FAKTORING JAKO JEDEN Z INSTRUMENTÓW ZARZĄDZANIA NALEŻNOŚCIAMI
KRECZMARSKA-GIGOL K. / I ZOBOWIĄZANIAMI HANDLOWYMI wydawnictwo: DIFIN, 2013, wydanie Icena netto: 77.00 Twoja cena 73,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Faktoring jako jeden z instrumentów zarządzania należnościami i
zobowiązaniami handlowymi a struktura kapitału
Publikacja jest poświęcona trzem ważnym procesom finansowym-zarządzania,
zarządzania zobowiązaniami i kształtowania struktury kapitału w przedsiębiorstwie.
Łączy je faktoring jako instrument, który może być w tych procesach wykorzystywany.
W ksiązce po raz pierwszy w Polce zostały opisane etapy i narzędzia zarządzania
zobowiązaniami.
Treść książki odpowiada na pytanie: jak poprawić skuteczność zarządzania
należnościami oraz zobowiązaniami handlowymi i dzięki temu uzyskać oczekiwaną
strukturę kapitału.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział
Istota transakcji faktoringowych
1.1. Pojęcie faktoringu
1.1.1. Definiowanie faktoringu
1.1.2. Podmioty faktoringu
1.2. Funkcje i przedmioty faktoringu
1.3. Rodzaje transakcji faktoringowych i sposób ich ewidencjonowania
w księgach rachunkowych faktoranta
1.3.1. Rodzaje faktoringu
1.3.2. Księgowanie transakcji faktoringowych
1.4. Efekty korzystania z faktoringu w zależności od rodzaju transakcji
Rozdział 2
Instrumenty zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi
2.1. Kredyt handlowy jako źródło powstawania należności i zobowiązań handlowych
2.1.1. Pojęcie należności i zobowiązań handlowych
2.1.2. Istota i rodzaje kredytu handlowego
2.1.3. Kredyt handlowy – efekty udzielania i korzystania
2.2. Zarządzanie należnościami handlowymi
2.2.1. Ryzyko kredytowe dostawcy
2.2.2. Etapy zarządzania należnościami handlowymi
2.2.3. Instrumenty zarządzania należnościami
2.3. Zarządzanie zobowiązaniami handlowymi
2.3.1. Ryzyko nabywcy związane z finansowaniem działalności kredytem handlowym
2.3.2. Etapy zarządzania zobowiązaniami handlowymi
2.3.3. Instrumenty zarządzania zobowiązaniami handlowymi
2.4. Skuteczność zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi – pojęcie
i pomiar
2.5. Faktoring jako instrument zarządzania należnościami i zobowiązaniami handlowymi
Rozdział 3
Struktura kapitału w przedsiębiorstwie
3.1. Finansowanie działalności przedsiębiorstwa
3.2. Istota kapitału i główne teorie struktury kapitału
3.2.1. Pojęcie, funkcje i rodzaje kapitału
3.2.2. Główne teorie struktury kapitału
3.3. Struktura kapitału a struktura finansowania
3.4. Zobowiązania handlowe jako źródło finansowania działalności przedsiębiorstw
3.4.1. Kredyt handlowy a kapitały przedsiębiorstwa
3.4.2. Finansowanie przedsiębiorstw w Polsce zobowiązaniami handlowymi
3.5. Czynniki mające wpływ na strukturę finansowania
3.6. Wpływ poziomu należności i zobowiązań handlowych na strukturę kapitału w
przedsiębiorstwie
3.7. Wykorzystywanie faktoringu a struktura kapitału
Rozdział 4
Wykorzystywanie faktoringu i innych instrumentów zarządzania należnościami i
zobowiązaniami handlowymi a skuteczność tego zarządzania w świetle badań
empirycznych
4.1. Charakterystyka badań
4.2. Wykorzystanie instrumentów zarządzania należnościami handlowymi w świetle
pierwszych badań ankietowych
4.3. Wykorzystanie instrumentów zarządzania zobowiązaniami handlowymi w świetle
pierwszych badań ankietowych
4.4. Wykorzystanie instrumentów zarządzania należnościami oraz zobowiązaniami
handlowymi a skuteczność zarządzania
4.5. Wykorzystanie faktoringu jako instrumentu zarządzania należnościami i
zobowiązaniami handlowymi
4.5.1. Wykorzystanie faktoringu a skuteczność zarządzania należnościami i
zobowiązaniami handlowymi w świetle pierwszych badań ankietowych
4.5.2. Wykorzystanie faktoringu a wykorzystanie kredytu bankowego w okresie kryzysu
finansowego w świetle drugich badań ankietowych
4.5.3. Powody korzystania z faktoringu przez przedsiębiorstwa w Polsce w świetle
trzecich badań ankietowych
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis schematów
Spis wykresów
303 strony, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- FAKTORING BISKUPSKI Z.
- FAKTORING W TEORII I W PRAKTYCE KRECZMAŃSKA-GIGOL K.
- FAKTORING W POLSCE. SZANSE I ZAGROŻENIA ROZWOJU PODEDWORNA-TARNOWSKA D.
- FAKTORING W POLSCE 2010 ANALIZA RYNEK PERSPEKTYWY KRECZMAŃSKA-GIGOL K. (RED.)
- FAKTORING W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH TOKARSKI M.
- OPŁACALNOŚĆ FAKTORINGU DLA PRZEDSIĘBIORCY I FAKTORA KRECZMAŃSKA - GIGOL K.
- FAKTORING JAKO INSTRUMENT FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI MSP CZARECKI J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|