wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MATERIALNE I NIEMATERIALNE NARZĘDZIA MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW


KOMIŃSKA B. WARZYŃSKI M.

wydawnictwo: SWPIZ ŁÓDŹ, 2011, wydanie I

cena netto: 63.80 Twoja cena  60,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Odpowiednie motywowanie kadry do efektywnej pracy jest strategicznym czynnikiem rozwoju przedsiębiorstw.

Jednakże w przypadku niemal każdej firmy przebiegać może ono różnie. Zróżnicowanie to uzależnione jest od specyfiki działalności firmy, jej kultury organizacyjnej, sytuacji finansowej, a przede wszystkim od kompetencji osób motywujących oraz znajomości preferencji i oczekiwań motywowanych. Oznacza to, że nie można zaprzestać próby rozstrzygnięcia znanych dylematów: co czynić, aby zaangażowanie ludzi w pracę było jeszcze większe i to zarówno na poziomie menedżerskim, jak i wykonawczym.

Dlatego główny nacisk położony został na kompleksowość motywowania, czyli uwzględnienie materialnych i niematerialnych instrumentów motywowania, co znajduje swój wyraz nie tylko w tytule, ale również w całej koncepcji opracowania.

Wiodącym celem pracy jest zaprezentowanie możliwości motywowania pracowników oraz próba ich oceny, a także efektywność ich doboru w praktyce.

Stanowi ono przegląd bogatej literatury przedmiotu, które może być wykorzystane zarówno w procesie dydaktycznym, jak i w codziennej pracy menedżera, bowiem racjonalne zarządzanie pracownikami przy użyciu odpowiednich instrumentów stanowi punkt wyjścia do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw.


Spis treści:

 

WPROWADZENIE

I.ISTOTA I ZNACZENIE MOTYWACJI I MOTYWOWANIA
1.1.Motywacja i jej znaczenie
1.2.Mechanizmy leżące u podstaw motywacji
1.3.Emocja jako generator programu działania i jako informacja
1.4.Procesy poznawcze jako mechanizm motywacyjny
1.5.Wpływ nagród zewnętrznych na motywację wewnętrzną
1.6.Zasady skutecznego motywowania
1.7.Teorie motywacji do pracy
1.7.1.Teorie treści
1.7.2.Teorie procesu
1.7.3.Teorie wzmocnienia motywacji
1.8.Narzędzia (środki) motywowania

II. PŁACOWE I POZAPŁACOWE ZACHĘTY MOTYWOWANIA
2.1.Wynagrodzenie jako czynnik motywujący
2.2.Istota płacy i jej funkcje
2.3.Czynniki wpływające na poziom i zróżnicowanie wynagrodzeń
2.4.Zasady kształtowania wynagrodzeń
2.4.1.Ocena trudności (wymagań pracy)
2.4.2.Ocena efektów pracy
2.4.3.Zasady kształtowania płacy zasadniczej
2.5.Składniki wynagrodzeń
2.6.Efektywność składników wynagrodzeń
2.7.Elastyczne systemy wynagrodzeń
2.7.1.Pozapłacowe kompensaty pracy
2.7.2.Plany kafeteryjne
2.7.3.Partycypacja finansowa
2.7.4.Kontrakty menedżerskie

III.MOTYWOWANIE ELEMENTAMI PROCESU KADROWEGO.
3.1.Motywacyjna rola polityki personalnej
3.2.Planowanie zatrudnienia
3.3.Pozyskiwanie zasobów ludzkich
3.3.1.Proces rekrutacji
3.3.2.Proces selekcji
3.3.3.Adaptacja (wprowadzenie do pracy)
3.4.Rozwój zasobów ludzkich
3.4.1.Szkolenie i doskonalenie kadr
3.4.2.Kariery zawodowe
3.5.Proces oceniania pracowników
3.6.Proces zmniejszania zatrudnienia - Outplacement

IV.ORGANIZACJA PRACY
4.1.Motywacyjne formy organizacji pracy
4.2.Elastyczne formy zatrudnienia i czasu pracy
4.3.Rola i formy partycypacji pracowniczej
4.4.Style przywództwa
4.4.1.Style przywódcze a skuteczność działania grupy
4.5.Kultura organizacyjna
4.6.Komunikacja a relacje międzyludzkie
4.7.Współczesne koncepcje zarządzania a motywowanie
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
Spis tabel
Spis Schematów

V.NARZĘDZIA ORGANIZATORSKIE
Załącznik 1.Karta opisu stanowiska pracy
Załącznik 2.Karta profilu wymagań zawodowych
Załącznik 3.Wzór ogłoszenia rekrutacyjnego
Załącznik 4.Arkusz oceny okresowej pracownika
Załącznik 5.Arkusz oceny kadry kierowniczej
Załącznik 6.Kwestionariusz dotyczący badania potrzeb szkoleniowych
Załącznik 7.Arkusz planu osobistego rozwoju
Załącznik 8.Kwestionariusz ankiety "Efektywność systemu motywowania"
Załącznik 9.Tabela kompetencji


174 strony, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
KOPERTYŃSKA M.W.

- MOTYWAKCJA. JAK TO ROBIĆ W TWOJEJ FIRMIE
KOBJOLL K.

- ZARZĄDZANIE MOTYWACJĄ PRACOWNIKÓW
KOZŁOWSKI W.

- MOTYWATORY POZAPŁACOWE CZYLI DROGA DO NOWEJ JAKOŚCI PRACOWNIKÓW
LENIK P.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022