wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W URZĘDACH ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ. TEORIA I PRA


BUGDOL M.

wydawnictwo: DIFIN, 2008, wydanie I

cena netto: 71.00 Twoja cena  67,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja jest aktualnie niedostępna

 

W książce omówiono teorię i sposoby podejścia do zagadnienia jakości oraz problematykę wdrażania i doskonalenia systemów zarządzania jakością. Przedstawiono metody pomiaru jakości, akcentując rolę i znaczenie czynników organizacyjnych oraz społecznych w jej doskonaleniu.

Już ponad 200 urzędów administracji publicznej w Polsce prowadzi wdrożony system zarządzania jakością (zgodny z normami ISO 9001). W niektórych urzędach jakość usług i całej organizacji jest doskonalona za pomocą modelu EFQM i metody CAF. Polska administracja publiczna jest jednym z europejskich liderów w zakresie przemian jakościowych. Jednak pomimo wielu korzystnych zmian przeciętny obywatel nie odczuwa znaczącej poprawy jakości usług. Prawdziwym problemem jest brak kultury jakości i zaufania. Opracowanie jest przewodnikiem dla osób, które chcą doskonalić jakość usług świadczonych przez urzędy. Zmusza czytelnika do poszukiwania własnych specyficznych pomysłów, idei, praktycznych rozwiązań.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Podstawowe pojęcia i zadania realizowane przez administrację publiczną
1.1. Jakość jako wartość
1.2. Jakość usług
1.3. Jakość usług w administracji publicznej
1.4. Satysfakcja z usług
1.5. Jakość życia
1.6. Urząd jako organizacja
1.7. Zadania realizowane przez administrację publiczną
1.8. Usługi realizowane przez urzędy administracji publicznej

Rozdział 2. Systemy zarządzania jakością
2.1. Ogólna charakterystyka systemów zarządzania jakością
2.2. Czynniki wpływające na funkcjonowanie systemu
2.3. Funkcjonowanie systemu zarządzania jakością (autoanaliza)
2.4. Polityka jakości urzędów administracji publicznej
2.5. Podejście procesowe w systemie jakości
2.6. Przegląd zarządzania
2.7. Analiza procesów obsługi klienta. Wybrane przykłady
2.8. System zarządzania środowiskowego
2.9. System zarządzania jakością podstawą wdrażania filozofii TQM

Rozdział 3. Koncepcje projakościowego zarządzania w administracji publicznej
3.1. Wybrane problemy zarządzania w administracji publicznej
3.2. Warunki i zasady doskonalenia jakości
3.3. Wybrane koncepcje zarządzania
3.3.1. Zarządzanie przez jakość w administracji publicznej
3.3.2. Zarządzanie wiedzą
3.3.3. Reengineering
3.3.4. E-government
3.3.5. Benchmarking
3.3.6. Outsourcing
3.3.7. New Public Management

Rozdział 4. Pomiar jakości
4.1. Modele samooceny i oceny administracji publicznej
4.1.1. Modele samooceny i oceny - uwagi ogólne
4.1.2. Model Europejskiej Fundacji ds. Zarządzania Jakością (European Foundation for Quality Management - EFQM)
4.1.3. Model Malcolma Baldrige'a
4.1.4. Model Edwarda Deminga
4.1.5. Model Common Assessment Framework
4.1.6. Model Speyer Quality Award
4.1.7. Metoda i program Charter Mark
4.1.8. Standardy Investor in People
4.1.9. Samoocena systemu zarządzania jakością
4.1.10. Zintegrowany model samooceny
4.2. Metody, techniki i narzędzia pomiaru jakości
4.2.1. Analiza Instytucjonalna Urzędu
4.2.2. Metody i techniki badań społecznych
4.2.3. Narzędzie badawcze SERVQUAL
4.2.4. Badania przy zastosowaniu narzędzia QVOTE
4.2.5. Mystery shopping
4.2.6. Analiza wskaźników
4.2.7. Technika wydarzeń krytycznych
4.2.8. Analiza wartości
4.2.9. Audity jakości

Rozdział 5. Społeczne i organizacyjne możliwości doskonalenia jakości
5.1. Jakościowe zarządzanie zasobami ludzkimi
5.1.1. Procesy zatrudniania
5.1.2. Szkolenia w administracji
5.1.3. Systemy motywacji
5.1.4. Systemy ocen urzędników
5.1.5. Zalecenia praktyczne dla administracji publicznej
5.2. Funkcje i role osób odpowiedzialnych za jakość
5.2.1. Funkcje i role pracowników
5.2.2. Zadania najwyższego kierownictwa
5.2.3. Rola klientów
5.2.4. Rola rady
5.3. Kultura jakości
5.4. Znaczenie etyki
5.5. Rola zaufania w doskonaleniu jakości
5.6. Empowerment w administracji publicznej
5.7. Zaangażowanie pracowników i obywateli – klientów
5.8. Rola kontraktu społecznego w ustalaniu wymagań jakości
5.9. Możliwości stosowania podejścia procesowego
5.10. One-stop-shop i kioski obsługi elektronicznej
5.11. Zróżnicowanie form obsługi
5.12. Struktury organizacyjne urzędów

Zakończenie
Bibliografia

348 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- TOTAL QUALITY MANAGEMENT KOMPLEKSOWE ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
STEINBECK H.

- SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ A SKUTECZNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ ADMIN.SAMORZ..
MODZELEWSKI P.

- FILOZOFIA KAIZEN
MAURER R.

- KAIZEN. KLUCZ DO KONKURENCYJNEGO SUKCESU JAPONII.
IMAI M.

- SZEF FIRMY W SYSTEMIE ZARZĄDZANIA PRZEZ JAKOŚĆ ISO 9001 - TQM
KOWALCZYK J.

- GEMBA KAIZEN
IMAI M.

- FILOZOFIA KAIZEN W BIURZE
LAREAU W.

- ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W USŁUGACH PUBLICZNYCH
OPOLSKI K. MODZELEWSKI P.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022