ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM UZYSKIWANIE WARTOŚCI DODANEJ
BARON A. ARMSTRONG M. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2012, wydanie I cena netto: 69.00 Twoja cena 65,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie kapitałem ludzkim (ZKL) jest strategią, którą
wykorzystuje się, aby analizować, mierzyć i oceniać sposób tworzenia wartości przez
politykę i praktyki personalne. Jego istotą jest dostrzeganie i ukazywanie wartości
dodanej, którą przynoszą organizacjom zatrudnieni w niej ludzie, a także skuteczne
zarządzanie nimi oraz powiązanie zarządzania zasobami ludzkimi ze strategią
przedsiębiorstwa.
Do najważniejszych tematów omówionych w tym praktycznym poradniku należą:
- koncepcja ZKL i istota procesu ZKL,
- praktyka ZKL w odniesieniu do pomiaru i raportowania,
- wykorzystanie ZKL do tworzenia strategii personalnej,
- uczenie się i rozwój, zarządzanie wiedzą, zarządzanie przez efekty, zarządzanie
wynagrodzeniami i zarządzanie talentami,
- rola funkcji personalnej w ZKL,
- przyszłość ZKL.
Książka zawiera również obszerny zestaw narzędzi, które kierownictwo
organizacji może wykorzystać do tworzenia wtasnych praktyk z zakresu zarządzania
kapitałem ludzkim.
Spis treści
O autorach
Podziękowania
Przedmowa
Wstęp
Część I. Istota zarządzania kapitałem ludzkim
Rozdział 1. Koncepcja kapitału ludzkiego
Kapitał intelektualny
Kapitał ludzki
Kapitał społeczny
Kapitał organizacyjny
Praktyczne implikacje teorii kapitału intelektualnego
Wnioski
Rozdział 2. Koncepcja zarządzania kapitałem ludzkim
Definicja zKL
Cele zKL
Argumenty za stosowaniem zKL
zKL a zzL
Koncepcja przewagi konkurencyjnej uzyskiwanej dzięki jakości kapitału ludzkiego i
strategii personalnej opartej na zasobach firmy
Wnioski
Rozdział 3. Proces zarządzania kapitałem ludzkim
Determinanty zKL
Rozwój koncepcji zKL
pomiar kapitału ludzkiego
Raportowanie kapitału ludzkiego
Formułowanie wniosków
Podejmowanie działań
Łączenie elementów zKL w jedną całość
Wprowadzanie zKL w przedsiębiorstwie
Część II. Praktyka zarządzania kapitałem ludzkim
Rozdział 4. Dane dotyczące kapitału ludzkiego
Zagadnienia ogólne
Rodzaje danych
Problemy związane ze zbieraniem danych
Wskazówki dotyczące zarządzania danymi
Wnioski
Rozdział 5. pomiar kapitału ludzkiego
Kwestie dotyczące pomiaru
Klasyfikacja mierników
Tworzenie mierników
Metody analizy
Modele analityczne
Przykłady metod pomiaru
Wnioski
Rozdział 6. Raportowanie na temat kapitału ludzkiego
Raportowanie wewnętrzne
Raportowanie zewnętrzne
Wnioski
Rozdział 7. zastosowania zarządzania kapitałem ludzkim
Powiązanie między zKL a strategicznym zzL
zKL a zarządzanie talentami
zKL a uczenie się i rozwój
Zarządzanie wiedzą
Zarządzanie przez efekty jako źródło danych na temat kapitału ludzkiego
Zarządzanie wynagrodzeniami
Wspieranie i rozwój menedżerów liniowych
Część III. Rola i przyszłość zarządzania kapitałem ludzkim
Rozdział 8. Rola funkcji personalnej w zarządzaniu kapitałem ludzkim
Koncepcja partnera biznesowego a zKL
Rola specjalistów do spraw personalnych w procesie tworzenia, analizy i wykorzystania
danych dotyczących kapitału ludzkiego
Rola funkcji personalnej w zakresie zwiększania zaangażowania i przywiązania
pracowników
Rola partnera strategicznego
Opracowanie uzasadnienia biznesowego
Współpraca z innymi funkcjami
Rozdział 9. Umiejętności potrzebne specjalistom do spraw personalnych do
zarządzania kapitałem ludzkim
Uzupełnianie luki w umiejętnościach
Tworzenie nowego wzorca rozwoju pracowników funkcji personalnej
Umiejętności z zakresu zzL a umiejętności menedżerów liniowych
Wnioski
Rozdział 10. przyszłość zarządzania kapitałem ludzkim
Zalety zKL
Wątpliwości dotyczące zKL
Powiązanie między zKL a strategią przedsiębiorstwa
Określanie powiązania między praktyką zKL a efektywnością przedsiębiorstwa
Informacje dotyczące niematerialnej wartości przedsiębiorstwa dla społeczności
inwestorów
Przekonywanie kierownictwa najwyższego szczebla
Pozyskiwanie zainteresowania i zaangażowania menedżerów liniowych
Przekonywanie specjalistów do spraw personalnych
Etapowe wdrażanie zKL
Rozwijanie umiejętności z zakresu zKL u specjalistów do spraw personalnych
Znaczenie wartości dodanej
Znaczenie koncepcji uznawania ludzi za aktywa
Wybór mierników
Analiza i ocena danych
przyszłość raportowania zewnętrznego
Wnioski
Aneks. zestaw narzędzi do zarządzania kapitałem ludzkim
Cel zestawu narzędzi
Na czym polega koncepcja zKL?
Czy powinniśmy przyjąć podejście zKL?
W jaki sposób możemy wdrożyć koncepcję zKL?
Wdrażanie zKL
Określenie celów zKL
Ustalenie, które obszary mają być objęte zKL
Określenie wymaganych i dostępnych mierników
Tworzenie raportów wewnętrznych
Tworzenie raportów zewnętrznych
Jak stosować zKL?
Bibliografia
Indeks
253 strony, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- HISTORIA MYŚLI EKONOMICZNEJ STANKIEWICZ W.
- FINANSE PUBLICZNE I MIĘDZYNARODOWE PN 99 BERNAŚ B. RED.
- KLUCZ DO MARKETINGU. NAJWAŻNIEJSZE TEORIE, POJĘCIA, POSTACI. SUTHERLAND J. CANWEL D.
- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Z WPROWADZENIEM SZYSZKOWSKI A. - OMÓWIENIE PRZEPISÓW PO NOWELIZACJACH
- POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W EUROPIE KMIECIAK Z. RED.
- GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI KOMENTARZ HOROSZKO M. PĘCHORZEWSKI D.
- SŁOWNIK POLITOLOGII RED. WALICKA B.
- NAUKA O ZARZĄDZANIU SIKORSKI C.
- FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW I FINANSE PUBLICZNE WYBRANE ASPEKTY UZIĘBŁO A. KALINOWSKI M. PRONOBIS M.
- MARKETING TEORIA I PRZYKŁADY SOBOTKIEWICZ D. WANIOWSKI P. DASZKIEWICZ M.
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE SZCZEPAŃSKI D.
- SOCJOLOGIA ADMINISTRACJI. ZARYS WYKŁADU PILIPIEC S. SZRENIAWSKI P.
- PRAWO UNII EUROPEJSKIEJ TEKSTY USTAW BECKA SKIBIŃSKA E. WPR.
- POLITOLOGIA. PRZEWODNIK ENCYKLOPEDYCZNY
- ZARZĄDZANIE MIĘDZYNARODOWE ROZKWITALSKA M.
- EKONOMIA T.2 SAMUELSON, NORDHAUS
- ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE FRĄCKIEWICZ E. KARWOWSKI J. KARWOWSKI M. RUDAWSKA E.
- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH 2010 PRAKTYCZNY KOMENTARZ EKSPERTÓW PRACA ZBIOROWA
- HISTORIA ADMINISTRACJI. SKRYPTY MACIEJEWSKI T.
- DOTACJE NA INWESTYCJE RZYCHOŃ T.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|