wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EKONOMICZNE PODSTAWY NEGOCJACJI POMIĘDZY PRAWEM A MORALNOŚCIĄ


RED. JASTRZĘBSKA-SMOLAGA H.

wydawnictwo: DIFIN, 2007, wydanie I

cena netto: 28.50 Twoja cena  27,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autorki przedstawiły w sposób klarowny: przyczyny, przebieg i realizację negocjacji gospodarczych w Polsce. Przyczyny negocjacji gospodarczych tkwią w różnicy interesów podmiotów gospodarczych oraz ich konkurencyjności. Należy też ich szukać we wspólnocie interesów podmiotów gospodarczych wynikających z konieczności korzystania z ograniczonych zasobów w skali globalnej.

Przebieg negocjacji gospodarczych obejmuje dwie fazy procesu negocjacji: przygotowanie i realizację. Są to konieczne przygotowania strategii negocjacyjnej, opracowanie i wybór technik negocjacyjnych, przygotowanie techniczno-organizacyjne przebiegu. Wynika stąd konieczność zapanowania nad emocjami w trakcie prowadzenia procesu negocjacyjnego. To także przygotowanie się i mobilizacja na wypadek potrzeby przeciwstawienia się technikom manipulacji.

Rezultaty negocjacji gospodarczych wieńczy podpisanie umowy handlowej. Chociaż trzeba przyznać, że rezultat umowy satysfakcjonującej strony nie gwarantuje bezspornej realizacji wynegocjowanych warunków umowy. W takich przypadkach kwestie sporne wymagają mediacji i rozstrzygnięć sądów arbitrażowych.

Przez wszystkie części książki przewija się myśl o słabościach ludzkiej natury. Dla "wygrania" wartości materialnych, dla "zrobienia" interesu, negocjatorzy decydują się niekiedy na podejmowanie działań naruszających prawo lub moralność; balansują w swych decyzjach pomiędzy prawem a moralnością. Przypadki świadczą o tym, że wybory, choć powinny być oczywiste, nie zawsze nimi się stają.

"...Książka jest pozycją oryginalną, rzetelną, bardzo dobrze i starannie merytorycznie opracowaną. Z pewnością stanie się poszukiwanym podręcznikiem dla rzesz studentów ekonomii i zarządzania. Wpisuje się w nurt ekonomii humanistycznej, akcentującej "miękkie" sfery relacji międzyludzkich w procesach społeczno-gospodarczych".
Prof. dr hab. Jacek Brdulak 


Spis treści

Wprowadzenie
Halina Jastrzębska-Smolaga

Część 1. Przyczyny

1.1. Ekonomiczne przyczyny negocjacji wewnątrz podmiotów gospodarczych, Danuta Witczak-Roszkowska
   1.1.1. Konflikty na tle warunków pracy i płacy
   1.1.2. Kształtowanie warunków samorealizacji zawodowej
1.2. Ekonomiczne przyczyny negocjacji pomiędzy podmiotami gospodarczymi
   1.2.1. Kształtowanie warunków współpracy na rynku krajowym, Paulina Nowak
   1.2.2. Kształtowanie warunków współpracy na rynku międzynarodowym, Danuta Witczak-Roszkowska
1.3. Ekonomiczne przyczyny negocjacji branżowych, Paulina Nowak
    1.3.1. Konflikty w branżach na tle restrukturyzacji rozwojowej
    1.3.2. Kształtowanie warunków pracy i płacy na poziomie branż gospodarki narodowej
Perspektywy: Elektroniczna forma negocjacji gospodarczych, Halina Jastrzębska-Smolaga  
Bibliografia na temat przyczyn prowadzenia negocjacji gospodarczych, Edyta Gąsiorowska-Mącznik 

Część 2. Przebieg

2.1. Przygotowanie do negocjacji, Paulina Nowak
   2.1.1. Strategiczne znaczenie informacji w negocjacjach gospodarczych
   2.1.2. Źródła i zakres informacji o firmach
   2.1.3. Analiza pozycji negocjacyjnej stron
   2.1.4. Identyfikacja celów negocjacji gospodarczych
   2.1.5. Wybór i opracowanie strategii negocjacyjnej
   2.1.6. Organizacyjno-techniczne przygotowanie procesu negocjacji
2.2. Realizacja negocjacji, Danuta Witczak-Roszkowska
   2.2.1. Samokontrola emocjonalna stron negocjacji
   2.2.2. Obserwacja strony i identyfikacja jej stylu negocjowania
   2.2.3. Realizacja własnej strategii w drodze aktywnej kooperacji
   2.2.4. Rozpoznanie i przeciwdziałanie manipulacji stosowanej przez partnera negocjacji
   2.2.5. Możliwość wystąpienia impasu w negocjacjach i sposoby jego przełamywania
Konieczność: Etyka. Problem moralności w negocjacjach gospodarczych, Halina Jastrzębska-Smolaga
Bibliografia na temat przebiegu negocjacji gospodarczych, Edyta Gąsiorowska-Mącznik

Część 3. Rezultaty

3.1. Zawarcie porozumienia
   3.1.1. Istota umowy jako rezultatu negocjacji, Paulina Nowak
   3.1.2. Umowy handlowe na rynku krajowym, Paulina Nowak
   3.1.3. Kontrakt handlowy na rynku międzynarodowym, Danuta Witczak-Roszkowska
3.2. Rozstrzyganie sporów powstałych w toku realizacji umowy
   3.2.1. Arbitraż gospodarczy, Paulina Nowak
   3.2.2. Mediacje gospodarcze, Danuta Witczak-Roszkowska

Rozwój: Mierniki oceny procesu negocjacji w sferze gospodarczej, Halina Jastrzębska-Smolaga
Bibliografia na temat rezultatów prowadzonych negocjacji gospodarczych, Edyta Gąsiorowska-Mącznik
Zakończenie, Halina Jastrzębska-Smolaga
Załącznik 1. Przykładowy kontrakt handlowy
Spis tabel
Spis rysunków

336 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- FINANSE PUBLICZNE ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE
DYLEWSKI M. FILIPIAK B. GORZAŁCZYŃSKA-KOCZKODAJ M. ZIOŁO M.

- PLANY ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI MODELE METODY NARZĘDZIA
SOBCZAK A.

- PEDAGOGIKA TWÓRCZOŚCI
SZMIDT K.J.

- ZARZĄDZANIE PERSONELEM
KOSTERA M.

- BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE WYZWANIA DLA ZARZĄDZANIA PAŃSTWEM
RACZKOWSKI K.

- PRODUKT TURYSTYKI MEDYCZNEJ
RAB-PRZYBYŁOWICZ J.

- WELLNESS ZDROWIE OD-NOWA INNOWACJE W ZDROWIU INTEGRALNE PODEJŚCIE
BIAŁEK E.D.

- LEKSYKON PRAWA SPORTOWEGO100 PODSTAWOWYCH POJĘĆ
LECIAK M. RED.

- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE FIRMĄ TEORIA I PRAKTYKA
TARGALSKI J. FRANCIK A.

- NEGOCJACJE HANDLOWE
BRDULAK H. BRDULAK J.

- WPROWADZENIE DO TERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ
KOKOSZKA A.

- SZTUKA PERSWAZJI CZYLI JĘZYK WPŁYWU I MANIPULACJI. WARSZTATY
BATKO A.

- JAK ODNIEŚĆ SUKCES W NEGOCJACJACH
STEELE P. MURPHY J. RUSSILL R.

- LEASING W PRZEDSIĘBIORSTWIE/ LEASING IN ENTERPRISES
GRZYWACZ J. BURŻACKA-MAJCHER M.

- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI - KANONY, REALIA, KONTRO..
OLEKSYN T.

- ANALIZA FINANSOWA PRZEDSIĘBIORSTWA
DYNUS M. KOŁOSOWSKA B. PREWYSZ-KWINTO P.

- WYBRANE NARZĘDZIA DO PROGRAMU PSYCHOSTYMULACJI DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM Z DEFICYTAMI I ZABURZENIAMI ROZWOJU
FRANCZYK A. KRAJEWSKA K.

- PODSTAWY ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
RED. BRYX M.

- PSYCHOLOGIA WSPÓŁCZESNA
RATHUS S.A.

- INTEGRACJA EUROPEJSKA
WOJTASZCZYK K.A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022