wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

FAKTORING W POLSCE. SZANSE I ZAGROŻENIA ROZWOJU


PODEDWORNA-TARNOWSKA D.

wydawnictwo: SGH, 2007, wydanie I

cena netto: 34.50 Twoja cena  32,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Należy z uznaniem przyjąć niniejszą monografię poświęconą faktoringowi. Autorka przedstawia w książce istotę i różnorodne formy faktoringu, jego rolę i funkcje w umacnianiu pozycji przedsiębiorstwa na rynku i wzroście jego konkurencyjności. Na podstawie przeprowadzonych badań Autorka sformułowała uargumentowane stanowisko, że warunkiem należytego rozwoju faktoringu w Polsce jest przezwyciężenie przeszkód hamujących ten rozwój, występujących przede wszystkim po stronie instytucji faktoringowych, ale także po stronie przedsiębiorstw. Książka
niniejsza charakteryzuje się znaczną kompleksowością i nowatorskim ujęciem problematyki faktoringu. Dlatego można ją polecić osobom zainteresowanym zarządzaniem finansami w przedsiębiorstwie, zwłaszcza tym, którzy poszukują źródeł finansowania w celu oferowania odbiorcom kredytów handlowych. Interesujące wnioski znajdujące się w książce adresowane są do przedstawicieli instytucji faktoringowych. Książka może stanowić ponadto wartościową literaturę uzupełniającą dla studentów, którzy interesują się problematyką finansów przedsiębiorstwa oraz bankowości.
Prof. dr hab. Witold Bień

Jest to udana pozycja z zakresu problematyki zarządzania finansami przedsiębiorstwa, pozwalająca z większym przekonaniem wykorzystywać faktoring przez menedżerów krajowych firm. Ta pozycja może być także przydatna dla menedżerów i pracowników firm faktoringowych w projektowaniu świadczonych usług. Niewątpliwie
jest ona także wartościowa dla regulatorów rynku usług faktoringowych, aby poszukiwać skutecznych rozwiązań stymulujących rozwój rynku usług factoringowych w Polsce. Recenzowana pozycja książkowa będzie przydatna dla studentów studiów ekonomicznych, którzy interesują się zarówno wpływem nowoczesnych instrumentów
finansowych na wzrost poziomu jakości zarządzania w firmach, jak i znaczeniem prowadzonych badań w tym zakresie.
Prof. dr hab. Stanisław Kasiewicz


SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA
WSTĘP

1. ZNACZENIE I TENDENCJE ROZWOJU FAKTORINGU NA ŚWIECIE
1.1. Pojęcie faktoringu i jego funkcje
1.2. "Pożyteczny trójkąt" w transakcji faktoringowej
1.3. Przedmiot faktoringu
1.4. Klasyfikacja faktoringu
1.5. Kwalifikacja prawna faktoringu
1.6. Geneza i ewolucja faktoringu
1.7. Faktoring we współczesnym świecie
1.8. Podsumowanie

2. ROLA FAKTORINGU W FINANSOWANIU BIEŻĄCEJ DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
2.1. Kredyt handlowy w zarządzaniu płynnością finansową przedsiębiorstwa
2.2. Faktoring jako metoda refinansowania kredytów handlowych
2.3. Faktoring a alternatywne instrumenty finansowe
2.4. Celowość wykorzystania faktoringu
2.5. Podsumowanie

3. ROZWÓJ RYNKU USŁUG FAKTORINGOWYCH W POLSCE
3.1. Ewolucja faktoringu w Polsce
3.2. Charakterystyka instytucji faktoringowych działających w Polsce
3.3. Determinanty rozwoju faktoringu w Polsce
3.4. Podsumowanie

4. PERSPEKTYWY ROZWOJU FAKTORINGU W POLSCE W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH
4.1. Cel i metodyka badania
4.2. Charakterystyka ankietowanych podmiotów
4.3. Skala wykorzystania faktoringu przez przedsiębiorstwa
4.4. Formy faktoringu wykorzystywane przez przedsiębiorstwa
4.5. Przyczyny wykorzystywania faktoringu
4.6. Bariery hamujące wykorzystanie faktoringu przez przedsiębiorstwa
4.7. Bariery ograniczające działalność faktorów
4.8. Podsumowanie

ZAKOŃCZENIE
ANEKS
BIBLIOGRAFIA

162 strony, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- FAKTORING JAKO INSTRUMENT FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI MSP
CZARECKI J.

- OPŁACALNOŚĆ FAKTORINGU DLA PRZEDSIĘBIORCY I FAKTORA
KRECZMAŃSKA - GIGOL K.

- FAKTORING W TEORII I W PRAKTYCE
KRECZMAŃSKA-GIGOL K.

- FAKTORING
BISKUPSKI Z.

- FAKTORING W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
TOKARSKI M.

- FAKTORING W POLSCE 2010 ANALIZA RYNEK PERSPEKTYWY
KRECZMAŃSKA-GIGOL K. (RED.)

- FAKTORING MIĘDZYNARODOWY. SPOSÓB NA FINANSOWANIE EKSPORTU
SOBOL I.

- FAKTORING JAKO JEDEN Z INSTRUMENTÓW ZARZĄDZANIA NALEŻNOŚCIAMI
KRECZMARSKA-GIGOL K. / I ZOBOWIĄZANIAMI HANDLOWYMI

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022