|
PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE. BUDOWA I FUNKCJONOWANIE
KWIATEK P. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2007, wydanie I cena netto: 59.00 Twoja cena 56,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kluczowym elementem koncepcji zarządzania marketingowego opartego na relacjach, czyli
wzajemnych powiązaniach i interakcjach między podmiotami rynkowymi, jest zagadnienie
trwałości związku z klientem, określanej mianem lojalności nabywcy. Jednym z
najistotniejszych dla praktyki gospodarczej odkryć było stwierdzenie istnienia zależności
między długością trwania relacji przedsiębiorstwo - klienci a generowanymi zyskami.
Oznaczało to między innymi wzrost zainteresowania metodami umożliwiającymi kształtowanie
czasu trwania tych relacji. Tym zagadnieniom poświęcona jest niniejsza publikacja.
W książce szczegółowo omówiono:
cechy marketingu relacyjnego,
fakty i mity na temat lojalności klientów,
metody pomiaru lojalności,
rodzaje i cechy programów lojalnościowych,
schemat lojalnościowy i program częstego zakupu,
proces tworzenia programów lojalnościowych i ocenę ich funkcjonowania,
efekty programów lojalnościowych.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów, którzy są odpowiedzialni za funkcjonowanie
programów lojalnościowych lub planują ich wprowadzenie, kierowników działów sprzedaży,
pracowników agencji reklamowych, tworzących i prowadzących programy na rzecz swoich
klientów, a także dla studentów kierunków ekonomicznych, stanowi bowiem rozwinięcie i
uzupełnienie podręczników dotyczących nabywców i zagdanienia lojalności.
O autorze
Przedmowa.
1. Lojalność w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Marketing relacyjny, czyli co i dlaczego?
Istota lojalności - mity i fakty
Uwarunkowania lojalności.
Pomiar lojalności.
2. Istota programu lojalnościowego
Czym jest program lojalnościowy?.
Schemat lojalnościowy i program częstego zakupu.
Historia programów, czyli jedna nazwa i wiele znaczeń
Rodzaje programów lojalnościowych
3. Proces budowy programu lojalnościowego
Proces tworzenia programu.
Cele programu lojalnościowego.
Segmentacja klientów i segmentacja uczestników programu
Marketing mix programu.
Wiązka korzyści - nie tylko nagrody
Testowanie
Zaangażowanie: uczestnictwo w programie.
Koszty programu.
Analiza funkcjonowania programu
4. Ocena funkcjonowania programu.
Różnice międzybranżowe - implikacje dla programów
Programy na wybranych rynkach
Funkcjonowanie programów w świetle badań
Efekty programów - czy programy są lojalnościowe?
Od czego zależą efekty programu
Podsumowanie.
Aneks.
Literatura.
228 stron, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- LOJALNOŚĆ KLIENTÓW MODELE, MOTYWACJA I POMIAR URBAN W. SIEMIENIAKO D.
- POCHODZENIE MAREK.ODKRYJ NATURALNE PRAWA INNOWACYJNOŚCI PRODUKTÓW ... RIES A. RIES L.
- LOJALNOŚĆ KLIENTÓW RUDAWSKA EDYTA
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|