wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PODSTAWY STYLISTYKI I RETORYKI


WOLAŃSKI A. ZDUNKIEWICZ-JEDYNAK D. WIERZBICKA E.

wydawnictwo: PWN, 2008, wydanie I

cena netto: 15.00 Twoja cena  14,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

To książka przede wszystkim dla studentów kierunków filologicznych, którzy zajęcia ze stylistyki i retoryki mają w programach swoich studiów. Polecamy ją także osobom zajmującym się zawodowo pisaniem tekstów.

  • podstawowe informacje z zakresu stylistyki i retoryki zaczerpnięte z publikacji Polszczyzna na co dzień
  • omówienie siedmiu kanonów stylu komunikatywnego
  • systematyczny wykład podstawowych pojęć stylistyki, m.in. formy wypowiedzi, gatunki mowy, kompozycja tekstu, leksykalne i składniowe środki stylistyczne, style języka
  • abc dobrego mówcy – informacje przydatne w przygotowaniach do wystąpienia, m.in. konstrukcja wystąpienia, figury słowne, funkcje wypowiedzi, manipulacja językowa, zasady perswazji, sposoby argumentowania i wiedza z dziedziny retoryki

 

Adam Wolański

ROZDZIAŁ 1. Siedem kanonów stylu komunikatywnego, czyli jak pisać, by nas czytano chętnie i powszechnie 7

Jasność stylu 7 Prostota stylu 14 Zwię złość stylu 16 Dynamiczność stylu 19

Konkretność stylu 24 Konstrukcyjność stylu 27 Stosowność stylu 32 Oprawa

edytorska tekstu 34

Dorota Zdunkiewicz-Jedynak

ROZDZIAŁ 2. ABC stylistyki 39

Estetyka wypowiedzi 39 Etyka komunikacji językowej 44 Formy wypowiedzi

49 Gatunki mowy 54 Kompozycja tekstu 56 Leksykalne środki stylistyczne

62 Odmiana mówiona języka 70 Składniowe środki stylistyczne 71

Słownictwo o ograniczonym zasięgu 79 Spójność tekstu 81 Styl 83 Styl

informacyjno-publicystyczny 85 Styl naukowy 87 Styl potoczny 90 Styl

religijny 91 Styl urzędowy 94 Stylizacja 97

Elżbieta Wierzbicka

ROZDZIAŁ 3. ABC dobrego mówcy 103

Argumentacja 103 Części wystąpienia 106 Czynności przygotowawcze 107

Dykcja 108 Dyskusja 110 Erystyka 111 Etos mówcy 114 Figury myśli 115

Figury słowne 118 Funkcje wypowiedzi 121 Kodeks dobrego mówcy 123

Kompozycja wystąpienia 124 Konspekt 126 Maksymy konwersacyjne 127

Manipulacja językowa 129 Mnemotechnika 131 Mowa 133 Mówca 135

Narracja jako część wysta˛pienia 139 Okres retoryczny 139 Pamię ciowe

opanowanie tekstu 140 Perswazja 141 Pocza˛tek mowy 144 Prezentacja 145

Przygotowanie wystąpienia 147 Publiczność 149 Relacjonowanie i opiniowanie

faktów 150 Retoryka 151 Spójność tekstu 155 Stereotyp językowy 156

Styl przemówienia 157Środki audiowizualne 161 Środki stylistyczne 164

Trema 165 Tropy 166 Tytuł 168 Umieję tności mówcy 169 Wiedza mówcy

171 Zakończenie mowy 172

Indeks 175


180 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- THINK TANKS NA PRZYKŁADZIE USA I POLSKI
ZIĘTARA W.

- EDYCJA TEKSTÓW PRAKTYCZNY PORADNIK
WOLAŃSKI A.

- DZIENNIKARSTWO
CHYLIŃSKI M. RUSS M.S.

- CZARNA KSIĘGA MASONERII
GRANDT G.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022