacyjnej rynku
1.2.1. Metody potwierdzania słabej formy
1.2.2. Metody potwierdzania półsilnej formy
1.2.3. Metody potwierdzania silnej formy
1.3. Podsumowanie
1.3.1. Krytyka koncepcji efektywności informacyjnej sformułowana przez B. Mandelbrota
1.3.2. Hipoteza rynku fraktalnego
1.3.3. Nieregularność szeregów czasowych
1.3.4. Hipoteza rynku koherentnego
Rozdział 2
Efektywność informacyjna rynków a rzeczywistość
2.1. Badania empiryczne nad słabą formą efektywności informacyjnej rynku
kapitałowego
2.2. Teoria efektywności informacyjnej rynku w kontekście anomalii
2.2.1. Anomalie kalendarzowe
2.2.2. Anomalie związane z impetem rynku
2.2.3. Anomalie statystyczne
2.2.4. Anomalie związane z charakterystyką spółek
2.2.5. Anomalie związane z upublicznianiem informacji
Rozdział 3
Metody i narzędzia badawcze
3.1. Zakres notowań objętych badaniem
3.2. Koszty transakcyjne
3.3. Narzędzia analizy technicznej i strategie inwestycyjne wykorzystane w testach
3.4. Przeprowadzone testy słabej formy efektywności informacyjnej
3.5. Badanie istotności uzyskanych wyników
Rozdział 4
Uzyskane wyniki badań
4.1. Wyniki testów strategii ze stałymi parametrami
4.2. Wyniki testów strategii z elementem stop loss
4.3. Wyniki testów strategii z wykorzystaniem okien optymalizacyjnych
4.4. Podsumowanie uzyskanych wyników i wnioski końcowe
4.5. Odniesienie wyników badań do prac innych autorów
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków i wykresów
196 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|