wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

STRATEGIA ORGANIZACJI


OBŁÓJ K.

wydawnictwo: PWE, 2014, wydanie III

cena netto: 89.00 Twoja cena  84,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Strategia organizacji


Trzecie wydanie książki Strategia organizacji zawiera nowatorskie ujęcie problematyki strategii firmy, integrując dorobek praktyki i wielu dyscyplin naukowych.

Autor dokonał przeglądu głównych koncepcji strategii organizacji, a także przedstawił metody strategicznej diagnozy otoczenia i samej firmy, procedury budowy i wdrożenia strategii w konkretnych sytuacjach rynkowych, w których działają obecnie firmy światowe i polskie.

Połączenie doskonałego przeglądu teorii z wieloma trafnie dobranymi studiami przypadków małych i dużych firm produkcyjnych i usługowych, międzynarodowych i lokalnych, a także komunikatywny język i wartki tok narracji są ogromnymi walorami tej książki.

Książka jest obowiązkową lekturą i przewodnikiem dla menedżerów i doradców, słuchaczy studiów podyplomowych, a także studentów wyższych lat studiów zarządzania i ekonomii.


Od Autora

CZĘŚĆ I: TEORIE STRATEGII

Rozdział 1. Istota strategii organizacyjnej
Studium przypadku: Red Bull doda ci skrzydeł
Wybory strategiczne
Kontekst decyzji strategicznych
Pytania i spory

Rozdział 2. Strategia: teoria planistyczna
Główne przesłanki teorii planistycznej
Klasyczne podejście do planowania strategicznego w praktyce: doświadczenia
General Electric i Emerson Electric
Teoria planistyczna: krytyka i ocena
Nowoczesne podejście do planowania strategicznego

Rozdział 3. Strategia: teoria ewolucyjna (Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska)
Główne przesłanki teorii ewolucyjnej
Strategia ewolucyjna w praktyce: przypadek Hondy na rynku amerykańskim
Teoria ewolucyjna: krytyka i ocena

Rozdział 4. Strategia: teoria pozycyjna
Główne przesłanki teorii pozycyjnej
Teoria pozycyjna w praktyce: przypadek Ambry S.A.
Teoria pozycyjna: krytyka i ocena

Rozdział 5. Strategia: teoria zasobów i kompetencji
Główne przesłanki teorii zasobów
Teoria zasobów w praktyce: przypadek "Gazety Wyborczej"
Teoria zasobów: krytyka i ocena

Rozdział 6. Strategia: teoria prostych reguł (Mariola Ciszewska-Mlinarić, Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska)
Główne przesłanki teorii prostych reguł
Teoria prostych reguł w praktyce: przypadek SMG/KRC
Teoria prostych reguł: krytyka i ocena

Rozdział 7. Strategia: teoria opcji realnych (Mieczysław Grudziński, Krzysztof Obłój)
Główne przesłanki teorii opcji realnych
Strategia jako sekwencja opcji realnych
Teoria opcji realnych: krytyka i ocena

CZĘŚĆ II: STRATEGICZNA DIAGNOZA OTOCZENIA ORGANIZACJI

Wprowadzenie

Rozdział 8. Analiza środowiska firmy
Studium przypadku: Encyclopaedia Britannica
Wprowadzenie
Otoczenie dalsze i bliższe
Analiza otoczenia - metoda PESTEL
Analiza konkurencyjności krajów, regionów i grup firm metodą "diamentu
konkurencyjności" Portera
Analiza interesariuszy organizacji
Analiza szans i zagrożeń
Podsumowanie

Rozdział 9. Modele analizy konkurencji w branży
Studium przypadku: Branża farmaceutyczna
Wprowadzenie
Model pięciu sił M.E. Portera
Ocena modelu analizy branży Portera
Model pięciu pytań General Electric
Analiza sieci wartości (value net i PARTS)

Rozdział 10. Analiza grup strategicznych
Pytania analizy sektorowej
Grupy strategiczne
Grupy strategiczne w światowym sektorze producentów zegarków
Grupy strategiczne: przyczyny powstawania i dynamika zmian
Znaczenie analityczne grup strategicznych
Podsumowanie

CZĘŚĆ III: STRATEGICZNA DIAGNOZA ORGANIZACJI

Wprowadzenie

Rozdział 11. Analiza konkurencji przez pryzmat teorii gier
Studium przypadku: Walka o dominację w powietrzu - Boeing kontra
Airbus
Wprowadzenie
Teoria gier w praktyce - strategie dominujące
Trzy reguły budowy strategii w teorii gier
Strategia jako sekwencja decyzji

Rozdział 12. Analiza sił i słabości firmy: budowanie profilu konkurencyjnego (Krzysztof Obłój, Mirosław Sosnowski)
Studium przypadku: Organizacje pożytku publicznego
Analiza SWOT
Analiza TOWS/SWOT
Przykład analizy TOWS/SWOT dla instytutu badań rynku i opinii społecznej

Rozdział 13. Firma jako łańcuch wartości - analiza aktywności i procesów (Tomasz Ludwicki, Krzysztof Obłój)
Studium przypadku: Łańcuch wartości światowego rynku kawy
Łańcuch wartości - model Portera
Łańcuch wartości jako sekwencja aktywności - model McKinseya
System działań i kluczowe aktywności: podejście procesowe do analizy strategicznej
Mapy powiązań
Modele biznesowe

CZĘŚĆ IV: TWORZENIE STRATEGII FIRMY

Wprowadzenie - model strategii

Rozdział 14. Misja firmy
Studium przypadku: Czy warto formułować misję firmy?
Budowanie misji firmy
Problemy z formułowaniem misji

Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna
Studium przypadku: Domena strategiczna firmy Edward Jones
Definiowanie domeny strategicznej
Typologie bazowych strategii
Logika przewagi konkurencyjnej

Rozdział 16. Cele i funkcjonalne programy działania (Mariola Ciszewska-Mlinarić, Krzysztof Obłój)
Studium przypadku: Wdrażanie strategii w nowych kościołach amerykańskich
Jak określać cele w procesie budowy strategii
Funkcjonalne programy działania
Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie - tworzenie i wdrażanie strategii
Podsumowanie

Indeks


414 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- STRATEGIA JUDO. JAK OBRONIĆ SILNE STRONY KONKURENTÓW NA SWOJA KORZYŚĆ
D.YOFFIE,M.KWAK

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022