wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 75.00 71,25   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PODSTAWY TEORETYCZNE KONCEPCJI CVP (KOSZT-WOLUMEN-ZYSK)


MIELCAREK J.

wydawnictwo: I-BIS, 2005, wydanie I

cena netto: 75.00 Twoja cena  71,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W pracy podjęto próbę odpowiedzi na jej główny problem, który został sformułowany w postaci pytania rozstrzygnięcia: czy jedna z głównych koncepcji rachunkowości zarządczej, jaką jest koncepcja CVP, jest teorią wyjaśniającą mechanizm powstawania zysku w przedsiębiorstwie.

"Recenzowana praca jest rzetelną, samodzielną i nowatorską analizą CVP. Wnosi ona istotny wkład w rozwój koncepcji CVP i tym samym rachunkowości zarządczej. Z jednej strony prezentuje oryginalny sposób rekonstrukcji podstaw teoretycznych tej koncepcji, odkrywa jej luki i niedostatki, a z drugiej strony przedstawia nowe, pogłębione spojrzenie na koncepcję CVP, co przyczyni się do usprawnienia prac naukowych i procesu dydaktycznego.

Książkę można polecić tym wszystkim czytelnikom, którzy zajmują się zarządzaniem przedsiębiorstwem i chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu CVP."
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Wiktora Gabrusewicza
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

"Pan Jarosław Mielcarek podjął temat badawczy ważny, interesujący z punktu widzenia poznawczego oraz stwarzający możliwości wykorzystania w praktyce." "(.) monografia Jarosława Mielcarka będzie cennym wkładem do naszego stanu wiedzy, tak o metodzie CVP, jak i mozliwości stosowania w praktyce."
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stefana Forlicza
Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu


SPIS TREŚCI

WSTĘP

ROZDZIAŁ I. ROZWAŻANIA METODOLOGICZNE

1.1. Podejście do rozwiązywania problemów naukowych
1.2. Metoda dekompozycji jako metoda rekonstrukcji podstaw teoretycznych danej koncepcji
1.2.1. Procedura dekompozycji
1.2.2. Rekonstrukcja teorii
1.2.3. Rekonstrukcja założeń

ROZDZIAŁ II. REKONSTRUKCJA ZAŁOŻEŃ KONCEPCJI CVP

2.1. Dyskusja nad założeniami koncepcji CVP
2.2. Zestawienie założeń koncepcji CVP

ROZDZIAŁ III. MODELE KONCEPCJI CVP

3.1. Model rynku koncepcji CVP
3.1.1. Funkcje jednostkowych kosztów zmiennych i całkowitych oraz kosztu krańcowego
3.1.2. Nieciągła krzywa popytu
3.1.3. Koncepcja załamanej krzywej popytu
3.1.4. Poglądy Michała Kaleckiego
3.1.5. Poglądy neokeynesistów i postkeynesistów
3.2. Model dekompozycyjny CVP
3.3. Model teoretyczny koncepcji CVP dla produkcji jedno-asortymentowej
3.3.1. Próg rentowności dla pojedynczego produktu
3.3.2. Zyski dodatnie
3.3.3. Straty
3.3.4. Prezentacja graficzna prawa ogólnego
3.3.5. Porównanie modelu dekompozycyjnego i modelu teoretycznego CVP
3.4. Model teoretyczny CVP dla produkcji wieloasortymentowej
3.4.1. Twierdzenie ogólne dla MT CVP dla produkcji wieloasortymentowej
3.4.2. Rozwiązanie ogólne - ujęcie wartościowe
3.4.3. Rozwiązanie ogólne - ujęcie rzeczowe
3.4.4. Rozwiązanie szczególne - ujęcie wartościowe
3.4.5. Rozwiązanie szczególne - ujęcie rzeczowe
3.4.6. Przykład dla produkcji trzyasortymentowej

ROZDZIAŁ IV. IMPLIKACJE MODELU TEORETYCZNEGO CVP

4.1. Koncepcja CVP jako aksjomatyczna teoria
4.1.1. Uwagi wstępne
4.1.2. Zależność między strukturą produkcji a progiem rentowności
4.1.3. Koncepcja CVP jako system o n- 2 stopniach swobody
4.1.4. Prezentacja graficzna dla produkcji trzyasortymentowej
4.1.5. Odrzucenie założenia o stałej strukturze produkcji
4.1.6. Kryterium oceny produktów
4.2. Dźwignie operacyjne jako podstawa analizy wrażliwości
4.2.1. Funkcja dźwigni operacyjnej dla popytu
4.2.2. Dźwignia operacyjna kosztów stałych
4.2.3. Dźwignia operacyjna cen
4.2.4. Dźwignia operacyjna kosztów zmiennych
4.3. Wyjaśnienie dążenia do ekspansji rynkowej współczesnego przedsiębiorstwa
4.3.1. Poglądy na cel przedsiębiorstwa
4.3.2. Wyjaśnienie konieczności ekspansji rynkowej przedsiębiorstwa przez koncepcję CVP
4.4. Metoda wektorowa znajdowania progu rentowności dla ra-produktów na płaszczyźnie
4.4.1. Rozwiązanie graficzne dające wartość produkcji i sprzedaży dla dwóch produktów
4.4.2. Rozwiązanie graficzne metodą wektorową dające wartość produkcji i sprzedaży dla progu rentowności dla n -produktów
4.4.3. Problem zależności między strukturą produkcji a punktem progu rentowności

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA

199 stron, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- OGÓLNY MODEL JEDNOETAPOWY A TIME-DRIVEN ABC
MIELCAREK J.

- RACHUNKOWOŚĆ ZARZĄDCZA ANALIZA I INTERPRETACJA
DOBIJA D. KUCHARCZYK M.

- SUKCES W BRANŻY FINANSOWEJ
KLYSCZ H.

- TEORIA I PRAKTYKA ZARZĄDZANIA FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTW
JAWORSKI J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022