wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 83.00 78,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE MIĘDZYNARODOWE


ROZKWITALSKA M.

wydawnictwo: DIFIN, 2007, wydanie I

cena netto: 83.00 Twoja cena  78,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autorka zrealizowała ambitny cel określenia całej złożoności procesu zarządzania operacjami zagranicznymi, przyjmując w tym celu perspektywę korporacji transnarodowych. Szczególną uwagę zwróciła na kwestie otoczenia międzynarodowego. (...) W opracowaniu położono nacisk na zarządzanie personelem wielokulturowym, opracowywanie strategii międzynarodowej oraz tworzenie struktur organizacyjnych dla operacji międzynarodowych. (...)         

Autorka odpowiada na trudne dla tej dziedziny pytania:

- Czym jest zarządzanie międzynarodowe?

- Na jakie aspekty otoczenia muszą zwrócić uwagę menedżerowie odpowiedzialni za operacje zagraniczne?

- Jak powstają przedsiębiorstwa transnarodowe?

- Co jest kluczem do sukcesu w zarządzaniu działalnością międzynarodową?

- Jak zarządzać wybranymi funkcjami firmy w skali międzynarodowej?

- Czym jest strategia międzynarodowa?

- Jakie struktury organizacyjne towarzyszą międzynarodowej działalności firmy?

Na podstawie literatury przedmiotu oraz własnych analiz zostały sformułowane uwagi mające istotne znaczenie dla praktycznego wykorzystania w celu wzrostu efektywności zarządzania międzynarodowego. Autorka trafnie uzasadnia tezy, iż dla osiągnięcia sukcesu w biznesie międzynarodowym konieczne jest zrozumienie i szanowanie różnic. W celu skutecznego funkcjonowania firmy wchodzą w powiązania sieciowe, w których podstawowym czynnikiem sukcesu jest przepływ wiedzy i innowacji. Równoważenie zalet i wad zagranicznego zaangażowania firmy jest ważnym wyzwaniem dla zarządzania międzynarodowego.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Zdzisława W. Puśleckiego
Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu


Małgorzata  Rozkwitalska - dr nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Absolwentka Zarządzania i marketingu Akademii Morskiej w Gdyni. Wykłada podstawy zarządzania oraz zarządzanie międzynarodowe. Autorka publikacji z zakresu międzynarodowych stosunków ekonomicznych i biznesu międzynarodowego w języku polskim i angielskim. Łączy teorię z praktyką, współpracuje z firmami konsultingowymi.


Spis treści:

Wprowadzenie

Część I. Otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstw - uwarunkowania zarządzania międzynarodowego      

Rozdział 1. Otoczenie międzynarodowe: globalizacja i biznes międzynarodowy - wyzwania dla zarządzania    
Rozdział 2. Struktura gospodarki światowej - otoczenie ekonomiczne       
Rozdział 3. Uwarunkowania prawne i polityczne biznesu międzynarodowego        
Rozdział 4. Technologia i środowisko naturalne   
Rozdział 5. Wymiar kulturowy zarządzania międzynarodowego    

Część II. Proces umiędzynarodowienia przedsiębiorstw    

Rozdział 6. Istota internacjonalizacji       
Rozdział 7. Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw i zarządzania międzynarodowego
Rozdział 8. Formy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
Rozdział 9. Offshoring w biznesie międzynarodowym       

Część III. Zarządzanie w korporacjach transnarodowych            

Rozdział 10. Korporacje transnarodowe  
Rozdział 11. Zarządzanie kulturą w korporacjach transnarodowych       
Rozdział 12. Zarządzanie procesami interpersonalnymi w korporacjach transnarodowych:  komunikacja międzykulturowa, zespoły, konflikt
Rozdział 13. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach transnarodowych: motywowanie i przewodzenie, ocenianie i nagradzanie    
Rozdział 14. Marketing międzynarodowy             
Rozdział 15. Wybrane aspekty zarządzania finansami i nadzoru w przedsiębiorstwach transnarodowych     

Część IV. Strategie i struktury zarządzania międzynarodowego

Rozdział 16. Budowa strategii międzynarodowej
Rozdział 17. Rodzaje strategii w zarządzaniu międzynarodowym  
Rozdział 18. Organizowanie międzynarodowych operacji
Rozdział 19. Strategia a zarządzanie filiami zagranicznymi          

Zakończenie
Wykaz wybranej literatury

437 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH KOMENTARZ
PŁUŻAŃSKI M.

- EKONOMIA T.2
SAMUELSON, NORDHAUS

- PODSTAWY MARKETINGU. PODRĘCZNIK
NOWACKA A. NOWACKI R.

- NOWOCZESNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI
WASILUK A. RED.

- HISTORIA ADMINISTRACJI. SKRYPTY
MACIEJEWSKI T.

- ASPEKTY POLITYCZNE SPOŁECZNE I EKONOMICZNE PROCESU WDRAŻANIA
EKSTOWICZ B. / EUROPEJSKICH FUNDUSZY STRUKTURALNYCH W POLSCE

- TEORIA POLITYKI WPROWADZENIE
HEYWOOD A.

- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH KOMENTARZ DO NOWELIZACJI
NOWICKI H. ŁAZUGA I WYŻGOWSKI J.

- METODOLOGIA NAUK EKONOMICZNYCH DYLEMATY I WYZWANIA
KUCIŃSKI K. RED.

- MARKETING MIĘDZYNARODOWY
LIMAŃSKI A. DRABIK I.

- ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM W POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
LEWICKA D.

- GOSPODARKA FINANSOWA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W POLSCE
KOŁACZYŃSKI B. RATAJCZAK M.

- SYSTEM INSTYTUCJI UNII EUROPEJSKIEJ W SWIETLE POSTANOWIEŃ TRAKTATU
CAŁA-WACINKIEWICZ E. / Z LIZBONY

- KLUCZ DO POLITOLOGII. NAJWAŻNIEJSZE IDEOLOGIE, SYSTEMY, POSTACI.
HEYWOOD A.

- PSYCHOLOGIA ZARZĄDZANIA WYBRANE ZAGADNIENIA
PRZYTUŁA S.

- HISTORIA MYŚLI EKONOMICZNEJ
LANDRETH H. COLANDER D.C.

- MARKETING (OPRAWA TWARDA)
KOTLER PHILIP KELLER KEVIN LANE

- ZARZĄDZANIE PERSONELEM
KOSTERA M.

- ENCYKLOPEDIA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
MIASKOWSKA-DASZKIEWICZ K. SZMULIK B.

- PRAWO FINANSÓW PUBLICZNYCH W POLSCE
STANKIEWICZ R.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022