wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE MAŁYM I ŚREDNIM PRZEDSIĘBIORSTWEM


TARGALSKI J.

wydawnictwo: DIFIN, 2014, wydanie I

cena netto: 64.90 Twoja cena  61,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedsiębiorczość i zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem


W opracowaniu dokonano analizy przedsiębiorczości jako głównej determinanty sukcesu, rozumianej nie tylko jako prowadzenie działalności gospodarczej, lecz także jako umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów.

Aby zapewnić przejrzystość i logikę powiązań zagadnień tematycznych, w publikacji zastosowano podział na dwie części obejmujące problemy poświęcone przedsiębiorczości i zarządzaniu małych i średnich przedsiębiorstw.

Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne ukazanie szerokiego spektrum tematów poświęconych przedsiębiorczości, zarządzaniu, ekonomii, finansom, prawu i studiom międzynarodowym w kontekście ponad dwudziestoletnich doświadczeń polskich przedsiębiorstw. Książka ta stanowi wynik badań naukowych i doświadczeń dydaktycznych autorów oraz uczestnictwa w procesach przedsiębiorczości i zarządzania, konsultacji i wywiadów z polskimi przedsiębiorcami.

Autorzy spodziewają się, że przedstawione w pracy wyniki badań, analiz i obserwacji zainspirują Czytelników do zakładania i prowadzenia własnej działalności oraz do bardziej profesjonalnego zarządzania własnymi i utworzonymi przez siebie przedsiębiorstwami.

Opracowanie skierowane jest do przedsiębiorców, studentów, menedżerów, pracowników instytucji współpracujących z sektorem MŚP. Dla osób poszukujących wiedzy z zakresu przedsiębiorczości stanowić może użyteczne źródło o jej procesach i metodach.

Publikacja stanowi kolejną pozycję w dorobku dr. hab. Jana Targalskiego i całego zespołu autorskiego wywodzącego się z Katedry Przedsiębiorczości i Innowacji, Katedry Strategii Zarządzania i Rozwoju Organizacji oraz Katedry Prawa Międzynarodowego.


Wprowadzenie

Część I. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Rozdział 1. Przedsiębiorczość. Zagadnienia ogólne
1.1. Geneza i definicje pojęcia przedsiębiorczości
1.2. Small business, mikrofirma, małe i średnie przedsiębiorstwo
1.3. Rozszerzone definicje przedsiębiorczości
1.4. Definicja przedsiębiorcy
1.5. Zachowania przedsiębiorców na rynku
1.6. Klasyfikacje przedsiębiorców
1.7. Sposoby mierzenia poziomu przedsiębiorczości

Rozdział 2. Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce narodowej
2.1. Kryteria klasyfikacji wielkości przedsiębiorstw
2.2. Definiowanie małych i średnich przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej
2.3. Funkcje małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce
2.4. MŚP a wzrost gospodarczy
2.5. MŚP a zatrudnienie

Rozdział 3. Prawne i fiskalne aspekty działalności małych i średnich przedsiębiorstw
3.1. Wymiar formalno-prawny prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce
3.2. Wymiar fiskalny prowadzenia działalności w Polsce

Rozdział 4. Innowacje jako źródło przedsiębiorczości
4.1. Innowacje - istota i znaczenie
4.2. Charakterystyka działań innowacyjnych małych firm
4.3. Źródła innowacji
4.4. System wspierania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw
4.5. Innowacje w małych i średnich przedsiębiorstwach

Rozdział 5. Polityka wspierania przedsiębiorczości
5.1. Polityka gospodarcza wobec przedsiębiorstw sektora MŚP
5.2. Instytucje otoczenia biznesu
5.3. Regionalne i lokalne przedsięwzięcia i inicjatywy na rzecz rozwoju przedsiębiorczości
5.4. Wsparcie instytucji otoczenia biznesu z funduszy strukturalnych UE

Rozdział 6. Przedsiębiorczość międzynarodowa
6.1. Globalizacja, internacjonalizacja firm i przedsiębiorczość międzynarodowa
6.2. Motywy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
6.3. Sposoby działania na rynkach zagranicznych
6.4. Modele umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
6.5. Główne różnice w działalności na rynkach zagranicznych w porównaniu z rynkiem krajowym

Rozdział 7. Proces rozwoju przedsiębiorczości w Polsce
7.1. Ocena przedsiębiorczości w okresie przed transformacją
7.2. Klasyfikacja podmiotów sektora prywatnego i publicznego
7.3. Znaczenie sektora prywatnego w gospodarce
7.4. Podstawowe wskaźniki ekonomiczne działalności małych i średnich przedsiębiorstw
7.5. Stan obecny i perspektywy rozwoju przedsiębiorczości

Część II. ZARZĄDZANIE

Rozdział 8. Zarządzanie rozwojem małej i średniej firmy
8.1. Istota rozwoju organizacji
8.2. Model rozwoju małej i średniej firmy
8.3. Zastosowanie metody list kontrolnych do diagnozowania rozwoju małej i średniej firmy

Rozdział 9. Zarządzanie strategiczne w małej i średniej firmie
9.1. Konieczność zarządzania firmą
9.2. Zarządzanie strategiczne
9.3. Drogi strategicznego rozwoju małej i średniej firmy
9.4. Strategia niszy rynkowej w działalności małych firm
9.5. Kompetencje strategiczne przedsiębiorców

Rozdział 10. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw
10.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jako system
10.2. Kształtowanie zdolności do konkurowania w ujęciu sektorowym
10.3. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstwa
10.4. Strategie konkurencji małych i średnich przedsiębiorstw

Rozdział 11. Marketingowe działania małych i średnich firm
11.1. Istota marketingu
11.2. Marketing-mix
11.3. Wybrane zagadnienia marketingowe w planowaniu działalności gospodarczej
11.4. Źródła pozyskiwania informacji o rynku

Rozdział 12. Rentowność i specyfika przedsięwzięć małej i średniej firmy
12.1. Ekonomika działalności
12.2. Próg rentowności
12.3. Płynność finansowa

Rozdział 13. Finansowanie właścicielskie w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw
13.1. Klasyfikacja źródeł finansowania
13.2. Aniołowie biznesu (Business Angels)
13.3. Fundusze podwyższonego ryzyka (Venture Capital)
13.4. Fundusze podwyższonego ryzyka (Private Equity)
13.5. Emisja akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych

Rozdział 14. Finansowanie kapitałem obcym
14.1. Tradycyjna teoria finansów a finansowanie mniejszych przedsięwzięć
14.2. Kredyt
14.3. Kredyt kupiecki
14.4. Leasing
14.5. Obligacje

Rozdział 15. Międzynarodowe systemy zarządzania środowiskowego w małych i średnich przedsiębiorstwach
15.1. Uwarunkowania dotyczące zarządzania środowiskiem w małych i średnich przedsiębiorstwach
15.2. Międzynarodowe systemy wspomagające zarządzanie środowiskiem w przedsiębiorstwach według ISO 14001 oraz EMAS
15.3. Perspektywy rozwoju zarządzania środowiskiem w przedsiębiorstwach

Literatura


328 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- PLANOWANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
ROMANOWSKA M.

- ZARZĄDZANIE FINANSAMI MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW
NOWAK M.

- ŹRÓDŁA FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI A SPRAWNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE
OSTROWSKA D.

- STRATEGIA FINANSOWA DLA POLSKI 2014-2020
PAWLICKI R. - FUNDUSZE UNIJNE DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH

- AKTUALNE PROBLEMY FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW
KOWALIK M. SIERPIŃSKA-SAWICZ A.

- OSIĄGNIĘCIA I PERSPEKTYWY NAUK O ZARZĄDZANIU
LACHIEWICZ S. NOGALSKI B.

- STRATEGIE FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
TOKARSKI M. KOŁOSOWSKA B. TOKARSKI A. CHOJNACKA E.

- FINANSOWE INSTRUMENTY WSPARCIA ROZWOJU INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
KORZENIOWSKA A. SZOŁNO-KOGUC J. WĘCŁAWSKI J. - W WOJ.LUBELSKIM

- FINANSE NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PN 330
DZIAWGO L. PATRZAŁEK L. - GOSPODARKA ETYKA ŚRODOWISKO

- ANALIZA SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH
NOWAK E.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022