WYBRANE NARZĘDZIA DO PROGRAMU PSYCHOSTYMULACJI DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM Z DEFICYTAMI I ZABURZENIAMI ROZWOJU
FRANCZYK A. KRAJEWSKA K. wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie Icena netto: 54.00 Twoja cena 51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z
deficytami i zaburzeniami rozwoju
Któż z Was nie pamięta słynnej książki "z pajacykiem", czyli Programu
psychostumulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju Dla
wielu terapeutów, specjalistów i nauczycieli był to drogowskaz, z którego korzystaliśmy
w swojej pracy. Nakład książki był wielokrotnie wyczerpywany i wznawiany z uwagi na
ogromne zainteresowanie. Dziś Autorki tego słynnego podręcznika zapraszają do nowej
publikacji, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej "Impuls" pt.
Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami
i zaburzeniami rozwoju.
Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi
bazę danych o tym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co
potrafi, a co może sprawiać mu trudność. Skupienie się w działalności
diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę
nauczyciela.
Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka powinno odbywać się przede
wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze
wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne
przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno
między dziećmi, jak i między dzieckiem a dorosłym. Według Lisy Miller, Deborah
Steiner oraz Susan Reid (1996, s. 170)
[…] umiejętność bawienia się wywiera bardzo duży wpływ na przyszły rozwój
dziecka. A ten, kto w dzieciństwie, zachęcany […] może bawić się swobodnie i na różne
sposoby, buduje sobie podwaliny pod przyszłe twórcze pokonywanie przeszkód, a nawet
czerpanie z tych wyzwań życiowych przyjemności.
Dzięki różnym formom i rodzajom zabaw mamy szansę zbliżenia się do dziecka,
stworzenia mu poczucia bezpieczeństwa, pozyskania jego zaufania i dostrzeżenia jego tzw.
punktów pozytywnych. Możemy również poznać najskrytsze tajniki dziecięcej psychiki
– ukryte lęki, trudności, budzące się zdolności, zainteresowania, bazę wszelkich
jego możliwości.
Najlepszym inicjatorem zabaw jest samo dziecko. To ono wie, czym i w jaki sposób chce się
bawić. Rolą nauczyciela terapeuty, jako bacznego obserwatora i zarazem współuczestnika
czynności, jest takie pokierowanie zabawą, by dziecko czerpało z niej przyjemność, a
nauczyciel wiedzę diagnostyczną.
Uzupełnieniem prowadzonej przez nauczyciela terapeutę diagnozy mogą być
diagnostyczne karty pracy. Narzędzie to musi być dostosowane do aktualnych możliwości
i umiejętności dziecka.
W niniejszej książce przedstawiamy przykładowe zabawy i karty pracy do
wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez autorki propozycje mogą być
zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty.
Wstęp
Obszar diagnostyczny: poziom zmysłowy
Etap I – poziom zmysłowy
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie zmysłowym
Obszar diagnostyczny: poziom poznawczy
Etap II – poziom poznawczy
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie poznawczym
Obszar diagnostyczny: poziom odkrywczo-badawczy
Etap III – poziom odkrywczo-badawczy
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie odkrywczo-badawczym
Obszar diagnostyczny: poziom abstrakcyjno-symboliczny
Etap IV – poziom abstrakcyjno-symboliczny
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym
Bibliografia
156 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- DZIENNIKARSTWO SPORTOWE PRAKTYCZNY PRZEWODNIK ANDREWS PH.
- PLANY ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI MODELE METODY NARZĘDZIA SOBCZAK A.
- PEDAGOGIKA TWÓRCZOŚCI SZMIDT K.J.
- ZARZĄDZANIE PERSONELEM KOSTERA M.
- BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE WYZWANIA DLA ZARZĄDZANIA PAŃSTWEM RACZKOWSKI K.
- PRODUKT TURYSTYKI MEDYCZNEJ RAB-PRZYBYŁOWICZ J.
- WELLNESS ZDROWIE OD-NOWA INNOWACJE W ZDROWIU INTEGRALNE PODEJŚCIE BIAŁEK E.D.
- LEKSYKON PRAWA SPORTOWEGO100 PODSTAWOWYCH POJĘĆ LECIAK M. RED.
- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE FIRMĄ TEORIA I PRAKTYKA TARGALSKI J. FRANCIK A.
- EKONOMICZNE PODSTAWY NEGOCJACJI POMIĘDZY PRAWEM A MORALNOŚCIĄ RED. JASTRZĘBSKA-SMOLAGA H.
- WPROWADZENIE DO TERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ KOKOSZKA A.
- JAK ODNIEŚĆ SUKCES W NEGOCJACJACH STEELE P. MURPHY J. RUSSILL R.
- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI - KANONY, REALIA, KONTRO.. OLEKSYN T.
- ANALIZA FINANSOWA PRZEDSIĘBIORSTWA DYNUS M. KOŁOSOWSKA B. PREWYSZ-KWINTO P.
- FINANSE PUBLICZNE ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE DYLEWSKI M. FILIPIAK B. GORZAŁCZYŃSKA-KOCZKODAJ M. ZIOŁO M.
- PODSTAWY ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI RED. BRYX M.
- PSYCHOLOGIA WSPÓŁCZESNA RATHUS S.A.
- INTEGRACJA EUROPEJSKA WOJTASZCZYK K.A.
- PSYCHOLOGIA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO SZAFRAŃSKA E. SZOŁTEK A.
- PRAWO SPORTOWE FUNDOWICZ SŁ.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|