wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

WSPÓ£PRACA Z CUDZOZIEMCAMI W FIRMIE


MURDOCH A.

wydawnictwo: POLTEXT, 1999, wydanie I

cena netto: 18.00 Twoja cena  17,10 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Ksi±¿ka podejmuje temat zawodowych relacji miêdzy lud¼mi ró¿nej narodowo¶ci w du¿ej miêdzynarodowej firmie.

Wa¿nym w±tkiem jest problem nieporozumieñ wynikaj±cych z ró¿nic miêdzykulturowych. Autorka konfrontuje zachodni i polski styl negocjowania i zarz±dzania. Omawia tak¿e nastêpuj±ce zagadnienia: jak zdobyæ pracê w firmie miêdzynarodowej, jak zaplanowaæ karierê zawodow±, jak przetrwaæ w ¶wiecie gier i mechanizmów korporacyjnych, paradygmaty negocjacyjne, nieporozumienia jezykowe, zarz±dzanie wra¿eniem, zarz±dzanie emocjami.

Ksi±¿ka zawiera te¿ wiele przyk³adów jêzyka korporacyjnego, zabawnych sytuacji, ¿artów, metafor i stylu jêzyka (angielskiego), którym pos³uguj± siê zachodni mened¿erowie, jak równie¿ fragmeny autentycznych wypowiedzi cudzoziemskiej kadry kierowniczej na temat Polski i Polaków, pochodz±ce z badañ autorki.


Spis tre¶ci:

Rozdzia³ 1.
Jak zdobyæ wymarzon± pracê w firmie miêdzynarodowej?
Planowanie kariery - przebiegu ¿ycia zawodowego
Jak szukaæ wymarzonej pracy?
Profesjonalne pu³apki
List motywacyjny
¯yciorys
Rozmowa kwalifikacyjna

Rozdzia³ 2.
Kultura. Kultury lu¼ne a ¶cis³e. Hipoteza kurpiowskiego pasiaka
Kultura a dzia³alno¶æ przedsiêbiorstwa
Role spo³eczne
Model procesu komunikowania
Podzia³ kultur w zale¿no¶ci od kontekstu (E.T. Hall)
Siedem kultur kapitalizmu
Klasyfikacja kultur wed³ug piêciu kategorii I. Varner i L. Beamer
Kultury lu¼ne a kultury ¶cis³e
Miêdzykulturowe badania cech psychologicznych i warto¶ci
(Hofstede, Grunert et al i Moss Kanter)
Próba klasyfikacji kultury polskiej wed³ug powy¿szych klasyfikacji

Rozdzia³ 3.
Kultura organizacyjna. Jak przetrwaæ w ¶wiecie gier korporacyjnych?
Zderzenie cywilizacyjne, narodowe i korporacyjne
Korporacje transnarodowe oraz formy ich dzia³ania
Globalizacja korporacji a kadra kierownicza
Kultura organizacji jako czynnik kszta³tuj±cy to¿samo¶æ firmy
Warto¶ci
Dyrektorzy generalni
Rytua³y
Ukryta hierarchia
Ró¿nice miêdzy polsk± a zachodni± kultur± organizacyjn±
Wielkie korporacje pod obstrza³em

Rozdzia³ 4.
Negocjacje miêdzykulturowe
Definicja i elementy negocjacji
Dekalog negocjatora
Ma³y leksykon uczuæ
Umiejêtno¶æ s³uchania
Amerykañskie paradygmaty komunikacyjne i negocjacyjne
Negocjowanie po latynosku

Rozdzia³ 5.
Nieporozumienia jêzykowe
Jêzyk to gra
Gry opisuj± ¶wiat korporacyjny
Anglosaskie poczucie humoru
W³adza mówi seksualnymi aluzjami
Sto sposobów, by powiedzieæ "tak" lub "nie"
B³êdy powszechne
A, the - tego siê nie czuje
Them what did that
Gdzie fonetyka utrudnia ¿ycie
To, co siê gubi w t³umaczeniu
Fa³szywi przyjaciele po obu stronach barykady
Kolokacje, kolokacje...
S³owa - portmonetki i neologizmy
S³owa, których nale¿y unikaæ

Rozdzia³ 6.
Jacy s± ekspaci? Dyrektorzy cudzoziemcy o sobie, o Polsce i o Polakach
Charakterystyka dyrektorów
Zetkniêcie kultur
Co wiedz± o Polsce?
Szok kulturowy
Charakterystyka osobista dyrektorów
Wnioski
G³os maj± dyrektorzy

Zakoñczenie
Bibliografia


224 strony,B5, oprawa miêkka

Osoby kupuj±ce tê ksi±¿kê wybiera³y tak¿e:


 

- INNOWACJE W ZARZ¡DZANIU
LENART-GANSINIEC R. RED.

- TROCHÊ INNA TEORIA ORGANIZACJI: ORGANIZOWANIE JAKO KONSTRUKCJA SIECI
CZARNIAWSKA B. / DZIA£AÑ

- EWALUACJA TALENTU NOWA STRATEGIA ZARZ¡DZANIA TALENTAMI W ORGANIZACJI
DAVIS T.

- ANALIZA FINANSOWA W TEORII I W PRAKTYCE
GO£ÊBIOWSKI G. T£ACZA£A A.

- HELLO WORLD JAK BYÆ CZ£OWIEKIEM W EPOCE MASZYN
FRY H.

- MIGRANTÓW ¦CIE¯KI ZAWODOWE "BEZ GRANIC"
GRABOWSKA-LUSIÑSKA I.

- MENED¯ER W OPA£ACH. 24 LEKCJE ZARZ¡DZANIA WIELKIMI PROJEKTAMI
COX D. HOOVER J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022