wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

POŚREDNICTWO KREDYTOWE W POLSCE. PODRĘCZNIK DLA PRAKTYKÓW


GOSTOMSKI E. PENCZAR M. LEPCZYŃSKI B. BAREMBRUCH A.

wydawnictwo: CEDEWU, 2007, wydanie I

cena netto: 68.00 Twoja cena  64,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Od kilku lat w Polsce wysoką dynamiką rozwoju cechuje się rynek kredytów detalicznych, a w szczególności kredytów mieszkaniowych. Wartość portfela tych kredytów w bankach rośnie znacznie szybciej niż wartość należności bankowych z tytułu udzielonych kredytów korporacyjnych - w latach 1996-2005 kredyty dla ludności wzrosły 10-krotnie, podczas gdy w tym samym czasie kredyty dla przedsiębiorstw wzrosły tylko 2,5-krotnie.

Jest to spowodowane wieloma czynnikami, do których należy też wysoka aktywność pośredników na rynku kredytów dla gospodarstw domowych. Rynek pośrednictwa kredytowego w Polsce zdominowany jest przez 9 największych pośredników, przy udziale których w 2005 roku udzielone zostały kredyty o łącznej wartości 8,6 mld zł (wzrost o 40% w stosunku do akcji kredytowej w roku poprzednim). Równolegle na rynku funkcjonuje kilka tysięcy małych firm pośrednictwa kredytowego. Z udziałem wszystkich pośredników kredytowych banki sprzedają około 30% wszystkich kredytów konsumpcyjnych w naszym kraju. Prognozuje się, że w 2010 roku udział branży pośrednictwa kredytowego na rynku kredytów konsumpcyjnych wzrośnie do 40%.

Pośrednicy kredytowi są zróżnicowani pod względem formy prawnej (firmy jednoosobowe, spółki z ograniczona odpowiedzialnością), pełnionych funkcji (czyste pośrednictwo kredytowe i pośrednictwo połączone z doradztwem), powiązań kapitałowych z bankami (niezależni pośrednicy, pośrednicy kontrolowani przez banki) i modeli współpracy (sprzedaż wyłącznie kredytów, sprzedaż także innych produktów bankowych, pośrednicy przejmujący na siebie część ryzyka kredytowego, pośrednicy wyłączeni z ryzyka spłaty kredytu, itp.).

Małe firmy pośrednictwa kredytowego nie zawsze dysponują wiedzą i doświadczeniem umożliwiającym im efektywne funkcjonowanie na rynku. Mając to na uwadze Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce wystąpiła z inicjatywą przygotowania podręcznika dla pośredników kredytowych.

Podręcznik składa się z trzech części. Pierwsza część poświęcona jest funkcjonowaniu rynku kredytów detalicznych w Polsce. Omówiono w niej motywy i konsekwencje zadłużania się gospodarstw domowych w Polsce, istotę rynku kredytowego, podstawy prawne udzielania kredytów konsumpcyjnych, procedury kredytowe oraz monitoring i windykację należności bankowych z tytułu udzielonych kredytów.

Druga część podręcznika poświęcona jest rynkowi pośrednictwa kredytowego w Polsce i funkcjonowaniu firm pośrednictwa kredytowego. Przedstawiono w niej modele współpracy pośredników kredytowych z bankami, zagadnienia dotyczące zarządzania firmą pośrednictwa kredytowego oraz metody i techniki skutecznej sprzedaży produktów kredytowych.

Trzecia część traktuje o etyce w biznesie i jej wpływie na sposób funkcjonowania nowoczesnej firmy pośrednictwa kredytowego na rynku.


Spis treści

Słowo wstępne

Wprowadzenie

Rozdział l Funkcjonowanie rynku kredytów detalicznych

1.1. Motywy i konsekwencje zadłużania się gospodarstw domowych - Marta Penczar

1.2. Istota rynku kredytowego - Marta Penczar

1.2.1. Definicja rynku kredytowego i kredytu detalicznego
1.2.2. Segmenty rynku kredytów detalicznych
1.2.3. Produkty na rynku kredytów detalicznych
1.2.4. Podmioty występujące na rynku kredytowym

1.3. Podstawy prawne funkcjonowania rynku kredytowego - Eugeniusz Gostomski, Marta Penczar - pkt. 1.3.6.

1.3.1. Umowa kredytowa
1.3.2. Kredyt a pożyczka
1.3.3. Ustawa o kredycie konsumenckim
1.3.4. Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych
1.3.5.Ustawa o maksymalnych odsetkach
1.3.6. Wybrane regulacje unijne
1.3.6.1. Propozycja nowej dyrektywy dotyczącej kredytu konsumenckiego
1.3.6.2. Budowa systemu FIN-NET
1.3.6.3. Dyrektywa w sprawie sprzedaży konsumentom usług finansowych na odległość
1.3.6.4. Działania na rzecz integracji rynku kredytów mieszkaniowych
1.3.7. Zagadnienia upadłości konsumenckiej

1.4. Proces udzielania kredytów detalicznych - Błażej Lepczyński, Eugeniusz Gostomski - pkt. 1.4.2.2

1.4.1. Badanie zdolności kredytowej klienta detalicznego
1.4.1.1. Ocena zdolności kredytowej jako kluczowy element procedury kredytowej
1.4.1.2. Kryteria i metody oceny zdolności kredytowej
1.4.2. Sposoby zabezpieczenia kredytu
l.4.2.l. Zabezpieczenia prawne spłaty kredytu
1.4.2.2. Ubezpieczenie jako instrument zabezpieczający przed ryzykiem
1.4.3. Oprocentowanie kredytów i pożyczek
1.4.4. Rola informacji gospodarczej i kredytowej w ograniczaniu ryzyka kredytowego

l.5. Monitoring i windykacja należności kredytowych - Eugeniusz Gostomski

1.5.1. Metody monitorowania spłaty udzielonych kredytów 
1.5.2. Klasyfikacja należności kredytowych i tworzenie rezerw celowych
1.5.3. Metody postępowania upominawczego
1.5.4. Restrukturyzacja należności kredytowych
1.5.5. Sądowe postępowanie egzekucyjne
1.5.6. Sprzedaż należności nieregularnych firmom windykacyjnym
1.5.7. Sekurytyzacja należności kredytowych

Rozdział 2 Pośrednicy kredytowi na rynku kredytów detalicznych

2.1. Stan i perspektywy rozwoju pośrednictwa kredytowego w Polsce - Marta Penczar, Błażej Lepczyński

2.2. Modele współpracy pośredników kredytowych z bankami - Adam Barembruch

2.2.1. Bank jako klasyczny pośrednik finansowy a pośrednictwo kredytowe
2.2.2. Prawne i organizacyjne podstawy współpracy pośredników kredytowych i banków - outsourcing
2.2.3. Wybrane modele współpracy pośredników kredytowych i banków

2.3. Zarządzanie finansami w instytucji pośrednictwa kredytowego - Eugeniusz Gostomski

2.3.1. Istota, klasyfikacja i ewidencja kosztów w firmach pośrednictwa kredytowego

2.4. Marketing w pośrednictwie kredytowym - Eugeniusz Gostomski
2.4.1. Proces komunikacji z klientem na rynku kredytów detalicznych
2.4.2. Metody promocji wykorzystywane w pośrednictwie kredytowym

2.5. Metody i techniki skutecznej sprzedaży - Eugeniusz Gostomski

2.5.1. Kanały dystrybucji produktów bankowych
2.5.2. Proces sprzedaży produktów bankowych
2.5.3. Metody negocjacji z klientami
2.5.4. Budowanie długoterminowych relacji z klientami

2.6. Zarządzanie firmą pośrednictwa kredytowego - Eugeniusz Gostomski

2.6.1. Lokalizacja i urządzenie biura firmy pośrednictwa kredytowego
2.6.2. Podstawy zarządzania firmą pośrednictwa kredytowego
2.6.2.1. Skuteczne zarządzanie personelem agencji
2.6.2.2. Rola procedur w działaniu firmy
2.6.2.3. Jak usprawnić zarządzanie firmą pośrednictwa kredytowego?
2.6.2.4. Najczęściej popełniane błędy przez menedżerów
2.6.3. Zarządzanie czasem i organizacja pracy sekretariatu

2.7. Znaczenie doradztwa kredytowego w sprzedaży kredytów - Adam Barembruch

Rozdział 3 Etyka w biznesie

3.1. Definicja i geneza biznesu społecznie odpowiedzialnego - Marta Penczar

3.2. Programy etyczne firm - Marta Penczar 

3.3. Elementy kodeksu etycznego - Marta Penczar

3.4. Kodeksy etyczne i zasady dobrych praktyk na rynku finansowym w Polsce - Marta Penczar 

3.5. Zasady dobrych praktyk sprzedaży produktów kredytowych firm zrzeszonych w Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce - Marta Penczar 

Pytania testowe sprawdzające wiedzę

163 strony, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- CREDITMETRICS A PORTFEL KREDYTÓW ZAGROŻONYCH
LANGER A.

- SKUP I SPRZEDAŻ WIERZYTELNOŚCI PRZEZ BANKI
HEROPOLITAŃSKA I.,KAWALER P.,KOZIOŁ A.

- NOWOCZESNA BANKOWOŚĆ
HEFFERNAN S.

- INTERPRETACJA DANYCH JAKOŚCIOWYCH
SILVERMAN D.

- APM: AGILE PROJECT MANAGEMENT. JAK TWORZYĆ INNOWACYJNE PRODUKTY
HIGHSMITH J.

- BANKOWOŚĆ DETALICZNA STRATEGIE MARKETINGOWE I PROCESY ZARZĄDZANIA
SWOBODA U.C.

- DZIAŁALNOŚĆ KREDYTOWA BANKU KOMERCYJNEGO
EMERLING I.

- EKONOMETRIA I STATYSTYKA PRZESTRZENNA Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU R CRAN
KOPCZEWSKA K.

- KALKULACJE FINANSOWE. WARTOŚĆ PIENIĄDZA W CZASIE, KREDYTY, ODSETKI,...
SOBCZYK M.

- BIZNESPLAN W PRAKTYCE. PRAKTYCZNY PORADNIK Z PRZYKŁADAMI
TOKARSKI A. TOKARSKI M. WÓJCIK J.

- CREDIT SCORING. METODA ZARZĄDZANIA RYZYKIEM KREDYTOWYM
MATUSZYK A.

- BANKOWOŚĆ ZAGADNIENIA PODSTAWOWE
JAWORSKI W.L. ZAWADZKA Z.

- METODY OCENY RYZYKA KREDYTOWEGO
WÓJCIAK M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022