KULTURA ORGANIZACYJNA
SIKORSKI C. wydawnictwo: C.H.BECK, 2006, wydanie I cena netto: 38.50 Twoja cena 36,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Czy wiesz:
- na jakim poziomie cywilizacyjnym znajduje się Twoja firma?
- czy obowiązująca w niej kultura organizacyjna wspiera jej rozwój, a może jednak go
hamuje?
- czy stosowane metody motywowania pracowników rzeczywiście mają szansę ich
zmotywować?
- jak zarządzać organizacją, której pracownicy wywodzą się z różnych środowisk,
mają różne wykształcenie lub są w różnym wieku?
- kiedy kierownik może mieć wpływ na zachowanie, a kiedy na sposób myślenia
pracowników?
- jakie strategie stosować, aby ten wpływ uzyskać i utrzymać?
- czy to dobrze, gdy w firmie wszyscy widzą to samo?
Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na powyższe pytania, koniecznie przeczytaj
tę książkę.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. Rola kultury organizacyjnej w środowisku pracowniczym
Pojęcie kultury organizacyjnej
Składniki kultury organizacyjnej
Siła i funkcje kultury organizacyjnej
Typologie kultur organizacyjnych
Przypisy
Rozdział II. Dysonans kulturowy a zarządzanie kulturą organizacyjną
2.1. Zjawisko dysonansu kulturowego
Przyczyny dysonansu kulturowego
Sposoby reagowania na dysonans kulturowy
2.2. Rola kierownika w kształtowaniu kultury organizacyjnej
Proces kształtowania się kultury organizacyjnej
Sposoby oddziaływania kierownika na kulturę organizacyjną
Strategie integrowania subkultur
Przypisy
Rozdział III. Kultura dominacji
3.1. Cechy kultury dominacji
Warunki rozwoju kultury dominacji
Składniki kultury dominacji
3.2. Strategie zarządzania kulturą dominacji
Strategia fundamentalistyczna
Strategia misjonarska
3.3. Konsekwencje kultury dominacji
Skutki organizacyjne
Skutki społeczne
Studium przypadku - "Konflikt w starej odlewni"
Przypisy
Rozdział IV. Kultura rywalizacji
4.1. Cechy kultury rywalizacji
Warunki rozwoju kultury rywalizacji
Składniki kultury rywalizacji
4.2. Strategie zarządzania kulturą rywalizacji
Strategia konfrontacji
Strategia współzawodnictwa
4.3. Konsekwencje kultury rywalizacji
Skutki organizacyjne
Skutki społeczne
Studium przypadku - "Awantura w Dakocie"
Przypisy
Rozdział V. Kultura współdziałania
5.1. Cechy kultury współdziałania
Warunki rozwoju kultury współdziałania
Składniki kultury współdziałania
5.2. Strategie zarządzania kulturą współdziałania
Strategia unikania różnic
Strategia poszukiwania podobieństw
5.3. Konsekwencje kultury współdziałania
Skutki organizacyjne
Skutki społeczne
Studium przypadku - "Jak stworzyć zespół?"
Przypisy
Rozdział VI. Kultura adaptacji
6.1. Cechy kultury adaptacji
Warunki rozwoju kultury adaptacji
Składniki kultury adaptacji
6.2. Strategie zarządzania kulturą adaptacji
Strategia inspirowania
Strategia uwłaszczania
6.3. Konsekwencje kultury adaptacji
Skutki organizacyjne
Skutki społeczne
Studium przypadku - "Obcy w Telpolu"
Przypisy
Zakończenie
Bibliografia
Indeks
174 strony, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- DZIAŁANIE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ W UJĘCIU NAUK ADMINISTRACYJNYCH STEFNIUK M.
- GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI KOMENTARZ HOROSZKO M. PĘCHORZEWSKI D.
- SŁOWNIK POLITOLOGII RED. WALICKA B.
- NAUKA O ZARZĄDZANIU SIKORSKI C.
- FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW I FINANSE PUBLICZNE WYBRANE ASPEKTY UZIĘBŁO A. KALINOWSKI M. PRONOBIS M.
- MARKETING TEORIA I PRZYKŁADY SOBOTKIEWICZ D. WANIOWSKI P. DASZKIEWICZ M.
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE SZCZEPAŃSKI D.
- POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE - OGÓLNE, PODATKOWE, EGZEKUCYJNE I PRZED SĄDAMI ADMINISTRACYJNYMI WIERZBOWSKI M.
- PRAWO UNII EUROPEJSKIEJ TEKSTY USTAW BECKA SKIBIŃSKA E. WPR.
- POLITOLOGIA. PRZEWODNIK ENCYKLOPEDYCZNY
- PODSTAWY ZARZĄDZANIA ROBBINS S.P. DECENZO D.A.
- PODSTAWY EKONOMII SLOMAN J.
- ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE FRĄCKIEWICZ E. KARWOWSKI J. KARWOWSKI M. RUDAWSKA E.
- PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH 2010 PRAKTYCZNY KOMENTARZ EKSPERTÓW PRACA ZBIOROWA
- NAUKA ADMINISTRACJI KUDRYCKA B. PETERS G.B. SUWAJ P.J.
- DOTACJE NA INWESTYCJE RZYCHOŃ T.
- KONCEPCJE POLITYKI WESOŁOWSKI WŁ.
- LEKSYKON ZARZĄDZANIA OLCZAK A., KOŁODZIEJCZYK-OLCZAK I. RED.
- EKONOMIA TOM.1 P.SAMUELSON,W.NORDHAUS
- MARKETING POLITYCZNY W TEORII I PRAKTYCE RED. JABŁOŃSKI A.W. SOBOWIAK L.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|