|
WYBRANE ASPEKTY ŚRODOWISKA RODZINNEGO W PERCEPCJI I OCENIE OSÓB OSADZONYCH W POLSKICH ZAKŁADACH KARNYCH wydawnictwo: IMPULS, 2012, wydanie Icena netto: 59.85 Twoja cena 56,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego
Celem książki jest przede wszystkim zwrócenie uwagi Czytelnika na najistotniejsze
problemy edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na
jakość kultury fizycznej.
Książka obejmuje jedynie wybrane, ale bardzo istotne obszary w procesie edukacji
fizycznej. Pomimo, że jej treść została opracowana na poziomie ogólnym, to jednak
zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej
problemy, ale także mogą być zastosowane w praktyce.
W książce omówiono m.in. zagadnienia właściwie dobranego programu nauczania i
odpowiednio zaplanowanej pracy. Jeden z rozdziałów całkowicie poświęcono
nauczycielowi wychowania fizycznego.
Opisano także miejsce ucznia w nowym systemie edukacji fizycznej. Autorzy
zaproponowali także narzędzia pomiaru rzeczywistych wyników pracy ucznia.
Książka jest adresowana zarówno do studentów wychowania fizycznego, jak i czynnych
zawodowo nauczycieli. Mamy nadzieję, że studentom pozwoli ona nie tylko zgłębić
wiedzę metodyczną, ale również inaczej spojrzeć na problemy edukacji fizycznej,
nauczycielom natomiast ułatwi poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań.
Wstęp
Rozdział I
Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego
1.1. Tworzenie programów autorskich
1.2. Planowanie pracy
1.3. Innowacyjne formy realizacji programu wychowania fizycznego
Bibliografia
Rozdział II
Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego
2.1. U źródeł pedeutołogii
2.2. Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego
2.3. Sylwetka absolwenta wyższej uczelni wychowania fizycznego
2.3.1. Dobór na studia i kształcenie wychowawców fizycznych - analiza aktualnego stanu
2.3.2. Postulowany model kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego
2.4. Działalność innowacyjno-badawcza i publicystyczna nauczyciela wychowania
fizycznego
2.4.1. Homo incontentus
2.4.2. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu fizycznym
2.4.3. Aktywność badawcza i publikacyjno-wydawnicza nauczyciela
2.5. Wykorzystanie technologii informatycznej w wychowaniu fizycznym
2.6. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego
Bibliografia
Rozdział III
Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji
3.1. Istota procesu fizycznego kształcenia i wychowania
3.2. Fizyczne kształcenie
3.3. Fizyczne wychowanie
3.4. Istota i rozumienie nowoczesności w wychowaniu fizycznym
3.4.1. Edukacja permanentna
3.4.2. Autoedukacja
3.4.3. Prospekcja, czyli wychowanie dla przyszłości
3.4.4. Intelektualizacja w wychowaniu fizycznym
3.4.5. Humanizacja procesu fizycznej edukacji
3.4.6. Indywidualizacja w fizycznym kształceniu i wychowaniu
3.4.7. Szkoła przedłużona i środowiskowa
3.4.8. Autokreacja
3.5. Uczniowskie dylematy
Bibliografia
Rozdział IV
Badanie jakości pracy zreformowanej szkoły w zakresie kultury fizycznej
4.1. Badania ilościowe i jakościowe w procesie szkolnego kształcenia i
wychowania
4.2. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej
4.3. Ocena jakości szkolnego wychowania fizycznego
4.4. Przykład narzędzia do badania jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej
Bibliografia
Rozdział V
Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego
5.1. Pomiar i ocena szkolna w wychowaniu fizycznym
5.2. Ocena z wychowania fizycznego na tle jej funkcji
5.3. Ocena postaw uczniów wobec kultury fizycznej
5.4. Wpływ oceny na motywowanie uczniów do aktywności na lekcji
5.5. Samoocena i samokontrola w ocenie osiągnięć ucznia
5.6. Ewolucja kryteriów oceny a badania nad oceną z wychowani fizycznego
5.7. Zadania nauczyciela w systemie kontroli i oceny
5.8. Propozycje oceny ucznia z wychowania fizycznego w zreformowanej szkole
Bibliografia
213 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|