Tajemnica sukcesu firmy Rosenbluth International, której właścicielem jest autor tej
książki, jest prosta: firma koncentruje się przede wszystkim na swoich pracownikach, a
dopiero potem na klientach. W książce udowodniono, że ten kontrowersyjny, lecz
niezawodny przepis, sprawdzony przez trzecie co do wielkości przedsiębiorstwo
turystyczne na świecie, może być gwarancją sukcesu każdej firmy, niezależnie od
branży, wielkości i lokalizacji. Przeprowadzenie koniecznych zmian w organizacji ułatwi
zamieszczony tu zbiór praktycznych wskazówek:
- jak zatrudniać odpowiednich ludzi i jak ich szkolić,
- jak uczynić pracowników rzecznikami idei firmy,
- jakie programy mogą zostać użyte dla wprowadzenia zmian w kulturzeorganizacji,
- jakimi metodami monitorować zadowolenie pracowników i postępy w ich efektywności.
Opisano też wynikające z tego podstawowego założenia praktyki zarządzania oraz
implikacje dla wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych, planowania strategicznego
i nawiązywania relacji partnerskich w biznesie.
Spis treści:
O autorach
Prolog
Część pierwsza. Potencjał tkwi w ludziach
1. Jak się to wszystko zaczyna
2. Cel: zadowolony pracownik
3. Znajdowanie odpowiednich ludzi
4. Ciągłe podnoszenie kwalifikacji: tajna broń
5. Usługi: odpowiednie nastawienie, artyzm i proces
6. Kształtowanie kultury
7. Pobudzanie twórczego myślenia i pielęgnowanie pomysłów
8. Proces "pielenia"
Część druga. Kształtowanie przyszłości
9. Kształtowanie przyszłości
10. Technologia jako narzędzie
11. Rozejrzyj się
12. Szczera współpraca
13. Wytyczanie nowych szlaków
Posłowie
Epilog
Źródła cytatów
Literatura
Indeks
296 stron, B5, twarda oprawa