wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 68.00 64,60   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRZEDSIĘBIORSTWO WARTOŚĆ ZARZĄDZANIE


SUSZYŃSKI C. RED.

wydawnictwo: PWE, 2007, wydanie I

cena netto: 68.00 Twoja cena  64,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podręcznik obejmuje wiedzę dotyczącą zarządzania przedsiębiorstwem.

W części pierwszej zaprezentowano przedsiębiorstwo w perspektywie współczesnych wyzwań rozwojowych oraz tło i przyczyny zmian w teoretycznych podstawach dzisiejszych przedsiębiorstw. Szczególną uwagę zwrócono na kwestię szeroko rozumianej wartości (przesłanek jej tworzenia, obszarów występowania i ewolucji, wpływu na określenie celów i sposobów ich osiągania), co pozwoliło na ukazanie złożoności kategorii wartości i konieczności jej tworzenia jako długookresowego celu przedsiębiorstwa i warunku rozwoju.

W części drugiej, bardziej praktycznej, autorzy przedstawiają proces zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem z punktu widzenia kształtowania wartości. Wiele miejsca w tej części poświęcono na prezentację wybranych koncepcji, sposobów i narzędzi zarządzania, wzmocnioną konkretnymi przykładami i odniesieniami zaczerpniętymi z naszej rzeczywistości gospodarczej.

Książka jest efektem badań prof. dr hab. Cezarego Suszyńskiego oraz prowadzonego przez niego zespołu słuchaczy seminarium doktorskiego w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem przy Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.


SPIS TREŚCI

Wprowadzenie ..

CZĘŚĆ l  PRZEDSIĘBIORSTWO W PERSPEKTYWIE WSPÓŁCZESNYCH WYZWAŃ ROZWOJOWYCH .

Rozdział l. Przedsiębiorstwo jako przedmiot poznania .

l l Przedsiębiorstwo jako kategoria historyczna

1,2. Przedsiębiorstwo jako podmiot działalności ekonomicznej ..

1.2.1. Wyodrębniony zespół ludzi i środków ..

1.2.2. Podmiot zaspokajający potrzeby otoczenia ..

1.2.3. Ogniwo decyzji gospodarczych .

IV Poznawcza i praktyczna złożoność przedsiębiorstwa — próba definicji

 

Rozdział 2. Przedsiębiorstwo w rozwiniętej gospodarce rynkowej. Natura współczesnych zmian i główne wyzwania cywilizacyjne

2.1. Natura współczesnych zmian .

2.1.1. Ważniejsze aspekty zmian ..

2.1.2. Istota współczesnych zmian a wyzwania cywilizacyjne ..

2.2. Współczesny rynek jako mechanizm wyzwań cywilizacyjnych ..

2.2.1. Wyzwania procesu globalizacji .

2.2.2. Konkurencja i konkurencyjność jako współczesne megawyzwa-nia

2.3. Rozwój nowoczesnych technologii — źródło i warunek sprostania wyzwaniom cywilizacyjnym ..

2.4. Wyzwania etapu społeczeństwa postindustrialnego — ku nowej organizacji .

 

Rozdział 3. Sprawność i efektywność przedsiębiorstwa. Wyzwania na poziomie struktur i procesów

3.1. Przedsiębiorstwo a współczesne systemy i struktury społeczno-gospo-darcze ..

3.1.1. Istota struktur ponadnarodowych

3.1.2. Przedsiębiorstwa krajowe wobec wyzwań rozwojowych struktur ponadnarodowych — Unia Europejska .

3.2. Wyzwania w obszarze struktur i procesów — przedsiębiorstwo jako system otwarty .

3.2.1. Podejście procesowe

3.2.2. Struktury i organizacje sieciowe

3.2.3. Wirtualizacja przedsiębiorstw .

 

Rozdział 4. Wyzwania na szczeblu przedsiębiorstwa — imperatyw kształtowania wartości .

4.1. Najczęściej spotykane podejścia do wartości i jej standardy .

4.2. Maksymalizacja wartości dla akcjonariuszy jako cel przedsiębiorstwa

4.3. Wartość dla akcjonariuszy — kontrowersje i perspektywy rozwoju przedsiębiorstwa .

 

Część II  ZARZĄDZANIE WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM. PERSPEKTYWA PROCESU KSZTAŁTOWANIA WARTOŚCI

 

Rozdział 5. Kształtowanie wartości dla akcjonariuszy na podstawie koncepcji Value Based Management .

5.1. Istota koncepcji kształtowania wartości dla akcjonariuszy — myślenie w kategoriach wartości

5.2. Proces kształtowania wartości dla akcjonariuszy

5.2.1. Wartość przedsiębiorstwa a wartość dla akcjonariuszy

5.2.2. Etapy procesu kształtowania wartości dla akcjonariuszy ..

5.3. Strategia maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy jako punkt wyjścia w tworzeniu i utrwalaniu wartości .

5.3.1. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa

5.3.2. Formułowanie i ocena strategii tworzenia wartości ..

5.3.3. Plan zwiększania wartości — istota, narzędzia planowania

5.3.4. Elementy wspomagające realizację strategii tworzenia wartości — utrwalanie i realizacja wartości ..

5.4. Pomiar efektów tworzenia wartości dla akcjonariuszy ..

5.4.1. Koncepcja ekonomicznej wartości dodanej (fYA) .

5.4.2. Rynkowa wartość dodana (MVA) .

5.5. Kluczowe czynniki powodzenia wdrażania koncepcji VBM

 

Rozdział 6. Analiza i ocena zarządzania wartością w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie . 

6. l. Zastosowanie mierników efektywności wykorzystywanych w koncepcji VBM w analizie spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie .

6.1.1. Mierniki efektywności .

6.1.2. Ekonomiczna wartość dodana dla akcjonariuszy (BYA^)

6.1.3. Rynkowa wartość dodana dla akcjonariuszy (MYAc) .

6.2. Pomiar efektów tworzenia wartości dla akcjonariuszy .

6.2.1. Nadwyżkowa zmiana EVA

6.2.2. Przyrost rynkowej wartości dodanej dla akcjonariuszy (AMYA^)

6.2.3. Wartość dla akcjonariuszy tworzona w okresie wieloletnim

6.3. Procesy i systemy zarządzania ukierunkowane na tworzenie wartości dla akcjonariuszy przez spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie

6.3.1. Cel strategiczny i stosowane miary oceny działalności spółek

6.3.2. Systemy motywacyjne w przedsiębiorstwach .

6.3.3. System komunikacji spółki .

6.3.4. Polityka dywidendy

6.3.5  Polski rynek kapitałowy a warunki i perspektywy koncepcji VBM

 

Rozdział 7. Analiza due diiigence a kształtowanie wartości przedsiębiorstw w transakcjach konsolidacyjnych

7.1. Podstawy analizy due diiigence jako narzędzia zarządzania w procesach łączenia przedsiębiorstw .

7.1.1. Istota due diiigence

7.1.2. Główne obszary analizowane w ramach due diiigence

7.2. Problem wartości łączonych przedsiębiorstw w analizie due diiigence

7.3. Tworzenie i utrwalanie wartości łączonych przedsiębiorstw a analiza due diiigence

7.4. Utrata i niszczenie wartości łączonych przedsiębiorstw a analiza due diiigence .

 

Rozdział 8. Customer Relationship Management (CRM) jako koncepcja kształtowania wartości w układzie klient-przedsiębiorstwo

8. l. Podstawy CRM jako nowoczesnej koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem ..

8.1.1. Istota CRM

8.1.2. Przesłanki stosowania CRM w praktyce

8.2. Kryteria kwalifikacji CRM .

8.3. CRM a strategia, marketing i sprzedaż ..

8.3.1. CRM a strategia .

8.3.2. CRM a marketing

8.3.3. CRM a sprzedaż

 

Rozdział 9. Wartość dla klienta i wartość związku. Praktyczne aspekty CRM

9.1. Proces funkcjonowania CRM

9.1.1. Struktura procesu .

9.1.2. Przedmiot potrzeb i kreowanie produktów .

9.1.3. Dostosowanie organizacji .

9.1.4. Komunikacja z klientem ..

9.1.5. Sprzedaż a rozwijanie baz danych i ich analiza .

9.2. Uwarunkowania i ograniczenia CRM .

9.2.1. Przykłady tworzenia produktów CRM .

9.2.2. Mapa uwarunkowań przedmiotowych ..

9.2.3. Mapa uwarunkowań podmiotowych

9.3. Pomiar wartości związku

9.3.1. Rozwinięcie modelu oceny wartości RFM .

9.3.2. Proponowany model oceny wartości związku .

 

Rozdział 10. Zasoby niematerialne przedsiębiorstwa w procesie kształtowania wartości

10.1. Pojęcie zasobów

10.1.1. Zasoby w ekonomii klasycznej i w ujęciu współczesnym . . .

10.1.2. Zasoby w zarządzaniu strategicznym .

10.1.3. Zasoby w zarządzaniu wartością .

10.2. Podejście zasobowe w zarządzaniu strategicznym a kwestia zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa .

10.3. Rozwój zarządzania wiedzą .

10.4. Kontrowersje w obszarze definiowania zasobów niematerialnych — perspektywa wartości .

10.4.1. Ujęcie historyczne i współczesne .

10.4.2. Zasoby niematerialne w wykładni prawnej

10.4.3. Zjawisko synergii w procesie zarządzania strategicznego zasobami niematerialnymi

10.5. Rodzaje zasobów niematerialnych wykorzystywanych w zarządzaniu strategicznym ..

10.5.1. Wartość firmy jako skutek synergii zasobów przedsiębiorstwa

10.5.2. Zasoby komercyjne ..

10.5.3. Zasoby ludzkie

10.5.4. Zasoby organizacyjne .

10.6. Zasoby niematerialne w praktyce ..

10.6.1. Brak postaci fizycznej .

10.6.2. Unikalność

10.6.3. Wrażliwość na zmiany otoczenia

10.6.4. Okres tworzenia zasobów niematerialnych

10.6.5. Czas ekonomicznego użytkowania zasobów niematerialnych

10.6.6. Ekonomiczna przydatność

10.6.7. Inne cechy — siła związków z organizacją, subiektywizm, komplementamość, zależność od wielkości produkcji .

 

Rozdział 11. Zarządzanie strategiczne zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa — podstawy koncepcji .

11.1. Przesłanki zarządzania strategicznego zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa

11.2. Zarządzanie strategiczne zasobami niematerialnymi — podstawowe założenia

11.2.1. Interdyscyplinarność .

11.2.2. Podejście holistyczne

11.2.3. Perspektywa długookresowa - nastawienie na przyszłość

11.2.4. Sposób rozumienia czasu .

11.2.5. Pragmatyzm .

11.2.6. Ciągłość procesów zarządczych ..

11.3. Priorytety przedsiębiorstwa ..

11.4. Budowanie trwałych relacji z grupami zainteresowanymi realizacją celów przedsiębiorstwa ..

11.5. Koncentracja na zasobach niematerialnych versus koncentracja na wartości

11.6. Budowa tożsamości i kultury przedsiębiorstwa

11.7. Planowanie i realizacja strategii .

11.7.1. Cele strategiczne przedsiębiorstwa

11.7.2. Formułowanie celów szczegółowych ..

11.7.3. Proces zarządzania strategicznego .

11.7.4. Skupienie się na atutach — wykorzystanie unikalnych kompetencji, redukcja kosztów

11.8. Zapewnienie swobodnego przepływu informacji ..

11.8.1. Tworzenie wiedzy skodyfikowanej

11.8.2. Wiarygodność informacji w procesie decyzyjnym .

11.8.3. Przyjrzystość organizacji dla akcjonariuszy

11.9. Kształtowanie wartości w procesie zarządzania strategicznego zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa .

 

Rozdział 12. Możliwości i ograniczenia zarządzania strategicznego zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa. Studium przypadku Banku Pekao SA

12.1. Kształtowanie się wartości rynkowej Banku Pekao SA w latach 1998— 2003 — podstawy analizy i oceny ilościowej .

12.2. Analiza założeń strategii rozwoju Pekao SA ..

12.3. Formułowanie i wdrażanie strategii — elementy analizy jakościowej

12.3.1. Etap konsolidacji

12.3.2. Etap prywatyzacji

12.3.3. Restrukturyzacja .

12.4. Kształtowanie wybranych aktywów niematerialnych Banku Pekao SA

12.4.1. Firma ..

12.4.2. Reputacja Zarządu ..

12.4.3. Reputacja inwestora strategicznego

12.4.4. Tożsamość organizacji ..

12.4.5. Odpowiedzialność społeczna Banku Pekao SA jako czynnik kształtujący jego tożsamość i reputację

12.4.6. Motywowanie kierownictwa jako element budowy reputacji Banku PKO SA .

12.4.7. Oceny międzynarodowych banków inwestycyjnych a reputacja Banku Pekao SA

12.4.8. Stosowanie dobrych praktyk .

 

12.5. Podsumowanie .

Literatura


396 stron, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
GOŁĘBIOWSKI G. SZCZEPANKOWSKI P.

- ZARZĄDZANIE DOSKONAŁE
KUC B.

- KAPITAŁ WŁASNY SPÓŁEK HANDLOWYCH
KRZYWDA D. DUDEK J.

- DETERMINANTY DZIAŁALNOŚCI INNOWACYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW
JANASZ W. KOZIOŁ K.

- KIEROWANIE MAŁA FIRMĄ TAJNIKI PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
LASZCZAK M.

- PODSTAWY ZARZĄDZANIA NOWOCZESNĄ ORGANIZACJĄ
GALATA S.

- NOWE KIERUNKI W ZARZĄDZANIU
RED. KOSTERA M.

- ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE PRZEDSIĘBIORSTWEM
URBANOWSKA-SOJKIN E. BANASZYK P. WITCZAK H.

- STANDARDY SPRAWOZDAWCZOŚCI FINANSOWEJ, MSR, US GAAP, POLSKIE USTAWODAW
TURYNA J.

- METODY WYCENY SPÓŁKI. PERSPEKTYWA KLIENTA I INWESTORA
RED. PANFIL M. SZABLEWSKI A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022