|
STRATEGIE ZARZĄDZANIA WIEDZĄ MODELE TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE
GRUSZCZYŃSKA-MALEC G. wydawnictwo: PWE, 2013, wydanie I cena netto: 56.85 Twoja cena 54,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Strategie zarządzania wiedzą
Modele teoretyczne i empiryczne
Znaczenie wiedzy dla efektywnego zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami
stale rośnie. Sprawia to, że także teoria i praktyka zarządzania zajmuje się
identyfikacją strategii zarządzania wiedzą oraz rozpoznawaniem metod, technik i
narzędzi wykorzystywanych w realizacji procesów wiedzy, tj. pozyskiwania, rozwoju,
dzielenia się, gromadzenia, wykorzystywania i ochrony wiedzy.
Autorki przedstawiły: specyfikę organizacji funkcjonującej w gospodarce
opartej na wiedzy; kategorie wiedzy przedsiębiorstwa; zarządzanie wiedzą w
przedsiębiorstwie; klasyfikację strategii zarządzania wiedzą; strategie zarządzania
wiedzą indywidualną i organizacyjną w polskich przedsiębiorstwach.
Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów zarządzania,
ekonomii, socjologii, polityki społecznej.
Spis treści:
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Specyfika organizacji funkcjonującej w gospodarce opartej na wiedzy
1.1. Istota gospodarki opartej na wiedzy i jej znaczenie dla funkcjonowania
przedsiębiorstw
1.2. Organizacja oparta na wiedzy — odpowiedź na wyzwania ery wiedzy
1.2.1. Ogólna koncepcja organizacji opartej na wiedzy
1.2.2. Atrybuty organizacji opartej na wiedzy
1.3. Typy organizacji opartych na wiedzy i ich krótka charakterystyka
1.4. Pracownicy organizacji opartej na wiedzy — „pracownicy wiedzy”
1.5. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2. Charakterystyka kategorii wiedzy przedsiębiorstwa
2.1. Wiedza — interpretacja pojęcia
2.2. Cechy i rodzaje wiedzy
2.3. Kreowanie wiedzy w przedsiębiorstwie
2.4. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie — modele, systemy,
strategie
3.1. Modele zarządzania wiedzą
3.2. System zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
3.3. Strategia zarządzania wiedzą
3.3.1. Związek strategii zarządzania wiedzą z ogólną strategią przedsiębiorstwa
3.3.2. Strategia zarządzania wiedzą a strategia organizacji i organizacja pracy
3.3.3. Strategia zarządzania wiedzą a technologia informatyczna
3.3.4. Strategia zarządzania wiedzą a podsystem społeczno-kulturowy
3.4. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą
4.1. Ogólne kryteria klasyfikacji strategii zarządzania wiedzą
4.2. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na rodzajach/typach wiedzy
4.3. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na procesach biznesowych
4.4. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na efektach końcowych
4.5. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na procesach, źródłach i
obszarach wiedzy
4.6. Model strategii zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną
4.7. Podsumowanie
ROZDZIAŁ 5. Strategie zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną w
polskich przedsiębiorstwach — wyniki badań empirycznych
5.1. Przegląd badań z zakresu zarządzania wiedzą
5.2. Metodyka badań empirycznych
5.2.1. Cel i przedmiot badań empirycznych
5.2.2. Metoda badań empirycznych
5.3. Prezentacja materiału empirycznego i jego analiza
5.3.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw
5.3.2. Analiza wyników badań
5.4. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
228 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- WPROWADZANIE I FUNKCJONOWANIE SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA WIEDZĄ TABASZEWSKA E. / W PRZDSIĘBIORSTWACH
- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ JEMIELNIAK D. KOŹMIŃSKI A.
- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ EVANS C.
- INNOWACYJNE ZARZĄDZANIE WIEDZĄ FAZLAGIĆ J.
- PODSTAWY ZARZĄDZANIA ROBBINS S.P. DECENZO D.A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|