wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WSPÓŁCZESNY TEATR I FILM WOBEC WYZWAŃ NOWYCH MEDIÓW


OLESZEK B .WIŚNIEWSKA M.

wydawnictwo: UMK, 2015, wydanie I

cena netto: 36.75 Twoja cena  34,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współczesny teatr i film wobec wyzwań nowych mediów


Współczesny teatr i film wobec wyzwań nowych mediów to książka, w której Czytelnik odnajdzie zbiór refleksji, a także szereg pytań, jakie niesie ze sobą badanie dialogu teatru i filmu z rozmaitymi mediami elektronicznymi i z różnych perspektyw przez nie wyznaczanych.

Autorzy tekstów – głównie młodzi badacze reprezentujący różne dziedziny i ośrodki naukowe – otwierają rozmaite porządki refleksji zainspirowanej tytułową tematyką książki. Pytania natury teoretycznej i metodologicznej spotykają się tutaj z analizą wybranych zjawisk artystycznych.

Reinterpretowane spostrzeżenia kulturoznawcze i medioznawcze, teorie filozoficzne oraz socjologiczne nakreślają wzajemne sfery intermedialnych wpływów, którym podlegają dzisiaj teatr i film.


Wstęp / 7

Część I. WIDZ – FAN – INTERNAUTA – GRACZ
Małgorzata Major: Koniec dyktatu ramówki telewizyjnej. Z kanapy przed komputer, czyli nowe praktyki telewizyjne polskich internautów / 13
Aldona Kobus: Obieg, poetyka i funkcjonowanie fansubów / 29
Joanna Krzyżanowska: Dzieło filmowe w rękach fanów / 39
Jakub Morawski: Widz oglądany. Interaktywność jako pragnienie Interpasywności / 48
Marek Szałagiewicz: W stronę dzieła totalnego (Gesamtkunstwerk). O funkcji estetycznej gry komputerowej / 58

Część II. FILM – DYSTRYBUCJA – PRAWA AUTORSKIE
Piotr Buratyński: Autor nie ma praw, ma tylko obowiązki. Jean-Luc Godard a prawa autorskie / 73
Patrycja Stasiak: Redefinicja przestrzeni. Przestrzeń podróżnych oraz przestrzeń Internetu w ujęciu kinematograficznym / 81
Karolina Robaczek: Bo trailer to za mało. Marketing filmowy w dobie Internetu / 95
Paulina Tchurzewska: Czy można stworzyć serial idealny? O przyszłości seriali na przykładzie House of Cards / 105

Część III. TEATR W DIALOGU Z MEDIAMI
Monika Lecińska-Ruchniewicz: Obecność współczesnego teatru japońskiego w mediach na przykładzie Takarazuka Kagekidan i Gekidan*Shinkansen / 121
Magdalena Hasiuk: Nowe media za kratą / 135
Jakub Kłeczek: Nielinearność narracji teatralnych a hipertekstualność obiektów nowych mediów / 145
Bartłomiej Oleszek: Teatr radiowy i telewizyjny wobec wyzwań nowych mediów / 159

Indeks osobowy / 175
Noty o autorach / 180


182 strony, Format: 15.5x22.5cm, Format: 15.5x22.5cm

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- RYTUAŁ DRAMAT ŚWIĘTO SPEKTAKL WSTĘP DO TEORII WIDOWISKA KULTUROWEGO
MACALOON J.J. RED.

- DRAMA KONTEKSTY TEORETYCZNE
PANKOWSKA K.

- CZŁOWIEK I KULTURA W KOMUNIKACJI MEDIALNEJ
REDAKCJA: KARWATOWSKA M.LITWIŃSKI R. SIWIEC A.

- TEATRALNOŚĆ JAKO MEDIUM
WEBER S.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022