EKONOMICZNE PODSTAWY NEGOCJACJI POMIĘDZY PRAWEM A MORALNOŚCIĄ
RED. JASTRZĘBSKA-SMOLAGA H. wydawnictwo: DIFIN, 2007, wydanie I cena netto: 28.50 Twoja cena 27,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Autorki przedstawiły w sposób klarowny: przyczyny, przebieg i realizację
negocjacji gospodarczych w Polsce. Przyczyny negocjacji gospodarczych tkwią w różnicy
interesów podmiotów gospodarczych oraz ich konkurencyjności. Należy też ich szukać
we wspólnocie interesów podmiotów gospodarczych wynikających z konieczności
korzystania z ograniczonych zasobów w skali globalnej.
Przebieg negocjacji gospodarczych obejmuje dwie fazy procesu negocjacji: przygotowanie
i realizację. Są to konieczne przygotowania strategii negocjacyjnej, opracowanie i
wybór technik negocjacyjnych, przygotowanie techniczno-organizacyjne przebiegu. Wynika
stąd konieczność zapanowania nad emocjami w trakcie prowadzenia procesu negocjacyjnego.
To także przygotowanie się i mobilizacja na wypadek potrzeby przeciwstawienia się
technikom manipulacji.
Rezultaty negocjacji gospodarczych wieńczy podpisanie umowy handlowej. Chociaż trzeba
przyznać, że rezultat umowy satysfakcjonującej strony nie gwarantuje bezspornej
realizacji wynegocjowanych warunków umowy. W takich przypadkach kwestie sporne wymagają
mediacji i rozstrzygnięć sądów arbitrażowych.
Przez wszystkie części książki przewija się myśl o słabościach ludzkiej natury.
Dla "wygrania" wartości materialnych, dla "zrobienia" interesu,
negocjatorzy decydują się niekiedy na podejmowanie działań naruszających prawo lub
moralność; balansują w swych decyzjach pomiędzy prawem a moralnością. Przypadki
świadczą o tym, że wybory, choć powinny być oczywiste, nie zawsze nimi się stają.
"...Książka jest pozycją oryginalną, rzetelną, bardzo dobrze i starannie
merytorycznie opracowaną. Z pewnością stanie się poszukiwanym podręcznikiem dla rzesz
studentów ekonomii i zarządzania. Wpisuje się w nurt ekonomii humanistycznej,
akcentującej "miękkie" sfery relacji międzyludzkich w procesach
społeczno-gospodarczych".
Prof. dr hab. Jacek Brdulak
Spis treści
Wprowadzenie
Halina Jastrzębska-Smolaga
Część 1. Przyczyny
1.1. Ekonomiczne przyczyny negocjacji wewnątrz podmiotów gospodarczych,
Danuta Witczak-Roszkowska
1.1.1. Konflikty na tle warunków pracy i płacy
1.1.2. Kształtowanie warunków samorealizacji zawodowej
1.2. Ekonomiczne przyczyny negocjacji pomiędzy podmiotami gospodarczymi
1.2.1. Kształtowanie warunków współpracy na rynku krajowym, Paulina Nowak
1.2.2. Kształtowanie warunków współpracy na rynku międzynarodowym,
Danuta Witczak-Roszkowska
1.3. Ekonomiczne przyczyny negocjacji branżowych, Paulina Nowak
1.3.1. Konflikty w branżach na tle restrukturyzacji rozwojowej
1.3.2. Kształtowanie warunków pracy i płacy na poziomie branż
gospodarki narodowej
Perspektywy: Elektroniczna forma negocjacji gospodarczych, Halina
Jastrzębska-Smolaga
Bibliografia na temat przyczyn prowadzenia negocjacji gospodarczych, Edyta
Gąsiorowska-Mącznik
Część 2. Przebieg
2.1. Przygotowanie do negocjacji, Paulina Nowak
2.1.1. Strategiczne znaczenie informacji w negocjacjach gospodarczych
2.1.2. Źródła i zakres informacji o firmach
2.1.3. Analiza pozycji negocjacyjnej stron
2.1.4. Identyfikacja celów negocjacji gospodarczych
2.1.5. Wybór i opracowanie strategii negocjacyjnej
2.1.6. Organizacyjno-techniczne przygotowanie procesu negocjacji
2.2. Realizacja negocjacji, Danuta Witczak-Roszkowska
2.2.1. Samokontrola emocjonalna stron negocjacji
2.2.2. Obserwacja strony i identyfikacja jej stylu negocjowania
2.2.3. Realizacja własnej strategii w drodze aktywnej kooperacji
2.2.4. Rozpoznanie i przeciwdziałanie manipulacji stosowanej przez partnera
negocjacji
2.2.5. Możliwość wystąpienia impasu w negocjacjach i sposoby jego
przełamywania
Konieczność: Etyka. Problem moralności w negocjacjach gospodarczych, Halina
Jastrzębska-Smolaga
Bibliografia na temat przebiegu negocjacji gospodarczych, Edyta Gąsiorowska-Mącznik
Część 3. Rezultaty
3.1. Zawarcie porozumienia
3.1.1. Istota umowy jako rezultatu negocjacji, Paulina Nowak
3.1.2. Umowy handlowe na rynku krajowym, Paulina Nowak
3.1.3. Kontrakt handlowy na rynku międzynarodowym, Danuta Witczak-Roszkowska
3.2. Rozstrzyganie sporów powstałych w toku realizacji umowy
3.2.1. Arbitraż gospodarczy, Paulina Nowak
3.2.2. Mediacje gospodarcze, Danuta Witczak-Roszkowska
Rozwój: Mierniki oceny procesu negocjacji w sferze gospodarczej, Halina
Jastrzębska-Smolaga
Bibliografia na temat rezultatów prowadzonych negocjacji gospodarczych, Edyta
Gąsiorowska-Mącznik
Zakończenie, Halina Jastrzębska-Smolaga
Załącznik 1. Przykładowy kontrakt handlowy
Spis tabel
Spis rysunków
336 stron, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PRAWO SPORTOWE FUNDOWICZ SŁ.
- ANIMACJA CZASU WOLNEGO W TURYSTYCE BĄCZEK J.B. / PRAKTYCZNY PODRĘCZNIK DLA ANIMATORÓW /
- FINANSOWANIE SPORTU ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH TALIK A.
- SZTUKA WYSTĄPIEŃ CZYLI JAK MÓWIĆ BY OSIĄGNĄĆ CEL + CD ŻUREK E.
- NEGOCJACJE. JEDNOSTKA, ORGANIZACJA, KULTURA. WINCH A. WINCH S.
- NEGOCJACJE BROŻEK B. STELMACH J.
- NEGOCJOWANIE TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW KAMIŃSKI J.
- DZIENNIKARSTWO SPORTOWE PRAKTYCZNY PRZEWODNIK ANDREWS PH.
- FINANSE PUBLICZNE ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE DYLEWSKI M. FILIPIAK B. GORZAŁCZYŃSKA-KOCZKODAJ M. ZIOŁO M.
- PLANY ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI MODELE METODY NARZĘDZIA SOBCZAK A.
- PEDAGOGIKA TWÓRCZOŚCI SZMIDT K.J.
- ZARZĄDZANIE PERSONELEM KOSTERA M.
- BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE WYZWANIA DLA ZARZĄDZANIA PAŃSTWEM RACZKOWSKI K.
- PRODUKT TURYSTYKI MEDYCZNEJ RAB-PRZYBYŁOWICZ J.
- WELLNESS ZDROWIE OD-NOWA INNOWACJE W ZDROWIU INTEGRALNE PODEJŚCIE BIAŁEK E.D.
- LEKSYKON PRAWA SPORTOWEGO100 PODSTAWOWYCH POJĘĆ LECIAK M. RED.
- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE FIRMĄ TEORIA I PRAKTYKA TARGALSKI J. FRANCIK A.
- NEGOCJACJE HANDLOWE BRDULAK H. BRDULAK J.
- WPROWADZENIE DO TERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ KOKOSZKA A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|