ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE PRZEDSIĘBIORSTWEM
URBANOWSKA-SOJKIN E. BANASZYK P. WITCZAK H. wydawnictwo: PWE, 2007, wydanie I cena netto: 56.00 Twoja cena 53,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Książka jest kompleksowym studium gruntownie systematyzującym wiedzę z
zakresu zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem.
Autorzy wyczerpująco wyjaśniają
istotę i przedmiot tego zarządzania. W nowatorski sposób
rozważają kolejne fazy w procesie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem.
Przedstawiają analizę i krytyczną ocenę uwarunkowań strategicznych, zagadnienia
formułowania celów i strategicznego kierunku rozwoju przedsiębiorstwa, kwestię
implementacji strategii oraz nadzorowania i kontrolowania (controllingu) ich realizacji.
Spis treści
Wstęp
1. Przedmiot zarządzania strategicznego
1.1. Przedsiębiorstwo w strukturze społeczno-gospodarczej
1.2. Otoczenie i przedsiębiorstwo
1.3. Sytuacja strategiczna
1.4. Pozycja strategiczna
2. Podstawy zarządzania strategicznego
2.1. Wprowadzenie do zagadnienia
2.2. Kontrowersje wokół interpretacji zarządzania strategicznego
2.3. Swoistość zarządzania strategicznego
2.4. Istota zarządzania strategicznego
3. Diagnoza strategiczna przedsiębiorstwa
3.1. Aspekty metodyczne diagnozy strategicznej przedsiębiorstwa
3.2. Makrodeterminanty działalności przedsiębiorstwa
3.3. Konkurenci
3.4. Potencjał strategiczny przedsiębiorstwa
3.5. Zdolność do konkurowania
4. Formułowanie strategii
4.1. Istota projekcji strategicznej
4.2. Cele strategiczne przedsiębiorstwa
4.3. Formułowanie reakcji ze względu na zajmowaną pozycję strategiczną (wielkie
strategie rozwoju)
4.4. Formułowanie strategicznego kierunku rozwoju przedsiębiorstwa
4.5. Formułowanie strategii konkurowania
4.6. Formułowanie strategii funkcjonalnych
4.7. Inkrementalny proces strategiczny
5. Implementacja strategii
5.1. Istota i zadania implementacji
5.2. Operacjonalizacja celów i alokacja zasobów
5.3. Organizacja
5.4. Budżety
5.5. System zarządzania wspierający implementację
5.6. Kultura organizacji a implementacja strategii
5.7. System motywacji
5.8. Strategiczne przywództwo
5.9. Ciągłość zarządzania strategicznego
6. Kontrola strategiczna
6.1. Istota i funkcje kontroli strategicznej
6.2. Źródła i sposoby pozyskiwania informacji na potrzeby kontroli strategicznej
6.3. Metody i techniki kontroli strategicznej
6.4. System informacyjny na potrzeby zarządzania strategicznego
Literatura
Skorowidz
346 stron, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- KIEROWANIE STONER J.A.F. FREEMAN R.E. GILBERT D.R.
- TRENDY ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW BLAŻEK L.
- PODSTAWY WYBORÓW STRATEGICZNYCH W PRZEDSIĘBIORSTWACH URBANOWSKA-SOJKIN E. RED.
- PRZEDSIĘBIORSTWO WARTOŚĆ ZARZĄDZANIE SUSZYŃSKI C. RED.
- METODY PLANOWANIA STRATEGICZNEGO LISIŃSKI M.
- STRATEGIC MANAGEMENT. THOUGHT AND ACTION HUFF S.A., FLOYD S., SHERMAN H., CHAPPELL D.
- METODY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA. TEORIA I PRAKTYKA PRACA ZBIOROWA POD RED. DUCHNIEWICZ S.
- ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W TEORII I PRAKTYCE FIRMY STABRYŁA A.
- GOSPODARKA FINANSOWA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W POLSCE JĘDRZEJEWSKI L.
- PODSTAWY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM. PRZEWONIK DO ĆWI KOWRYGO B. GÓRSKA-WARSEWICZ H. ŚWIĄTKOWSKA M.
- TO JEDNO, CO POWINIENEŚ WIEDZIEĆ BUCKINGHAM M.
- METODY ZARZĄDZANIA ANTOSZKIEWICZ J.D. RED.
- ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM OD KRYZYSU DO SUKCESU URBANOWSKA-SOJKIN E.
- ZACHOWANIA KONSUMENTÓW EAST R. VANHUELE M. WRIGHT M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|