wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 72.00 68,40   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INNOWACYJNOŚĆ ORGANIZACJI W STRATEGII INTELIGENTNEGO I ZRÓWNOWAŻONEGO


WIŚNIEWSKA J. JANASZ K. / ROZWOJU

wydawnictwo: DIFIN, 2012, wydanie I

cena netto: 72.00 Twoja cena  68,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W publikacji została omówiona skomplikowana problematyka innowacji i innowacyjności organizacji wobec wyzwań strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju.

Proces globalizacji sprzyja rozszerzaniu się międzynarodowych powiązań ekonomicznych i kooperacji międzynarodowej. Rozwijają się również wspólne przedsięwzięcia techniczne i badania naukowe. Wszystko to wymaga znajomości występujących prawidłowości, mechanizmów i tendencji innowacyjno-rozwojowych, przewartościowania kryteriów ocen, zasad działania stymulatorów oraz rozpoznania barier innowacji.

W książce przedstawiono zagadnienia determinant innowacyjności w sektorach usługowym i przemysłowym w przekrojach ogólnopolskim oraz regionalnym na tle wyzwań przyszłości. Dobór wymienionej problematyki merytorycznej podyktowany został potrzebą ciągłego identyfikowania i charakteryzowania prawidłowości występujących w zakresie działalności innowacyjnej w tych sektorach również na tle niektórych państw Unii Europejskiej.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy jako kategorie współczesnych organizacji
Władysław Janasz

1.1. Przedsiębiorca i przedsiębiorczość
1.2. Rodzaje przedsiębiorczości
1.3. Metody i uwarunkowania działań przedsiębiorczych

Rozdział 2. Kreatywność i innowacyjność w organizacji
Władysław Janasz

2.1. Pojęcie i znaczenie kreatywności
2.2. Uwarunkowania kreatywności
2.3. Zarządzanie kreatywnością
2.4. Gospodarka kreatywna
2.5. Innowacje w organizacji

Rozdział 3. Zarządzanie zasobami technologicznymi przedsiębiorstw
Joanna Wiśniewska

3.1. Potencjał technologiczny i rodzaje technologii w przedsiębiorstwie
3.2. Podstawowe procesy w zarządzaniu technologią przedsiębiorstw
3.3. Współczesne koncepcje i kierunki kształtowania zasobów technologicznych przedsiębiorstw

Rozdział 4. Determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw
Roman Tylżanowski

4.1. Istota i klasyfikacja czynników innowacyjności
4.2. Wewnętrzne uwarunkowania innowacyjności polskich przedsiębiorstw
4.3. Zewnętrzne determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw

Rozdział 5. Sfera badawczo-rozwojowa w przedsiębiorstwach
Katarzyna Szopik-Depczyńska

5.1. Ewolucja procesu innowacyjnego w kontekście działalności badawczo-rozwojowej
5.2. Atrybuty działalności B+R
5.3. Rozwój metod zarządzania obszarem B+R

Rozdział 6. Determinanty aktywności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach
Katarzyna Szopik-Depczyńska

6.1. Egzo- i endogeniczne uwarunkowania działalności B+R - studia literaturowe
6.2. Uwarunkowania działalności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach przemysłowych województwa zachodniopomorskiego
6.3. Probitowe i logitowe modele ekonometryczne wpływu determinant aktywności badawczo-rozwojowej na przedsiębiorstwa przemysłowe województwa zachodniopomorskiego

Rozdział 7. Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej (B+R) w korporacjach transnarodowych w Polsce - identyfikacja zjawiska
Katarzyna Kozioł-Nadolna

7.1. Internacjonalizacja sfery B+R
7.2. Potencjał sektora B+R w Polsce
7.3. Korporacje transnarodowe prowadzące działalność B+R w Polsce

Rozdział 8. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce w latach 2006-2009 - wybrane aspekty
Katarzyna Kozioł-Nadolna

8.1. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w zakresie innowacji technologicznych
8.2. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w zakresie innowacji nietechnologicznych

Rozdział 9. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw usługowych a wyzwania strategiczne UE
Joanna Wiśniewska

9.1. Miejsce sektora usług w realizacji strategii Unii Europejskiej
9.2. Pomiar i ocena działalności innowacyjnej w sektorze usług
9.3. Innowacyjność przedsiębiorstw usługowych w UE

Rozdział 10. Finansowanie innowacyjnego rozwoju przedsiębiorstwa
Krzysztof Janasz

10.1. Rola kapitału w finansowaniu rozwoju przedsiębiorstwa
10.2. Formy i sposoby finansowania przedsięwzięć innowacyjnych przez kapitał
10.3. Kapitał w rozwoju innowacyjnym przedsiębiorstw - wyniki badań

Rozdział 11. Partnerstwo publiczno-prywatne jako partnerstwo innowacyjne
Krzysztof Janasz

11.1. Istota partnerstwa publiczno-prywatnego
11.2. Rodzaje i formy organizacyjne PPP
11.3. Finansowanie projektów partnerstwa publiczno-prywatnego
11.4. Partnerstwo publiczno prywatne w Polsce w latach 2009-2011

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków


294 strony, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- MODEL BIZNESU W ZARZĄDZANIU PRZESIĘBIORSTWEM
DUCZKOWSKA-PIASECKA M. RED.

- MODELE BIZNESU POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW
GOŁĘBIOWSKI T. DUDZIK T.M. LEWANDOWSKA M. WITEK-HAJDUK M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022