wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 69.50 66,03   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

NIE TYLKO LOGOTYP WYRÓŻNIENIE I PRZYNALEŻNOŚĆ W BIZNESIE


NIKODEMSKA-WOŁOWIK A. GÓRSKI T. WOŁOWIK M.

wydawnictwo: BRANTA, 2004, wydanie I

cena netto: 69.50 Twoja cena  66,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Trudno wyobrazić sobie skuteczne funkcjonowanie współczesnego przedsiębiorstwa w rozwiniętej gospodarce rynkowej, nie akcentującego wyraźnie swoich działań za pomocą wizualnych atrybutów, komunikatywnych przekazów i nie posiadającego wykształconego kanonu zachowań pracowników. Te trzy grupy elementów składają się na Całościową Identyfikację, której fundamentalnym zadaniem jest pozytywne wyróżnienie na rynku . Kształtowanie wizerunku firmy ma wspomagać zdobycie przez nią założonej pozycji i budowanie przewagi konkurencyjnej w coraz trudniejszych warunkach rynku nasyconego. Rola Całościowej Identyfikacji polega również na integracji wewnętrznej pracowników i tworzeniu poczucia wspólnoty wewnątrz firmy.

Używany w tej książce akronim CI, pochodzący od słów Całościowa Identyfikacja, został stworzony na przełomie lat 80tych i 90tych XX wieku przez autorów niniejszej książki. Stanowi ona polski odpowiednik angielskiego akronimu CI /Corporate Identity/ o zbliżonym znaczeniu.

Niniejsza książka opiera się na dwudziestoletniej pracy autorów, T.P. Górskiego i M. Wołowika, którzy dzielą się z czytelnikami swoimi doświadczeniami w tworzeniu systemów CI. Po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano tematykę CI w sposób kompleksowy. Książka ta zorientowana jest na potrzeby przedsiębiorców, zarówno z dużych, jak i średnich oraz małych firm. Powstała w odpowiedzi na liczne sygnały płynące z rynku. Toteż rozważaniom zawartym w opracowaniu nadano wymiar praktyczny. Przedstawione problemy rozpatrywane są z punktu widzenia decydentów w przedsiębiorstwie, odpowiedzialnych za zadania strategiczne, których wykonanie wspierają działania z zakresu CI. Opracowanie to adresowane jest przede wszystkim do kadry zarządzającej, kierowników wyższego szczebla i pozostałych pracowników organizacji realizujących programy CI, a także do osób doskonalących umiejętności menedżerskie.

Książka jest mocno osadzona w realiach rynku polskiego i stąd zaczerpnięto większość przykładów, ale przedstawia także światowe osiągnięcia i tendencje w dziedzinie CI. W zaprezentowaniu kierunków, wyznaczanych przez międzynarodowych liderów, CI pomogła długoletnia współpraca autorów z zagranicznymi partnerami, zwłaszcza z brytyjską firmą Wolff Olins. Założył ją Wally Olins, uznawany za jeden z największych autorytetów w kreowaniu wizerunku organizacji. Jednak wzorce pochodzące z wiodących firm światowych, przeniesione na grunt polski, rzadko kiedy mogą być wiernie kopiowane i należy je odpowiednio dostosowywać do warunków krajowych, co uwzględniono w książce.

Autorzy, ograniczając się do systematyzacji wiedzy, opartej na solidnych podstawach interdyscyplinarnych, starali się unikać rozważań teoretycznych i poruszania tematów odległych od praktycznych wyzwań. Podkreślmy tutaj, iż w przypadku tworzenia systemów CI należy wystrzegać się wizji czysto artystycznych, nieraz zupełnie oderwanych od rzeczywistości. Myślenie jedynie w kategoriach estetycznych jest poważnym błędem, niestety często popełnianym podczas budowania wizerunku przedsiębiorstwa. Koncepcja systemu CI danej organizacji powinna być w pełni podporządkowana jej strategii rynkowej i uwzględniać dynamikę zjawisk ekonomicznych. U podstaw tworzenia systemów CI leżą bowiem kluczowe elementy strategii firmy - jej misja, cele, uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne. Konieczna jest pełna synergia - żaden fragment CI nie może być niezgodny z wytyczonym kierunkiem działań firmy.

Książka ta ma stanowić podstawowy przewodnik ułatwiający czytelnikowi poruszanie się w obszarze CI, a celem jej jest:

- wyjaśnienie istoty i genezy CI,

- zaprezentowanie roli, jaką CI odgrywa we współczesnym biznesie w Polsce i na świecie,

- podkreślenie interdyscyplinarnego charakteru CI,

- ukazanie licznych przykładów praktycznych zastosowań CI w sposób przystępny i ciekawy,

- ujęcie strategiczne tematyki /system CI traktowany jako zasób firmy i program CI jako proces jego tworzenia, podporządkowane strategii organizacji/,

- kompleksowe ujęcie tematyki /przejście krok po kroku przez wszystkie etapy programu CI/,

- wyjaśnienie zasad stosowania narzędzi pomocnych w prowadzeniu programu CI,

- pokazanie sposobów dostosowania wizerunku firmy do sytuacji rynkowej.

W niniejszej książce skoncentrowano się głównie na znaczeniu systemu wizualnego, uznając go za najistotniejszy składnik CI.

151 stron

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- NAZWY FIRM I PRODUKTÓW
ZBORALSKI M

- MARKA WIZJA I TWORZENIE MARKI
CHERNATONY L.

- TARGOWE TECHNIKI SPRZEDAŻY PIĘĆ KROKÓW DO POZYSKANIA NOWYCH KLIENTÓW
KREUTER D.

- MARKETING. HARVARD BUSINESS REVIEW
PRACA ZBIOROWA

- NAJWAŻNIEJSI KLIENCI CZYLI KEY ACCOUNT MANAGEMENT W PRAKTYCE
TUREK S.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022