wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 68.05 64,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SYNERGIA I WARTOŚĆ W STRUKTURACH KAPITAŁOWYCH


CHADAM J.

wydawnictwo: DIFIN, 2012, wydanie I

cena netto: 68.05 Twoja cena  64,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Tworzenie struktur kapitałowych wiąże się z podejmowaniem decyzji, których skutki przekładają się na długookresową wartość całej organizacji. Doświadczenia polskich i zagranicznych przedsiębiorstw nie pozostawiają wątpliwości, że inwestycje kapitałowe dają szansę na skuteczną, ponadprzeciętną drogę wzrostu organizacji i ich wartości.

Należy jednak pamiętać, że scenariusz odwrotny jest również bardzo prawdopodobny, ponieważ projekty te realizowane są bardzo często na bazie intuicji, a nie rzeczywiście zidentyfikowanych przesłanek. Błędy na poziomie decyzji, źle przeprowadzone procesy implementacji, brak kompetencji w zarządzaniu grupami kapitałowymi i słabo zidentyfikowane lub niezrealizowane przypadki synergii, prowadzą nieuchronnie do destrukcji wartości prowadzonego biznesu. Książka pozwala na lepsze zrozumienie problematyki, unikanie wielu pułapek, błędów, a w konsekwencji budowaniu wartości przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych oraz zarządzaniu strukturami kapitałowymi.


Spis treści:

Od autora

Wprowadzenie: cel, zakres i metoda badawcza pracy

Rozdział 1. Struktury kapitałowe jako forma organizacji działalności gospodarczej

1.1. Rodzaje struktur gospodarczych
1.2. Przyczyny powstawania i ścieżki rozwoju struktur kapitałowych
1.3. Powiązanie działalności w strukturach kapitałowych
1.4. Formy struktur kapitałowych
1.5. Zarządzanie poszczególnymi obszarami funkcjonalnymi, relacje funkcjonalne i procesy w strukturach kapitałowych
1.6. Struktury kapitałowe ze spółkami specjalnego przeznaczenia (SPV) w projektach typu Project Finance
1.7. Struktura finansowania SPV w formie Project Finance
1.8. Wnioski i rekomendacje

Rozdział 2. Koncepcja synergii – determinanty, szanse i pułapki

2.1. Istota synergii i efekty synergetyczne w organizacjach gospodarczych
2.2. Współdzielenie zasobów jako determinanta synergii
2.3. Inwestycje kapitałowe jako szczególny przypadek podziału
2.4. Typy i wymiary synergii
2.5. Perspektywy postrzegania synergii w strukturach kapitałowych
2.6. Możliwości synergii w obszarach dzielenia działań
2.7. Wnioski i rekomendacje

Rozdział 3. Koncepcja synergii a wzrost wartości organizacji

3.1. Rozwój koncepcji zarządzania przez wartość
3.2. Metody wyceny wartości
3.2.1. Metoda porównawcza
3.2.2. Metoda DCF
3.2.3. Metoda ekonomicznej wartości dodanej (EVA)
3.3. Ryzyka i koszt kapitału w działalności gospodarczej
3.3.1. Rola i znaczenie WACC dla wartości przedsiębiorstwa
3.3.2. Obliczanie kosztu długu
3.3.3. Obliczanie kosztu kapitału własnego
3.3.4. Stopa wolna od ryzyka
3.3.5. Ryzyko inwestycji w przedsięwzięcia gospodarcze (Equity Risk Premium)
3.3.6. Ryzyko polityczne kraju
3.3.7. Wskaźnik koniunktury na rynku inwestycji kapitałowych
3.3.8. Ryzyko charakterystyczne dla typu prowadzonej działalności (branżowe ryzyko inwestycyjne)
3.3.9. Ryzyko wynikające ze struktury kapitału (dźwigni finansowej)
3.3.10. Ryzyko związane ze skalą działalności spółki
3.3.11. Specyficzne rodzaje ryzyka
3.3.12. Optymalna struktura kapitałów
3.4. Wnioski i rekomendacje

Rozdział 4. Strategie wzrostu wartości w strukturach kapitałowych

4.1. Przegląd strategii wzrostu wartości
4.1.1. Strategia penetracji
4.1.2. Strategia ekspansji produktowej
4.1.3. Strategia ekspansji rynkowej
4.1.4. Strategia dywersyfikacji
4.1.5. Procesy podstawowe i pomocnicze w łańcuchu wartości
4.2. Ścieżki realizacji strategii wzrostu wartości w strukturach kapitałowych
4.2.1. Rozwój organiczny
4.2.2. Rozwój zewnętrzny struktur kapitałowych
4.2.3. Rodzaje transakcji przejęć
4.2.4. Motywy realizacji strategii wzrostu w drodze przejęć
4.2.5. Kluczowe aspekty ryzyka w zakresie przejęć
4.2.6. Wpływ fuzji i przejęć na wartość przedsiębiorstwa
4.3. Wnioski i rekomendacje

Rozdział 5. Efekty synergetyczne w procesach tworzenia struktur kapitałowych

5.1. Etapy budowania organizacji wielopodmiotowych
5.2. Inwestycje kapitałowe – szanse i zagrożenia synergii (Etap I)
5.2.1. Dywersyfikacja a przesłanki synergii
5.2.2. Przegląd krytycznych etapów procesu akwizycji
5.2.3. Dylematy synergii i premii w procesach akwizycji
5.3. Integracja struktur kapitałowych (Etap II)
5.3.1. Istota i znaczenie zarządzania zmianą
5.3.2. Czynniki kulturowe warunkujące zmiany w strukturze kapitałowej
5.3.3. Zarządzanie zmianą w procesach zakupów
5.3.4. Luka kompetencyjna jako determinanta ryzyka utraty synergii w procesach zakupów
5.4. Zarządzanie strukturą kapitałową (Etap III)
5.4.1. Istota zarządzania procesowego w tworzeniu wartości organizacji wielopodmiotowych
5.4.2. Analiza podejścia procesowego w strukturach kapitałowych
5.5. Zarządzanie tożsamością w strukturach kapitałowych (Etap IV)
5.6. Wnioski i rekomendacje

Rozdział 6. Efekty synergetyczne w strukturze kapitałowej w ujęciu podstawowych generatorów wartości

6.1. Efekty synergetyczne w obszarze wzrostu przychodów struktury kapitałowej
6.1.1. Synergia sprzedażowa
6.1.2. Synergia produktowa
6.2. Efekty synergetyczne w obszarze wzrostu marży operacyjnej struktury kapitałowej
6.2.1. Synergia w obszarze optymalizacji kosztów bezpośrednich
6.2.2. Synergia w obszarze optymalizacji kosztów ogólnych
6.2.3. Synergia w obszarze optymalizacji podatkowej
6.3. Efekty synergetyczne w obszarze efektywności aktywów
6.3.1. Synergia w obszarze efektywności aktywów rzeczowych
6.3.2. Synergia w obszarze efektywności aktywów finansowych
6.4. Wnioski i rekomendacje

Rozdział 7. Efekty synergetyczne w strukturze kapitałowej w obszarze zasobów kapitału intelektualnego

7.1. Zasoby kapitału intelektualnego jako źródło synergii w strukturze kapitałowej
7.1.1. Przedsiębiorstwo oparte na wiedzy
7.1.2. Systematyka zasobów kapitału intelektualnego
7.2. Efekty synergetyczne w obszarze zasobów kapitału intelektualnego w strukturze kapitałowej
7.2.1. Synergia w obszarze zasobów ludzkich
7.2.2. Synergia w obszarze zasobów organizacyjnych
7.2.2.1. Synergia w obszarze architektury marki
7.2.2.2. Synergia w obszarze pozostałych zasobów organizacyjnych
7.2.3. Synergia w obszarze zasobów relacyjnych
7.2.3.1. Synergia w obszarze portfela klientów
7.2.3.2. Synergia w obszarze zasobów kooperacyjnych
7.2.4. Synergia w obszarze kultury organizacyjnej
7.3. Wnioski i rekomendacje

Zakończenie

Bibliografia

Bibliografia podstawowa

Bibliografia uzupełniająca

Dokumenty elektroniczne

Strony internetowe


336 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- BOGAĆ SIĘ! DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ ZARABIANIA PIENIĘDZY
RABBI DANIEL LAPIN

- PLANY MARKETINGOWE
MCDONALD M.

- DLACZEGO PRAWDA JEST PIĘKNA O SYMETRII W MATEMATYCE I FIZYCE
STEWART I.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022