Zmień znudzonych, obijających się po kątach stażystów w zespół
młodych wilków
- Czego pokolenie Y oczekuje od pracodawców?
- Etyka internetowa: zanik wartości czy nowa lepsza droga?
- Programy motywacyjne przemawiające do młodych: firma Southwestern i U.S. Army
Młodzi z pokolenia Y chcą narzucać własne zasady. Nie są stworzeni do wykonywania
poleceń. Dlatego nie zakuwaj ich w kajdany hierarchii służbowej. Daj im właściwą
motywację, a zrozumiesz, ile są warci.
Kierujesz firmą, działem lub zespołem. Masz więcej niż 20 lat. Jako przedstawiciel
pokolenia X wiesz, że nie wszystko przychodzi łatwo. Pokonałeś przeciwności losu i
walczyłeś o swoje miejsce na Ziemi. Doświadczyłeś kryzysów na rynku pracy i
ograniczałeś wydatki. A teraz masz do czynienia z pracownikami lub stażystami z
pokolenia Y: urodzonymi w latach 1980-1990. Oni są inni niż Ty. To dzieci wolnego rynku
przekonane, że od życia należą im się komfort i wygoda. Nie cieszy ich kiepsko
płatna praca w Twojej firmie. Od razu chcą mieć wysokie pensje i prestiżowe
stanowiska. A do tego żądają dużo wolnego czasu na życie prywatne. Jak zmotywujesz
ich do pracy?
To nie są yuppies: nie będą harować dla Ciebie po 16 godzin na dobę w zamian za
obietnicę podwyżki czy awansu. Na nic się zdadzą reprymendy i pokazywanie, kto tu
rządzi - oni nie czują pokory przed przełożonym. Ich zaangażowanie możesz zdobyć
tylko w jeden sposób: zacznij mówić ich językiem i zaoferuj im korzyści, które
będą cenne w ich oczach.
Dowiedz się, dlaczego praca z młodymi ludźmi jest dziś inna niż kilka,
kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu. Poznaj mentalność przedstawicieli pokolenia Y
i zostań ich sprzymierzeńcem (albo przeciągnij ich na swoją stronę).
- Poczucie wolności i niezależności: dlaczego to dla nich aż tak ważne?
- Dlaczego młodzi odchodzą z pracy?
- Jak wprowadzać wynagrodzenia zależne od wyników, a nie od stanowisk?
- Jak wprowadzać zmiany i unikać rutyny?
- Jak do nich dotrzeć: szczerość i zaufanie od pierwszego dnia
- Jak zostać ich mentorem, nie uderzając w mentorski ton?
Eric Chester jest prezesem i założycielem firmy konsultingowej
Generation Why, Inc. W wywiadach dla stacji telewizyjnych CNN, ABC i MSNBC regularnie
wyjaśnia zaskakujące zachowania przedstawicieli pokolenia Y. Do grona jego klientów
należą korporacje takie, jak Toys "R" Us, Universal Theme Parks czy Diary
Queen.
Spis treści
Podziękowania
Przedmowa
CZĘŚĆ PIERWSZA: KIEDYŚ A DZIŚ
1. Zasada Pagody
2. Kto tu rządzi?
3. Upadek wartości: zmiany w etyce pracy
4. Kontinuum "dbania o coś"
CZĘŚĆ DRUGA: JAK ICH PRZYCIĄGNĄĆ
5. Ideał Opie
6. Rozpoznawanie Opie
7. Rekrutacja Opie
CZĘŚĆ TRZECIA: JAK ICH ZATRZYMAĆ
8. Zatrzymywanie, czyli nie pozwól odejść cennym pracownikom
9. Wynagrodzenie, czyli podziel się miłością
10. Uznanie, czyli czy ktoś zauważył?
11. Styl zarządzania: wprowadzaj zmiany, aby uniknąć nudy
12. Płynność kadr: spowalnianie kieratu
CZĘŚĆ CZWARTA: JAK DO NICH DOTRZEĆ
13. Orientacja i szkolenie: pełne zaangażowanie od pierwszego dnia
14. Komunikacja: ustanowienie zasad i ich utrzymanie
15. Najlepszą polityką jest szczerość. A jaka jest Twoja strategia?
16. Mentorstwo. Simon mówi: pokaż drogę
17. Usługi. Powstrzymanie młodego personelu od odstraszania stałych klientów
CZĘŚĆ PIĄTA: KOMU TO WYCHODZI?
18. Zimni jak głaz, szaleni młodzi pracownicy
19. Szansa puka do drzwi Southwestern
20. Armia Stanów Zjednoczonych - oddanie w największym stopniu
21. Przerzucanie hamburgerów to świetna praca?
22. Dalszy rozwój
Skorowidz
O autorze
307 stron, A5, miękka oprawa