|
STRATEGIA ORGANIZACJI
OBŁÓJ K. wydawnictwo: PWE, 2014, wydanie IIIcena netto: 89.00 Twoja cena 84,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Strategia organizacji
Trzecie wydanie książki Strategia organizacji zawiera nowatorskie ujęcie
problematyki strategii firmy, integrując dorobek praktyki i wielu dyscyplin naukowych.
Autor dokonał przeglądu głównych koncepcji strategii organizacji, a także
przedstawił metody strategicznej diagnozy otoczenia i samej firmy, procedury budowy i
wdrożenia strategii w konkretnych sytuacjach rynkowych, w których działają obecnie
firmy światowe i polskie.
Połączenie doskonałego przeglądu teorii z wieloma trafnie dobranymi studiami
przypadków małych i dużych firm produkcyjnych i usługowych, międzynarodowych i
lokalnych, a także komunikatywny język i wartki tok narracji są ogromnymi walorami tej
książki.
Książka jest obowiązkową lekturą i przewodnikiem dla menedżerów i doradców,
słuchaczy studiów podyplomowych, a także studentów wyższych lat studiów zarządzania
i ekonomii.
Od Autora
CZĘŚĆ I: TEORIE STRATEGII
Rozdział 1. Istota strategii organizacyjnej
Studium przypadku: Red Bull doda ci skrzydeł
Wybory strategiczne
Kontekst decyzji strategicznych
Pytania i spory
Rozdział 2. Strategia: teoria planistyczna
Główne przesłanki teorii planistycznej
Klasyczne podejście do planowania strategicznego w praktyce: doświadczenia
General Electric i Emerson Electric
Teoria planistyczna: krytyka i ocena
Nowoczesne podejście do planowania strategicznego
Rozdział 3. Strategia: teoria ewolucyjna (Krzysztof Obłój, Aleksandra
Wąsowska)
Główne przesłanki teorii ewolucyjnej
Strategia ewolucyjna w praktyce: przypadek Hondy na rynku amerykańskim
Teoria ewolucyjna: krytyka i ocena
Rozdział 4. Strategia: teoria pozycyjna
Główne przesłanki teorii pozycyjnej
Teoria pozycyjna w praktyce: przypadek Ambry S.A.
Teoria pozycyjna: krytyka i ocena
Rozdział 5. Strategia: teoria zasobów i kompetencji
Główne przesłanki teorii zasobów
Teoria zasobów w praktyce: przypadek "Gazety Wyborczej"
Teoria zasobów: krytyka i ocena
Rozdział 6. Strategia: teoria prostych reguł (Mariola
Ciszewska-Mlinarić, Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska)
Główne przesłanki teorii prostych reguł
Teoria prostych reguł w praktyce: przypadek SMG/KRC
Teoria prostych reguł: krytyka i ocena
Rozdział 7. Strategia: teoria opcji realnych (Mieczysław Grudziński,
Krzysztof Obłój)
Główne przesłanki teorii opcji realnych
Strategia jako sekwencja opcji realnych
Teoria opcji realnych: krytyka i ocena
CZĘŚĆ II: STRATEGICZNA DIAGNOZA OTOCZENIA ORGANIZACJI
Wprowadzenie
Rozdział 8. Analiza środowiska firmy
Studium przypadku: Encyclopaedia Britannica
Wprowadzenie
Otoczenie dalsze i bliższe
Analiza otoczenia - metoda PESTEL
Analiza konkurencyjności krajów, regionów i grup firm metodą "diamentu
konkurencyjności" Portera
Analiza interesariuszy organizacji
Analiza szans i zagrożeń
Podsumowanie
Rozdział 9. Modele analizy konkurencji w branży
Studium przypadku: Branża farmaceutyczna
Wprowadzenie
Model pięciu sił M.E. Portera
Ocena modelu analizy branży Portera
Model pięciu pytań General Electric
Analiza sieci wartości (value net i PARTS)
Rozdział 10. Analiza grup strategicznych
Pytania analizy sektorowej
Grupy strategiczne
Grupy strategiczne w światowym sektorze producentów zegarków
Grupy strategiczne: przyczyny powstawania i dynamika zmian
Znaczenie analityczne grup strategicznych
Podsumowanie
CZĘŚĆ III: STRATEGICZNA DIAGNOZA ORGANIZACJI
Wprowadzenie
Rozdział 11. Analiza konkurencji przez pryzmat teorii gier
Studium przypadku: Walka o dominację w powietrzu - Boeing kontra
Airbus
Wprowadzenie
Teoria gier w praktyce - strategie dominujące
Trzy reguły budowy strategii w teorii gier
Strategia jako sekwencja decyzji
Rozdział 12. Analiza sił i słabości firmy: budowanie profilu konkurencyjnego
(Krzysztof Obłój, Mirosław Sosnowski)
Studium przypadku: Organizacje pożytku publicznego
Analiza SWOT
Analiza TOWS/SWOT
Przykład analizy TOWS/SWOT dla instytutu badań rynku i opinii społecznej
Rozdział 13. Firma jako łańcuch wartości - analiza aktywności i procesów
(Tomasz Ludwicki, Krzysztof Obłój)
Studium przypadku: Łańcuch wartości światowego rynku kawy
Łańcuch wartości - model Portera
Łańcuch wartości jako sekwencja aktywności - model McKinseya
System działań i kluczowe aktywności: podejście procesowe do analizy strategicznej
Mapy powiązań
Modele biznesowe
CZĘŚĆ IV: TWORZENIE STRATEGII FIRMY
Wprowadzenie - model strategii
Rozdział 14. Misja firmy
Studium przypadku: Czy warto formułować misję firmy?
Budowanie misji firmy
Problemy z formułowaniem misji
Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna
Studium przypadku: Domena strategiczna firmy Edward Jones
Definiowanie domeny strategicznej
Typologie bazowych strategii
Logika przewagi konkurencyjnej
Rozdział 16. Cele i funkcjonalne programy działania (Mariola
Ciszewska-Mlinarić, Krzysztof Obłój)
Studium przypadku: Wdrażanie strategii w nowych kościołach amerykańskich
Jak określać cele w procesie budowy strategii
Funkcjonalne programy działania
Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie - tworzenie i wdrażanie strategii
Podsumowanie
Indeks
414 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- STRATEGIA JUDO. JAK OBRONIĆ SILNE STRONY KONKURENTÓW NA SWOJA KORZYŚĆ D.YOFFIE,M.KWAK
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|