Błędy językowe uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna
Wśród uczniów, którym szkoła powinna zapewnić wszechstronną pomoc są dzieci z
inteligencją niższą niż przeciętna. Uczniowie ci, pomimo zaangażowania w proces
edukacji, nie są w stanie opanować wymaganego materiału szkolnego, popełniają
mnóstwo błędów, w tym takich, które w istotny sposób zakłócają zrozumienie
nadawanego komunikatu.
Książka jest pierwszą próbą zasygnalizowania zakresu i specyfiki zachowań
językowych uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna na poziomie szkoły
podstawowej i gimnazjum.
Wstęp
1. Inteligencja niższa niż przeciętna
1.1. Inteligencja. Pomiar inteligencji. Klasyfikacja stopni rozwoju umysłowego.
Odchylenie standardowe. Krzywa inteligencji
1.2. Inteligencja niższa niż przeciętna
1.3. Charakterystyka uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna
1.4. Pomoc uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna
2. Opinie jako kryterium kwalifikacji prac uczniowskich do analizy błędów
językowych
3. Ogólny problem badawczy
3.1. Ustalenia terminologiczne
3.2. Klasyfikacja błędów językowych
4. Analiza zachowań językowych
4.1. Błędy fleksyjne
4.2. Błędy składniowe
4.3. Błędy leksykalne
4.4. Błędy stylistyczne
4.5. Błędy na poziomie tekstowym
Wnioski
Bibliografia
Streszczenie w języku angielskim
Linguistic problems of slow learners
Aneks
174 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka