wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

TRANSGRESJE W EDUKACJI TOM 1


ŻŁOBICKI W. RED.

wydawnictwo: IMPULS, 2014, wydanie I

cena netto: 38.35 Twoja cena  36,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Transgresje w edukacji Tom 1


Książkę rekomenduję do druku z wyraźnym przekonaniem, że będzie czytana i cytowana, stanowi bowiem wartościowe kompendium wiedzy, obejmujące jasno określone pole problemowe, a jednocześnie posiadające skrystalizowaną myśl/ideę przewodnią. Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.

Z recenzji prof. zw. dr. hab. Zbyszka Melosika


Wstęp (Wiktor Żłobicki) 9

CZĘŚĆ I. Transgresje. Edukacja i otoczenie społeczne

Bogusław Śliwerski
Pedagogika na progu innych nauk społecznych, czyli o potrzebie powrotu do hybrydowych dyscyplin naukowych 13

Wiktor Żłobicki
Tranzycja z systemu edukacji akademickiej na rynek pracy 31

Ewa Sokołowska
Transgresyjne konteksty edukacji osób starszych 39

Małgorzata Brodacka
Kompetencje społeczne młodzieży gimnazjalnej i jej aktywność na portalach społecznościowych 47

Renata Michalak
Doświadczenia adaptacyjne czwartoklasistów a kształtowanie zaufania społecznego 59

Agnieszka Jankowska
Zaufanie rodziców do szkoły. Wybrane konteksty i kontrowersje 73

Justyna Miko-Giedyk
Bariery w edukacji dzieci i młodzieży ze środowisk wiejskich 85

CZĘŚĆ II. Transgresje w perspektywie pedeutologicznej

Joanna Malinowska
Między edukacją akademicką a rynkiem pracy – rozpoznanie kompetencji przyszłych nauczycieli 99

Ewa Musiał
Transgresyjny wymiar awansu zawodowego nauczycieli Stan postulowany a rzeczywistość w opinii badanych 111

Michał Tomczak
Momenty transgresyjne w biografii a kształtowanie się tożsamości zawodowej na przykładzie współczesnych nauczycieli 123

Antoni Michno
Surdopedagog i jego rozwój profesjonalny Włoskie doświadczenia procesu integracji 133

Rafał Majzner
Samoocena nauczycieli wczesnej edukacji w zakresie kompetencji muzycznych. Doniesienie z badań 145

CZĘŚĆ III. Transgresje w edukacji wczesnoszkolnej

Ewa Kochanowska
Transgresyjny wymiar aktywności poznawczej dziecka rozpoczynającego naukę w szkole 159

Barbara Górecka-Mostowicz
Dojrzałość szkolna jako przejaw wieloaspektowego przekraczania progów edukacyjnych przez dziecko 173

Joanna Skibska
Sześciolatek w szkole. Obowiązek szkolny – założenia i rozwiązania 181

Monika Jurewicz
Problemy indywidualizacji nauczania w przestrzeni klasy szkolnej w percepcji nauczycieli wczesnej edukacji 193

Justyna Truskolaska
Program Drawing Children into Reading – transgresje w edukacji początkowej 205


CZĘŚĆ IV. Transgresyjny wymiar specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży

Barbara Pieronkiewicz
Koncepcja nauczania transgresyjnego jako odpowiedź na specjalne potrzeby edukacyjne współczesnej młodzieży 219

Anna Witek, Izabella Maria Łukasik
Potrzeba rozwijania wybranych kompetencji uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się 231

Agnieszka Pawluk-Skrzypek
Granice niewiedzy. Nauczyciele języka angielskiego wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 243

Teresa Lewandowska-Kidoń, Anna Witek
Gotowość nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej do pracy z dzieckiem przewlekle chorym 253

Stanislav Střelec, Lenka Frimlová
Możliwości rodziców w pokonywaniu przeszkód w optymalnym rozwoju uzdolnionych dzieci 263

Jan Šťáva
Strategie usuwania barier w kształceniu uczniów zdolnych we współczesnej czeskiej szkole 275

Marzena Możdżyńska
Szanse dzieci zdolnych w rodzinach dotkniętych ubóstwem 293


304 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022