wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE. UJĘCIE STATYCZNE I DYNAMICZNE


RED. GOŁEMBSKI G.

wydawnictwo: PWE, 2007, wydanie I

cena netto: 46.00 Twoja cena  43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka jest podzielona na dwie części.

W części I (ujęcie statyczne) Autorzy przedstawiają ekonomikę przedsiębiorstwa turystycznego, tj. związki turystyki z ekonomią, rynek turystyczny, przedsiębiorstwo turystyczne, produkt turystyczny, kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych, rodzaje firm turystycznych, otoczenie przedsiębiorstw turystycznych, uwarunkowania rozwoju tych przedsiębiorstw oraz ich organizację i finanse.

W części II (ujęcie dynamiczne) omawiają problematykę zarządzania operacyjnego i strategicznego przedsiębiorstwem turystycznych, tj. kształtowanie jakości produktów turystycznych, planowanie zysku tych firm, cykl obsługi klienta w hotelach, podstawy zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem turystycznym oraz politykę inwestycyjną przedsiębiorstwa.


Spis treści:

CZĘŚĆ I
EKONOMIKA PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH (ujęcie statyczne)


ROZDZIAŁ 1 PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE NA RYNKU
Związki turystyki z ekonomią
Rynek turystyczny
Przedsiębiorstwo turystyczne i przedmiot jego ekonomiki
Miejsce przedsiębiorstw w systemie podaży turystycznej
ROZDZIAŁ 2 ZRÓŻNICOWANIE PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH
Produkt turystyczny i motywacje podróży jako podstawa zróżnicowań przedsiębiorstw
Produkt turystyczny
Motywacje podróży
Zasady działania przedsiębiorstw turystycznych
Touroperatorzy i wytwórcy usług turystycznych
Touroperatorzy
Wytwórcy usług turystycznych
Charakterystyka podmiotów świadczących usługi noclegowe
Kształtowanie produktu
Czynniki produkcji
Struktura majątku
Wielkość przedsiębiorstwa
Forma własności
ROZDZIAŁ 3 OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Otoczenie makroekonomiczne
Otoczenie instytucjonalno-prawne
Otoczenie ekonomiczne
Otoczenie społeczno-demograficzne
Otoczenie środowiskowe
Otoczenie technologiczne
Otoczenie zagraniczne
Otoczenie mikroekonomiczne
ROZDZIAŁ 4 ODDZIAŁYWANIE NA PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE W GOSPODARCE RYNKOWEJ
Tworzenie uwarunkowań rozwoju turystyki przez państwo
Stymulowanie procesów rozwojowych w turystyce
Instrumenty ekonomiczne oddziałujące na przedsiębiorstwa turystyczne
Podatek VAT
Podatek od zysku
Podatek od płac (narzuty)
Podatki lokalne (gruntowy, od nieruchomości)
Amortyzacja i stawka amortyzacyjna
Kursy walut
Ulgi i preferencyjne warunki sprzedaży
Stawki celne
Ceny paliw i energii
Przepisy sanitarne i ich wpływ na koszty przedsiębiorstw
Pozostałe ograniczenia ekonomiczne, wpływające na postępowanie i sytuację ekonomiczną przedsiębiorstw turystycznych
Możliwości modyfikacji systemu pośredniego oddziaływania na przedsiębiorstwo turystyczne
Podatek od zysku
Zmiany w systemie kredytowania turystyki
Wzrost roli amortyzacji
Zmiany zasad finansowania działalności promocyjnej
Zmiany w polityce zatrudnienia i płac
ROZDZIAŁ 5 ORGANIZACJA I FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH
Organizacja przedsiębiorstw i jej wpływ na efekty ekonomiczne
Środki rzeczowe i finansowe do prowadzenia działalności (bilans i rachunek wyników)
Bilans
Rachunek wyników
Rachunkowość zarządcza i jej wpływ na kontrolę realizacji bieżących działań
przedsiębiorstwa
Kryteria oceny przedsiębiorstwa i mierniki jego efektywności finansowej . . .
Wskaźniki zyskowności
Wskaźniki płynności finansowej
Wskaźniki zdolności do obsługi zadłużenia


CZĘŚĆ II
ZARZĄDZANIE OPERACYJNE I STRATEGICZNE PRZEDSIĘBIORSTWEM TURYSTYCZNYM (ujęcie dynamiczne)


RozdziaŁ 6 KSZTAŁTOWANIE JAKOŚCI W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM
Przesłanki kształtowania jakości w przedsiębiorstwie turystycznym
Pojęcie jakości usług turystycznych
Lojalność jako cel kształtowania jakości w przedsiębiorstwach turystycznych
Proces kształtowania jakości usług przedsiębiorstw turystycznych
Etap 1. Gromadzenie informacji
Etap 2. Projektowanie usługi
Etap 3. Świadczenie usługi
Etap 4. Informowanie o jakości
Rozdział 7 CYKL OBSŁUGI KLIENTA W HOTELACH
Podstawowe działy w cyklu obsługi klienta
Standaryzacja pracy w hotelu
Samoocena
Procedury kontroli i nadzoru
Rozdział 8 PLANOWANIE ZYSKU W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM . . .
Analiza koszty-wielkość sprzedaży-zysk
Próg rentowności
Wrażliwość zysku
Rozdział 9 ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE PRZEDSIĘBIORSTWEM TURYSTYCZNYM
Istota zarządzania strategicznego
Etapy procesu zarządzania strategicznego
Etap 1. Analiza strategiczna
Etap 2. Formułowanie strategii
Etap 3. Wdrażanie strategii
Etap 4. Kontrola strategiczna
Marketing globalny w procesie zarządzania strategicznego
Kształtowanie polityki produktu globalnego
Standaryzacja/różnicowanie produktu turystycznego
Wybór asortymentu
Wybór ogólnej strategii produktu globalnego
Polityka cen, dystrybucji i promocji na rynkach zagranicznych
Rozdział 10 POLITYKA INWESTYCYJNA PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Przesłanki podejmowania decyzji inwestycyjnych
Możliwości zdobywania kapitału na inwestycje
Biznesplan
Część 1 biznesplanu - dane ogólne
Część 2 biznesplanu - celowość i opłacalność realizowanego przedsięwzięcia
Część 3 biznesplanu - "właściwy" biznesplan
Cykl projektu inwestycyjnego
Rachunek opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych
Ryzyko w działalności inwestycyjnej
Istota ryzyka
Zarządzanie ryzykiem 


LITERATURA

 


300 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- ORGANIZACJA I PROWADZENIE IMPREZ SPORTOWYCH, REKREACYJNYCH I TURYSTYCZ
STRUGAREK J.

- PLANOWANIE MARKETINGOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM
MAZURKIEWICZ L.

- PODEJMOWANIE I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W TURYSTYCE
ZAWISTOWSKA H. / CZĘŚĆ 1 ASPEKTY PRAWNE

- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W TURYSTYCE ZASADY I PRAKTYKA
BEDNARCZYK M. RED.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022