Wywieranie wpływu na ludzkie zachowanie jest jednym z największych
wyzwań stojących przed liderami.
Niezależnie od tego, czy jesteś dyrektorem dużego przedsiębiorstwa,
rodzicem, czy po prostu zamierzasz coś zmienić w swoim otoczeniu, powinieneś poznać
tajniki sztuki wywierania wpływu na ludzi.
Większość z nas boi się zmian, uważając, że są zbyt trudne lub wręcz
niemożliwe do wprowadzenia. Uczymy się przystosowywać do sytuacji zamiast poszukiwać
nowych rozwiązań i odważnie wdrażać je w życie. Autorzy książki, łącząc wiedzę
z dziedziny behawioryzmu z doświadczeniami wybitnych ludzi ze świata biznesu i nauki,
opisują narzędzia i techniki używane przez mistrzów oddziaływania, służące
pożądanym zmianom. Dzięki tej książce poznajemy etapy procesu oddziaływania, w tym
skuteczne strategie, za pomocą których możemy wprowadzić gruntowne zmiany w życiu
osobistym, zawodowym i społecznym. Dowiadujemy się, że zwykli ludzie mogą dokonywać
niezwykłych rzeczy i rozwiązywać problemy, którymi inni nie mieliby odwagi się
zająć. Odkrywamy, dlaczego jedni menedżerowie potrafią doprowadzić do znacznej
poprawy wydajności, a inni nie osiągają tego celu.
Opisane w książce przykłady rozwiązań stosowanych przez wybitnych mistrzów
oddziaływania pozwalają:
- określić kluczowe zachowania, stanowiące podstawę szybkich i
gruntownych zmian,
- zastosować strategie zmiany sposobu myślenia i działania,
- korzystać z sześciu źródeł oddziaływania, by zmiana stała się nieunikniona.
Autorzy książki są założycielami firmy VitalSmarts, która stosuje pionierskie
rozwiązania w szkoleniach. Przeprowadziła szkolenia dla ponad dwóch milionów osób i
współpracowała z blisko 300 firmami z listy Fortune 500.
Spis treści:
Nota od autorów
str. 9
O autorach
str. 13
Podziękowania
str. 15
Część I. Małe zmiany, wielkie efekty
str. 17
1. I ty możesz zmieniać świat
str. 27
2. Odszukaj kluczowe zachowania
str. 41
3. Zmieniać sposób myślenia innych ludzi - inaczej niż dotąd
str. 69
Część II. Spraw, aby zmiana stała się nieunikniona
str. 105
4. Spraw, aby niepożądane stało się pożądane. Motywacja indywidualna
str. 113
5. Pokonaj swoje ograniczenia. Umiejętności indywidualne
str. 145
6. Zapanuj nad presją środowiska. Motywacja społeczna
str. 177
7. W grupie siła. Umiejętności społeczne
str. 211
8. Przyznawaj nagrody i wymagaj odpowiedzialności. Motywacja strukturalna
str. 243
9. Zmieniaj otoczenie. Umiejętności strukturalne
str. 275
10. Zostań osobą wywierającą wpływ na ludzi
str..315
Dodatkowe narzędzia i zasoby
str. 337
Indeks
str. 339
343 strony, A5, twarda oprawa