Popularnonaukowe ujęcie złożonej i interdyscyplinarnej tematyki
turystycznej. Celem tego opracowania jest przedstawienie w sposób kompleksowy, a
jednocześnie encyklopedyczny, roli i znaczenia turystyki w skali makro, w skali
przedsiębiorstwa i regionu oraz podkreślenie złożoności produktu turystycznego i
sposobu zarządzania tym produktem.
Książka wpisana w serię Kompendium wiedzy o ..., która jest już
znana czytelnikom i bardzo dobrze funkcjonuje na rynku wydawniczym. Autorzy - znani
specjaliści ze swych dziedzin - podjęli próbę uporządkowania dotychczasowej wiedzy i
terminologii z zakresu ekonomiki, geografii i socjologii turystyki. Dominującą
koncepcją ujęcia materiału jest jakość usług oraz zintegrowane zarządzanie
turystyką.
Praca składa się z 4 zasadniczych części:
I - Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze: definiuje ekonomiczne i
pozaekonomiczne czynniki kształtowania popytu turystycznego oraz zagadnienia psychologii
rynku turystycznego;
II - Wpływy i wydatki na turystykę w sektorze publicznym: wielkość rynku
turystycznego w Polsce i na świecie, metody pomiaru ruchu turystycznego, metody
obliczania wpływu turystyki na dochód narodowy i bilans płatniczy, turystyka a zadania
i budżety samorządów terytorialnych;
III - Przedsiębiorstwo na rynku turystycznym: formy organizacyjne oraz analiza
finansowa przedsiębiorstw i zarządzanie ich finansami, ze szczególnym uwzględnieniem
hoteli;
IV - Zintegrowane zarządzanie jakością w turystyce: prawo i ubezpieczenia
oraz zarządzanie marketingowe.
Książka adresowana jest do studentów wyższych uczelni i środowiska naukowego,
menedżerów i pracowników zajmujących się obsługą turystów, do władz rządowych i
samorządowych, a także tych wszystkich, którzy są odbiorcami usług turystycznych - do
większości z nas.
433 strony, miękka oprawa