wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE WIEDZĄ


EVANS C.

wydawnictwo: PWE, 2005, wydanie I

cena netto: 64.00 Twoja cena  60,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Większość specjalistów wypowiadających się na temat zarządzania wiedzą koncentruje uwagę na systemach komputerowych służących gromadzeniu wiedzy, a dokładniej ujmując -  informacji. Ch. Evans w swojej książce nie zajmuje się tego typu technologiami, lecz rolą relacji międzyludzkich w przedsiębiorstwie, w tym: organizowaniem pracy ludzi, aby współdziałając ze sobą, efektywnie wykorzystywali posiadaną wiedzę; funkcjami pełnionymi przez ekspertów od zarządzania zasobami ludzkimi, a zwłaszcza ich funkcją pomnażania wiedzy; wskazywaniem, że dział ds. zasobów ludzkich musi dokładnie zająć się zarządzaniem wiedzą od strony koncepcyjnej i technicznej; rejestrowaniem niepisanych opowieści i anegdot oraz nieoficjalnych norm i zwyczajów funkcjonujących w przedsiębiorstwie.


Spis treści

Przedmowa
Wstęp
Gospodarka oparta na wiedzy - szanse i wyzwania dla przedsiębiorstw
Po co komu następna książka o zarządzaniu wiedzą?
Podziękowania

CZĘŚĆ I. Zarządzanie wiedzą jako strategiczne wyzwanie dla działu zasobów ludzkich

ROZDZIAŁ 1. Zmiany w świecie biznesu wymuszające zarządzanie wiedzą

Wiedza jako kluczowy zasób przedsiębiorstwa
Globalne zmiany ekonomiczne
Zmiany technologiczne
Nowa koncepcja miejsca pracy i samej pracy
Zmiany w przebiegu ścieżki kariery
Dochodzenie do wspólnej koncepcji wiedzy i zarządzania wiedzą
Definicje wiedzy
Definicja zarządzania wiedzą
Zarządzanie wiedzą jako problem strategiczny
Czynniki wymuszające zarządzanie wiedzą i ich związek ze strategią przedsiębiorstwa
Strategia zarządzania wiedzą
Wdrożenie
Ocena efektów
Podsumowanie
Czas na zastanowienie

ROZDZIAŁ 2. Awans działu kadr ze szczebla operacyjnego na strategiczny

Partner w realizacji strategii
Mistrz administracji
Opiekun pracowników
Reformator
Jak kadrowcy mogą rozwijać swoje kompetencje?
Podsumowanie
Czas na zastanowienie

ROZDZIAŁ 3. Jak wykształcić kulturę podporządkowaną wiedzy

Charakterystyka organizacji podporządkowanej wiedzy
Bariery utrudniające przepływ wiedzy
Model organizacji podporządkowanej wiedzy
Wyraźnie określone wartości
Otwartość na różnorodność
Wyzwalanie kreatywności
Rozmyte struktury
Elastyczność
Płynność ról i zakresu obowiązków
Nacisk na uczenie się
Rozległe kontakty
Służebne przywództwo
Środowisko ułatwiające pracę i uczenie się w grupie
Jasno zdefiniowane wymagania wobec pracowników
Podsumowanie
Czas na zastanowienie

CZĘŚĆ II. Budowanie kultury podporządkowanej wiedzy

ROZDZIAŁ 4. Struktura, funkcje i zakres obowiązków w kulturze podporządkowanej wiedzy

 Reforma struktury organizacyjnej
Przerwa na refleksję: czy Twoje przedsiębiorstwo jest pozbawione barier?
Rozmiary organizacji oraz ich wpływ na rozwój i wymianę wiedzy
Zmiana ról i zakresu obowiązków w organizacji podporządkowanej wiedzy
Dyrektor ds. wiedzy
Referenci ds. informacji/referenci ds. usług informacyjnych
Obowiązki pozostałych pracowników w zakresie zarządzania wiedzą
Rola menedżerów
Rola szeregowych pracowników
Podsumowanie
Czas na zastanowienie

ROZDZIAŁ 5. Rola działu zasobów ludzkich w budowaniu kultury podporządkowanej wiedzy

Idąc naprzód - rozwijanie umiejętności przedsiębiorstwa
Odpowiednie przywództwo
Menedżerowie w organizacjach podporządkowanych wiedzy - mistrzowie wiedzy czy opiekunowie wiedzy?
Dobór i doskonalenie przywódców
Umieszczenie właściwych ludzi na właściwym miejscu we właściwym czasie
Szkolenie i rozwój pracowników
Tworzenie środowiska sprzyjającego nieformalnym sposobom nauki
Swobodna rotacja pracowników (a zarazem przepływ wiedzy) planowanie i koordynacja
Wywoływanie w ludziach poczucia wspólnoty i przynależności
Utrzymywanie machiny w ruchu
Dostosowanie metod pracy działu zasobów ludzkich do potrzeb zarządzania wiedzą
Informuj, informuj i jeszcze raz informuj
Podsumowanie
Czas na zastanowienie

ROZDZIAŁ 6. Nauka od nowa

Kształtowanie organizacji uczącej się
Spirala uczenia się i zmian
Wzbogacanie wiedzy typu wiem, jak - potrzeba zintegrowanego podejścia
Możliwości nauki w toku codziennej pracy
Spotkania zespołu
Nieformalne spotkania i rozmowy
Zespoły interdyscyplinarne
Nauka w kolejnych fazach zarządzania projektem
Wspólnoty praktyków
Dbałość o miejsca sprzyjające nauce
Miejsca sprzyjające swobodnej wymianie myśli
Miejsca do nauki poprzez eksperymenty i zabawy
Kultura nauczycielska
Uniwersytety korporacyjne - pomost między formalną edukacją a nauką w miejscu pracy
Ucz się od innych
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 7. Co motywuje pracowników umysłowych do nauki?

Czynniki warunkujące chęć do nauki
Jak dokształcają się niezależni specjaliści od spraw kadrowych
Nauka poprzez wspólną pracę z kolegami po fachu
Nauka poprzez obserwację innych specjalistów przy pracy
Nauka w grupie
Nauka z wykorzystaniem źródeł wiedzy jawnej
Nauka poprzez udział w przedsięwzięciach nie związanych z pracą
Nauka poprzez analityczną refleksję
Jakie wnioski natury ogólnej wypływają z omówionego badania?
Podsumowanie
Czas na zastanowienie

ROZDZIAŁ 8. Nauka i praca we wspólnotach praktyków

Nowa koncepcja uczenia się
Wspólnoty i wspólnoty praktyków - co to takiego?
Wspólne zaangażowanie
Samorządność
Własny styl
Od teorii do praktyki - rola wspólnot praktyków w rozwijaniu wiedzy
Porady dotyczące wykorzystania i wspomagania wspólnot praktyków
Przygotowanie i przebieg pierwszego spotkania
Wzbudzanie i podtrzymywanie zainteresowania działalnością wspólnot
Analiza i ocena rezultatów
Podsumowanie
Czas na zastanowienie

CZĘŚĆ III. Podnoszenie umiejętności i wiarygodności działu zasobów ludzkich w zakresie zarządzania wiedzą

ROZDZIAŁ 9. Dostosowanie zarządzania zasobami ludzkimi do zarządzania wiedzą

Dostosowanie zarządzania zasobami ludzkimi do zarządzania wiedzą pierwsze kroki
Od czego zacząć?
Kompetencje ramowe
Nabór i selekcja pracowników
Wdrażanie pracowników
System oceny pracowników
Wynagrodzenia i system motywacyjny
Dysponowanie zasobami ludzkimi
Nowy kontrakt psychologiczny związany z zatrudnieniem
Środowisko sprzyjające uczeniu się
Szkolenia i rozwój
Planowanie ścieżek kariery
Zatrzymywanie pracowników w organizacji
Podsumowanie
Czas na zastanowienie

ROZDZIAŁ 10. Dowiedz się, co wiesz: język i narzędzia do tworzenia mapy wiedzy

Problemy koncepcyjne przy powstawaniu zarządzania wiedzą
Trzy reguły zarządzania wiedzą
Ludzie ujawniają wiedzę wyłącznie na ochotnika, nie można ich do tego zmusić
Zawsze wiemy więcej, niż potrafimy powiedzieć, i mówimy więcej, niż jesteśmy w stanie zapisać
Wiemy, co wiemy, tylko gdy tego potrzebujemy
Tworzenie sensownego kontekstu
Zadawanie znaczących pytań: model ASHEN
ASHEN - inna perspektywa
Abstrakcja i koszty kodyfikacji
Typy społeczności pracowników
Dynamiczny przepływ wiedzy
Sieć powiązań społecznych
Wiedzieć, co się wie

ROZDZIAŁ 11. Kompletowanie własnego zestawu narzędzi zarządzania wiedzą

Kilka podstawowych narzędzi
Cykl pracy konsultanta
Cykl przyswajania zmiany
Metody podejścia do sytuacji trudnych i niecodziennych
Pytania sprzyjające odkrywaniu
Narzędzia inicjujące dialog
Model samorozwoju
Przyjazne rozpoznanie - sztuka robienia rzeczy niemożliwych
Narzędzia ułatwiające dzielenie się wiedzą ukrytą
Podsumowanie projektu
Końcowe zestawienie nabytych doświadczeń
Opowiadanie historii
Narzędzia identyfikacji kluczowych aktorów i zasobów wiedzy
Analiza sieci powiązań społecznych
Nowe podejście do procesu oceny
Ocena przedsięwzięć edukacyjnych - pięta achillesowa czy cenne źródło wiedzy?
Dlaczego ocenianie budzi opory, skoro na zdrowy rozum jest przydatne?
Ocenianie - delikatna operacja
Nigdy nie jest za wcześnie, aby zacząć
Możliwości nauki w procesie oceny
Czas na zastanowienie

ROZDZIAŁ 12. Jak mądrze wykorzystać technologię

Co z tym wszystkim ma wspólnego dział zasobów ludzkich?
Podpowiedzi praktyków
Wskazówka 1: doceń wartość informacji, które posiadasz
Wskazówka 2: przyłóż się do zarządzania informacją
Wskazówka 3: nie komplikuj
Wskazówka 4: traktuj zarządzanie wiedzą jako zadanie wymagające wolnego czasu
Wskazówka 5: wyposaż organizację w podstawowe narzędzia i naucz personel, jak się nimi posługiwać
Wskazówka 6: zbadaj możliwość dostosowania posiadanych systemów do trybu dostarczania wiedzy dokładnie na czas
Wskazówka 7: upewnij się, że nowy system zarządzania wiedzą jest rzeczywiście potrzebny
Wskazówka 8: testuj nowe systemy na małej, lecz reprezentatywnej grupie użytkowników, zanim udostępnisz je reszcie załogi
Wskazówka 9: ucz się na cudzych błędach
Wskazówka 10: zadbaj o to, aby wprowadzane systemy zarządzania wiedzą odpowiadały istniejącym systemom
Technologie służące utrzymaniu łączności pomiędzy rozproszonymi pracownikami
Technologie ułatwiające lokalizowanie i kontaktowanie się z ludźmi
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 13. Podsumowanie

Bibliografia

Indeks

266 stron, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ A PROCES INNOWACJI PRODUKTU BUDOWANIE PRZEWAGI KONK
BRDULAK J.J.

- PODSTAWY ZARZĄDZANIA
ROBBINS S.P. DECENZO D.A.

- STRATEGIE ZARZĄDZANIA WIEDZĄ MODELE TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE
GRUSZCZYŃSKA-MALEC G.

- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
JEMIELNIAK D. KOŹMIŃSKI A.

- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
BŁASZCZUK A. BRDULAK J. GUZIK M. PAWLUCZUK A.

- IMPERIUM WOLNOŚCI.HISTORIA AMWAY CORPORATION
ROBINSON W.J.

- WPROWADZANIE I FUNKCJONOWANIE SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA WIEDZĄ
TABASZEWSKA E. / W PRZDSIĘBIORSTWACH

- INNOWACYJNE ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
FAZLAGIĆ J.

- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W WARUNKACH GLOBALNEJ WSPÓŁPRACY PRZEDSIĘBIORSTW
BOGDANIENKO J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022